Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze swojej strony zaproponuję JBL jako filtr biologiczny. Do środka gąbki z zestawu plus 2 litry ceramiki równomiernie w dwóch koszach i to wszystko na początek, później będzie można pomyśleć o purigenach, purolitach itp. Natomiast filtracji mechanicznej te filtry nie ogarną. Najszybszym i najprostszym rozwiązaniem jest Aquael Circulator 2000 i do tego prefiltr Eheim. Jeśli lubicie się pobawić, to u mnie fajnie sprawdza się korpus narurowy 10" połączony z pompą AquaNova N-RMC 4000, post #13 w tym temacie

 

Opublikowano (edytowane)

A jak to wyglada(jak rozpoznac samca od samicy?) i jak musza dominowac(ile samcow ile samic) z danego gatunku chodzi o ten sklad co już byl podany bo jestezmy "zieloni''w tym temacie  chyba ze ktos zaproponuje jeszcze cos innego :)

Edytowane przez Solina 2809
Opublikowano

Ja wiem, że jesteście zieloni no ale jednak kłaniają się podstawy. Nie planujecie chyba postawić baniaka pod wpływem emocji? Obecnie ja ze swojej strony radzę najpierw zajrzeć do FAQa, spokojnie rozeznać się w posiadanym sprzęcie no i poczytać jednak z czym to się je. Jak już będzie coś wiadomo na czym stoicie to już dobór obsady będzie łatwiejszy. Nie ma co strzelać z pytaniami na oślep a tym bardziej rozpisywać się jak wygląda samica a jak samiec Saulosi. Spokojnie nic na wariata.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Ja wiem, że jesteście zieloni no ale jednak kłaniają się podstawy. Nie planujecie chyba postawić baniaka pod wpływem emocji? Obecnie ja ze swojej strony radzę najpierw zajrzeć do FAQa, spokojnie rozeznać się w posiadanym sprzęcie no i poczytać jednak z czym to się je. Jak już będzie coś wiadomo na czym stoicie to już dobór obsady będzie łatwiejszy. Nie ma co strzelać z pytaniami na oślep a tym bardziej rozpisywać się jak wygląda samica a jak samiec Saulosi. Spokojnie nic na wariata.

Momentami normalnie mysle ze chyba wrocimy do holendra hehehhe  na poczatku wydaje się ze to takie latwe z malawi a tu jednak psikus 

Edytowane przez Solina 2809
Opublikowano

Według mnie malawi to taki sam biotop jak każdy inny. Generalnie to my decydujemy jak podchodzimy do tego hobby. Zarówno w malawi jak i w morskim czy holendrze można takie akwarium prowadzić z pasją, zaangażowaniem, starając się robić coś więcej niż tylko dolewać odparowaną wodę. Można mieć cudowne żywice ale co z tego jeżeli w akwarium 500 litrów masz 10 kompletnie różnych i nie pasujących do siebie gatunków. Można godzinami siedzieć i wybierać dwa gatunki do takiego litrażu aby maksymalnie oddać klimat jeziora. Wszystko zależy jak ma wyglądać ostateczny efekt. Napisałaś, że wrócisz do holendra. A dla mnie właśnie cały ten busz w akwarium jest porażający. Makro, mikro, CO i jeszcze nie wiadomo co. W malawi filtracja, filtracja i jeszcze raz filtracja ale to wcale nie oznacza, że gdy to spełnisz to nasz biotop jest bezobsługowy. Tak jak wspomniałem to wszystko zależy od podejścia i chciejstwa. Wiesz ile razy na forum można przeczytać o osobach z prośbą o identyfikację ryby gdzie po kilku postach okazuje się, że taki okaz kupił w zoologu lub dostał bo koledze się znudziło akwarium? A jak spytasz się o coś jeszcze to dowiesz się, że on nie wie dlaczego mu tak wapień filipiński zarasta glonami a kaskada coś głośno chodzi? To jest właśnie to podejście. Akwarium można traktować albo z pasją albo ot jest to jest bo dzieci chciały takie kolorowe rybki to wrzuciłem co mi Pan ze sklepu powiedział. Proste to dopiero jest jak się postawiło 10 baniaków w ciągu ostatnich 5 lat ale na początku to 75% obsady odeszło bo saulosi i livingstonii w 180 litrach to chyba jednak nie to.

Dlatego też odesłałem Ciebie do FAQa byś po jego przeczytaniu wiedziała jakie pytania zadawać. Przecież nikt z nas nie piszę tego z przekory albo zawiści (wiem ale nie powiem) tylko z dobrego serca by akwarium wystartowało raz a porządnie i przede wszystkich w przekonaniu, że tego właśnie chcesz.

Opublikowano

Jerry_jerry przestudiowalam poradnik dzieki bardzo pomogl czyli moge laczy dwa gatunki z mbuna i non buna tylko zeby mniej więcej mialy taki sam stopien lagodnosci i agresywnosci. Jezeli chodzi o skaly to te mbuna najlepiej jeden gatunek i dobrac non buna czy odwrotnie   albo szukac cos z jednego gatunku o mniej wiecej takiej samej agresywnosci. bedzie i piasek i  skaly. jeszcze nie wiemy dokladnie jak bedzie wygladac wszystko wyjdzie jak bedziemy robić cale podloze. Z filtraca tez już wiem wszystko.  

No w holendrze tez mnie przerazaly te rosliny jeszcze maz nawoz specjany stosowal zeby szybciej rosly i,, bimbrownice,, zrobil CO2 na porost roslin heheheheh 😂 

Po przestudiowaniu akrykulu to już się tak noe obawiam tego malawi dzieki pomogliscie duzo 

:)

Opublikowano

Jeśli chodzi o łączenie mbuna i non to jest wielu ekspertów na tym forum. Ja nie pomogę bo od początku wiedziałem, że w moim litrażu tylko mbuna. To co podałem to oczywiście bardzo oklepane gatunki jednak mają w sobie to coś - koloryt malawijski. Uważam, że taki Tropheos Otter Point jest również bardzo ładną rybą. Generalnie mogę Tobie polecić dwie strony partnerów forum czyli:

- http://www.tanganikamalawi.pl

- https://fishmagic.pl/

Poprzeglądaj ich strony a zobaczysz jakie inne gatunki się Wam widzą. Możesz również zadzwonić zarówno do Pana Dariusza jak i Jarosława a z całą pewnością coś ciekawego Tobie doradzą. Ja kupowałem u fishmagica ale miałem przyjemność rozmawiać telefonicznie z Panem Dariuszem i sam na dzień dobry proponował mi jako drugi gatunek ciekawe okazy.

Pamiętaj, że pyszczaki to wariaty. Możesz mieć i cztery gatunki, które będą żyły w spokoju ale równie dobrze możesz trafić na osobnika, który cały baniak będzie terroryzował. U mnie harem Har żył w spokoju coś koło 6 miesięcy. Wszystko ładnie do momentu aż pewnego dnia samcowi coś odbiło i ganiał samice jak tylko mógł. U kogoś innego zestawienie Saulosi i Har sprawdziło się w 100% a u mnie już nie.

Opublikowano
Godzinę temu, Solina 2809 napisał:

Po przestudiowaniu akrykulu to już się tak noe obawiam tego malawi dzieki pomogliscie duzo 

Malawi i BW to dwa najbardziej proste biotopy no i LT. Mieliście zielone to tutaj jak nie zaczniecie kombinować to macie "malawijskie" LT.

Ale ,że to dział OBSADA  to tego się  trzymajmy:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.