Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytałem ten linkowany wątek, dlatego właśnie patrząc na te kolanka coś mnie tknęło. Teraz bardziej liczę na Wasze doświadczenia (głównie osób które mają ikole) jak ten problem najsprawniej i w miarę możliwości najtaniej rozwiązać, albo przynajmniej zminimalizować.

W domu nie mam żadnych innych wolnych rurek/zasysów itp, więc żeby coś przetestować to niestety muszę wybrać się na zakupy, a nie chciałbym kupować wszystkiego co tylko wpadnie mi w ręce i testować w nadziei że któryś zakup poprawi sytuację :)

Opublikowano (edytowane)

Tak ja wspomniałem w poprzednim poście to nie problem tkwi w zasysie czy wylocie ale w HW. Mierzyles przeplyw bez niego? Ile ta ikola sika bez prefiltra. Jeżeli to jest główny winowajca to albo prefiltr eheima albo narurowy.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Nie, przepływu bez HW nie mierzyłem, a prefiltr eheima miałem, wymieniłem właśnie na HW, uważam że oryginalne gąbki słabo zbierają syf, a jak napcham waty to pewnie stłumię przepływ nawet bardziej niż przez HW.
Myślisz że narurowiec, przy takim układzie jak u mnie może znacząco poprawić sytuację?

Opublikowano
31 minut temu, karolus napisał:

a jak napcham waty to pewnie stłumię przepływ nawet bardziej

Wbrew pozorom w żadnym wypadku. Piszę to z autopsji.

58 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Tak ja wspomniałem w poprzednim poście to nie problem tkwi w zasysie czy wylocie ale w HW.

Z tego co wiem od innych użytkowników Ikoli to jej połączenie z prefiltrem  HW nie daje pożądanego efektu a właśnie spowalnia przepływ. Ale oficjalnie nikt o tym nie pisze.

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Z tego co wiem od innych użytkowników Ikoli to jej połączenie z prefiltrem  HW nie daje pożądanego efektu a właśnie spowalnia przepływ. Ale oficjalnie nikt o tym nie pisze.

ech... szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej, prefiltr eheima zagospodarowałem w drugim baniaku, więc eksperyment chociaż pewnie sporo by wyjaśnił, nie jest taki prosty do realizacji :(

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, karolus napisał:

, prefiltr eheima zagospodarowałem w drugim baniaku,

Nie masz możliwości na krótko przełożyć celem zobaczenia jak to się sprawuje? A odnośnie waty JBL Symec..urywam całą szerokością pasek długości około 30 cm. Potem dzielę go na pół wzdłuż. I takie odcinki wciskam do każdego modułu.Jest ciasno , przepływ nie jest spowolniony. Kiedyś tak spróbuj . Zaraz Ci znajdę link do innego tematu odnośnie krystalizowania wody czymś podobnym do w/w waty.

Poczytaj ten temat..oczywiście nie traktuj jego jak pewnik , który Ci pomoże.

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano (edytowane)

Na pewno przetestuje, chociaż jak mam być szczery to raczej tylko w formie testu, nie chciałbym wracać do eheima w zbiorniku.... 
szkoda miejsca, a i do super pięknych nie należy ;)

Przetestuje jeszcze jak sprawdzi się okresowe załączanie falownika, może przynajmniej przez pewien czas będę go traktował jako "miotłę"

Parafrazując znane powiedzenie: pierwsze akwarium zbuduje dla wroga, drugie dla przyjaciela, a trzecie dla siebie :D 

Edytowane przez karolus
Opublikowano
37 minut temu, karolus napisał:

ech... szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej, prefiltr eheima zagospodarowałem w drugim baniaku, więc eksperyment chociaż pewnie sporo by wyjaśnił, nie jest taki prosty do realizacji :(

No niestety takie jest życie. Ktoś na coś wpadł. Coś udoskonalil. Wymyślił aby to do tego. Chwali się tym na forum. Nie ma nic w tym złego bo lepiej poznać więcej możliwości aby coś z tego wybrać. Niestety dopiero po pewnym czasie okazuje się, że wychodzą pewne wady danego rozwiązania o czym na samym początku w euforii nikt nie pomyślał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.