Skocz do zawartości

500l - czas zacząć .......będzie ciekawie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Bartek_De napisał:

Dopiero wróciłem z pracy i wcześniej nie mogłem nic napisać, nawet nie musiałeś tej podmiany robić, też by zadziałało. Jak masz bakterie w zapasie to wlej teraz ampułkę.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie z bakteriami już 😞 , jutro podjadę do sklepu i może ku mojemu zdziwieniu będą mieli 🙂

Mimo wszystko zamówię display 6 szt  , nie zaszkodzi mieć . Nad datą przydatności będę czuwał i ewentualnie dodawał ,aby nie zmarnowały się .

Edytowane przez mazilo
Opublikowano
Właśnie z bakteriami już  , jutro podjadę do sklepu i może ku mojemu zdziwieniu będą mieli
Mimo wszystko zamówię display 6 szt  , nie zaszkodzi mieć . Nad datą przydatności będę czuwał i ewentualnie dodawał ,aby nie zmarnowały się .
Jakby co to może być Seachem Stability, to będzie na pewno oczywiście jeśli zoologi są pootwierane. Podjedź do Skalara w dawnym Realu

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Jest Git 🙂

NO2 - >0,01   

Jak narazie codziennie będę kontrolował NO2 i NO3 póki NO2 nie będzie stabilne .

Pompę obiegowa zmniejszyłem  na pierwszy bieg bo widzę za wszystko powoduje płochliwość ryb .

Dzisiaj  również dodałem 1 szt. ampułki z bakteriami .

Edytowane przez mazilo
  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

No i jakoś to dziwnie wyglada 😞

Na dzień dzisiejszy parametry :

NO2-0,075    
NO3-1    
NH4- 0,05 ( kolor mocno żółty wiec nawet chyba > 0,05 jeśli dobrze rozumiem ).  
PH- 7,7

Rybki karmie 3 x dziennie w niewielkiej ilości ( od wtorku ) .

Dziwi mnie ten wzrost NO2( w ciągu 6dni - z 0,01 do 0,075).Podawanie pokarmu miałoby wpływ na wzrost NO3.

Filtr mechaniczny nie był czyszczony od początku i jest brudny ,ale to też miałoby wzrost na NO3

Ryby są nadal zestresowane , ale już prawie jest dobrze . Widzę ze znacznie przeszkadza im oświetlenie które w pełni funkcjonuje od przedwczoraj . 
Ryby żywe , podczas karmienia wychodzą z kryjówek . Kopią w podłożu niemiłosiernie 🙂 . 
Niestety kolejny zgon - tym razem Yellow .

W sobotę podmienię 30% wody bez żadnych dodatków , wymienię watolinę w filtrze mechanicznym i zmierzę parametry po około 2h . Jeśli NO2 nie spadnie , dodam kolejny raz 75mln Sera toxivec i jedną ampułkę bakterii 

I tak wyglada to dużo lepiej ,ponieważ po wpuszczeniu ryb , na drugi dzień odnotowałem znacznie wyższy skok NO2. Teraz urosło  NO2 w Ciągu tygodnia wiec wszystko wskazuje ze biologia zaczyna działać .

Edytowane przez mazilo
Opublikowano (edytowane)

SZTOS 🙂

BIOLOGIA zaczyna działać 🙂 NO2 przed podmianą 0,025 🕺🕺🕺

W dniu dzisiejszym podmieniłem jednak 20% wody , wymieniłem/wyczyściłem korpusy mechaniczne ; do jednego korpusu dodałem troszkę MATRIX .Mimo wszystko dodam kapsułkę bakterii ( nie zaszkodzi ).

Nadal będę kontrolował NO2 . 
Całość zaczyna przynosić efekty ; i rybki coraz bardziej zadowolone 🙂 

Edytowane przez mazilo
  • Lubię to 1
Opublikowano

Aktualnie 🙂

Ryby odważniejsze , ale to jeszcze nie to .

Kilka 2/3 szt Yellow jest mocno bladych i cała reszta zdecydowanie odstaje od reszty gatunków pod względem przyswojenia się . 

Najlepiej w akwarium czuja się Maylandia estherae i Pseudotropheus socolofi .
 

7DD7F60F-8F8D-40EB-A732-1875DB6ED881.thumb.jpeg.3e16c58e15abce960ec5f983a870bf93.jpeg

  • Lubię to 6
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj po podmianie wody (20%) ,po około 4h ( około 22:30) zauważyłem ,ze kilka ryb zaczęło ocierać się o kamienie . 
Ryby są już u mnie 2/3 tygodnie i cały czas ma wrażenie, ze są to ryby przydenne . W środkowej i górnej toni bywają zazwyczaj jak podaje pokarm .

Przed chwilą przypomniałem sobie ,ze filtr węglowy w ustrojstwie był wykorzystany przy pierwszej próbie rozruchu (19.11.2019) a następnie wysechł .
Czy możliwe jest , ze za owe zachowanie i problemy z NO2 odpowiedzialny jest właśnie on ? .

 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano

2-3 tygodnie to za mało żeby ryby zaczęły się naturalnie zachowywać. Prawdę powiedziawszy tak do 3 miesięcy ryby mogą chorować z powodu transportu, pokarmu, stresu, układania się hierarchii w zbiorniku. Szczególnie młode ryby. W tym czasie sporo ich może paść.

Jeśli chodzi o ocieranie to po podmianie często tak się dzieje - nowa woda o trochę inne temperaturze, lekki skok parametrów, małe bąbelki powietrza.

Jeśli chodzi o węgiel. Osobiście nie znam żadnego bezpośredniego mechanizmu według którego miałby mieć jakikolwiek wpływ na zawartość NO2 w akwarium. Ani go nie usuwa ani nie powoduje wzrostu. Pośrednio możne być sytuacja, że stary węgiel puści do akwarium chlor. Ten z kolei zabije bakterie, które przetwarzają NO2 w NO3 co w rezultacie spowoduje wzrost NO2 bo nie będzie redukowany.

  • Lubię to 1
Opublikowano

W zeszłą niedziele dołożyłem 17szt  Saulosi , ponieważ cały czas miałem niedosyt . Oczywiście cała obsada do mocnej redukcji .
Dziś badam parametry i odnotowałem NH4>0,05 (kolor mocno żółty ; proszę o moje potwierdzenie czy to wynik > 0,05 czy może około 0,1. Pasek kolorystyczny pokazuje kolor żółty w innym przedziale i nie wiem czy dobrze to rozumiem )

Reszta parametrów :

NO2-0,025

NO3-1

PH-7,8

Ryby czasami się ocierają o kamienie .

Czy mam działać ? 86510EED-411D-48A6-8005-6CC4A8D6FFF8.thumb.jpeg.8222a3eda739da2dc9052f494b48c005.jpeg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
    • Tu masz acei w akwarium z gałęziami. https://youtu.be/lTuHhQLRAdo?is=yyj6NZzqNPKMvJsb Ja bym widział gałęzie na całej wysokości akwarium 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.