Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oki pompę wcisnę z prawej strony 🙂

Zastanawiam się czy zawór zamykający dać bezpośrednio przed pompą czy zaraz pod zaworem spustowym ?

Dając go bezpośrednio pod zaworem spustowym uniemożliwi dostanie się powietrza do pompy obiegowej podczas odpowietrzania .

Zastanawiam się również czy nie umiejscowić zawór spustowy w miejscu strzałki lub zawór odcinający .

Podczas wymiany pompy będę musiał zamykać wszystkie zawory z korpusów mechanicznych , chemia i od grzałki  a tak zamknąłbym tylko dwa zawory za pompą . 

5A891C70-265B-48C2-84A8-DD5F3ECD726B.jpeg

Edytowane przez mazilo
Opublikowano (edytowane)

Co do usytuowania pompy, wypowiadać się nie będę bo jako mechanik inż. i budowlaniec mam zupełnie inne podejście do tematu niż Panowie specjaliści z forum.

Pytałeś dlaczego najgorsze. Są to korpusy dwuczęściowe. Musisz uważać przy wymianie wkładu bo zdarza się, że pękają na gwincie samego korpusu.

Edytowane przez miron.dmt
Opublikowano
15 godzin temu, Bartek_De napisał:

I właśnie dlatego mam zawór przed pompą. Żeby spuścić wodę wyłączam pompę, zamykam zawór między pompą a kranikiem i woda grawitacyjnie sobie zlatuje. Dodatkową zaletą takiego układu jest to, że kiedy wymieniam wkłady, wyłączam pompę zamykam obydwa zawory (przed mechanikami i przed pompą) otwieram kranik i jednocześnie wciskam obydwa odpowietrzniki na korpusach. Woda znajdująca się w korpusach zlatuje sobie przez kranik do poziomu gdzie jest on wklejony. Odkręcam klosze z wkładami i nawet kropla nie poleci do szafki.

Mam zrobione podobnie jak @Bartek_De i potwierdzam, że działa to bardzo dobrze. Ja mając miejsce pompę umieściłem w jednej linii z korpusami.

Nawet jeżeli zostaje powietrze po wymianie wkładów to pompa przepycha je bez problemów. Trwa to jednak trochę bo materiał filtracyjny (u mnie teraz sznurki) wolno
przepuszczają powietrze. Myślę, że w przypadku @mazilo może to utrudniać start pompy lub powodować jej dławienie.

IMHO trzeba będzie bardzo dobrze starać się odpowietrzyć korpusy po wymianie wkładów czego w moim układzie robić nie trzeba.

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Bojar napisał:

IMHO trzeba będzie bardzo dobrze starać się odpowietrzyć korpusy po wymianie wkładów czego w moim układzie robić nie trzeba.

Dlatego dobrze było by przenieść zawór odcinający tuż pod kranik. Wtedy większość powietrza ujdzie przez kranik podczas zalewania korpusów po wymianie wkładów

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Myślałem o ewentualnym umieszczeniu pompy jak najwyżej - poziomo . Obawiam się o takie umieszczenie pompy z uwagi na jej wagę 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano (edytowane)

Wszystko posklejane   🙂 .Jedna mała nieszczelność 🙉 

Wszystko działa jak powinno 🙈

Dziękuję wszystkim za sugestie .

Jutro ogarniam co włożyć do filtra mechanicznego i biologicznego 

 

5663F469-19E9-4B9D-A1A5-A45CEC50DE7F.jpeg

25F739BC-70D1-48BF-8EEB-CDCE305F1ABA.jpeg

Edytowane przez mazilo
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

lecimy dalej ....

Zapoznając się z wieloma postami doszedłem do wniosków o następujących wypełnieniach:

- trzy korpusy filtra mechanicznego wypełnię rurką owiniętą wataliną

           Tutaj zastanawiam się nad uprzednim wykorzystaniem wypełnienia jakie otrzymałem przy zakupie korpusów -wkład piankowy PS5 USTM ?

-trzy korpusy biologiczne zasypie Matrixem firmy SEACHEM ,zaś górną powierzchnię  3-4 cm zasypię grysem koralowym.

-korpus purolite zasypię purolitem A520E

           Tutaj zastanawiam się nad purolitem z erybka.pl -MB-400 lub MB-20 ,chodzi o zmniejszenie kosztów dostawy w przypadku zamawiania Matrixsa. Jak ten żywice mają się do A520E ???

Doczytał informację " jeśli poziom siarczanów jest bliski 90ppm lub go przekracza -żywica nie będzie działała ....."

Mam rozumieć , że zgodnie z tym korpus na purolite nie ma zasady bycia?

Do nalewania/uzupełniania wody wykorzystam 

 

 

 

 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano
47 minut temu, mazilo napisał:

-trzy korpusy biologiczne zasypie Matrixem firmy SEACHEM ,zaś górną powierzchnię  3-4 cm zasypię gresem koralowym.

-korpus purolite zasypię purolitem A520E

           Tutaj zastanawiam się nad purolitem z erybka.pl -MB-400 lub MB-20 ,chodzi o zmniejszenie kosztów dostawy w przypadku zamawiania Matrixsa. Jak ten żywice mają się do A520E ???

Doczytał informację " jeśli poziom siarczanów jest bliski 90ppm lub go przekracza -żywica nie będzie działała ....."

Mam rozumieć , że zgodnie z tym korpus na purolite nie ma zasady bycia?

 

Jeżeli dasz matrix lub inną ceramikę to grys, nie gres ;) jest zbędny. Purolite A520e działa na NO3 pozostałe zmieniają twardość wody. Jeżeli chcesz zaoszczędzić na żywicy kup PA 202, która podobno działa przy wysokim stężeniu siarczanów.

Gotowy wkład

https://allegro.pl/oferta/wklad-10-cali-pa202-na-azotyny-do-regeneracji-sola-7231628834?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZDdhNzQ5MzItYTQzMy00NWYxLTg3MjAtZGIwZWQ0YjYzMjliAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b547dccd-89a1-4816-9cb9-8c5809e00093

Bez puszki.

https://allegro.pl/listing?string=pa 202 pure&bmatch=baseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-4-0918

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.