Jump to content

Biały nalot na tle strukturalnym!


KEPSI

Recommended Posts

Witam,

Po 3 tyg. od zalania 240 litrowego baniaka zauważyłem biały nalot pojawiający się na tle strukturalnym (oryg. Wromak). Woda zaczęła jakby lekko mętnieć.

Filtr UNIMAX AQUEL 250

napowietrzacz

grzałka 300W z termoregulatorem - temp. 26,5 st.C

świetlówka 2 x 30W Power glo + marina 12 godz. dziennie

w baniaku mam piaskowce i skałki granitowe.

1xanubias

3xzbrojniki od 2 tyg. na zbadanie terenu + 4 kirysy pstre (tymczasowo)

żwirek 1-2mm

NO3 - 0

pH - 7,8

Zaraz po zalaniu akwa dodałem uzdatniacza i nitrivec na rozruch. Wodę podmieniam co tydzień po 30 litrów.


Proszę o pomoc w kwestii białego nalotu. Za tydzień miałem wpuszczać pysie, ale mam obawy....

Link to comment
Share on other sites

Hey.

To raczej norma przy swierzych akwariach. jesli ten nalot jest taki sluzowaty i wyglada, hmm jak smarki, to wtedy sa to kolonie bakterii, niegorzne3 wszytsko bedzie ok.

Jesli zmetnienie postepuje moze to oznaczac powazny atak przez jednokomórkowce takie jak orzęski czy wiciowce. Pomoc na to moze lampa UV, ktora tak owe organizmy eliminuje. Niestety jest takze zabojcza dla bakterii nitryfikacyjnych, wiec jest raczej ostatecznoscia.

Na pcozatek moja pierwsza rada:

1)NIE PODMIENIAJ WODY

Daj sie akwa ustabilizowac(przypomnij jak dlugo masz je zalane??)

Silnie napowietrzaj i zbij temperature do 25-26stopni(imo best).

Atak pierwotniakow, moze byc wywolany naglymi zmianami chemicznymi wody, pisze tu chocby o dodaniu ryb dennych.

Tak jak pisalem, moze byc to przejsciowe zjawisko, normalne przy mlodych baniaczkach. Poki co badaj parametry i obserwuj zmetnienie, jesli tak owe nei ustapi bedziemy myslec dalej.

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie zaczyna dojrzewać i rozwineły się na nim kolonie pierwotniaków w pierwszym okresie takie zmiany jak i jakieś zmiany glonowe są normą. Troche dziwny masz ten poziom NO3 = 0 bo albo filtr jeszcze nie pracuje albo masz test do bani, bo jeśli filtr już by pracował nawet na mniejszych "obrotach" [pisząc o pracy filtra nie mam na myśli wody przez niego przepływającej tylko możliwości oczysczania] to już nawet przy tej startowej obsadzie NO3 powinno się pokazać.

Link to comment
Share on other sites

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=455&highlight=m%EAtna+woda

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=383&highlight=m%EAtna+woda

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=342&highlight=m%EAtna+woda


Tematy 1 i 3 bardzo podobne do Twoich, sprawdz jeszcze raz parametry no2 i no3.. Bo ciut dziwne to no3 = 0


Wlasnie:

Troche dziwny masz ten poziom NO3 = 0 bo albo filtr jeszcze nie pracuje albo masz test do bani, bo jeśli filtr już by pracował nawet na mniejszych "obrotach" [pisząc o pracy filtra nie mam na myśli wody przez niego przepływającej tylko możliwości oczysczania] to już nawet przy tej startowej obsadzie NO3 powinno się pokazać.


O to mi cho :P

Link to comment
Share on other sites

Oczywisacie ,instaluj caly sprzet jaki bedzie poznije pracowal w akwa.

Wszytsko bez wyjatku MA CHODZIC !! :wink:


Co do filtracji, nie ma u Ciebie takich typowych objawów dojrzewającego zbiornika bo ani no2 Ci nei skoczylo ani nh4, tak jakby filtr bio nie halo, bo nie produkuje no3..

Tu bym kombinowal i ryb narazie nei wpuszczal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.