Skocz do zawartości

Temperatura w waszych zbiornikach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze, chyba będę musiał pomyśleć o nowej grzałce... niby na tej co mam napisane "300W" a grzeje jakby miała 50 :(
Temperatura w pokoju ~ 22, a podniesienie temperatury w baniaku z 24 na 25 trwało ~8h, masakra jakaś, przy takim grzaniu w zimę rybole będą miały lodowisko ;), w zimę w domu to ja mam tak koło 19C w pokojach, a w nocy to może i mniej

Opublikowano

U mnie temperatura pokojowa to 20-22 st. W akwarium 375l brutto bez grzałki ciepło wytwarzane przez pompę Juwela 1000 i Aquael Turbo 2000 pozwala na utrzymanie temperatury w granicach 25.0-27.0.

Opublikowano
8 minut temu, karolus napisał:

No to ładnie Ci ta pompa grzeje, ale przynajmniej masz jeden grat w zbiorniku mniej :)

Dokładnie ;) Oczywiście mam pokrywę, która zatrzymuje ciepło i dodatkowo dwie świetlówki po 18W led sunny też trochę tego ciepła wytwarzają...

Opublikowano

U mnie w 375l  temperatura wynosi 26 a pilnuje jej grzałka 150W Eheima która rzadko się włącza. W te upalne lato w tym roku miałem momentami w akwarium 30 stopni nie zauważyłem przy tym zmiany w zachowaniu ryb.

Opublikowano (edytowane)

U mnie zimą temperatura spada do 24, momentami 23 nawet stopni podczas dużych mrozów, ale wolę to niż niebezpieczeństwo ugotowania podczas awarii grzałki. Nie zauważyłem żadnych negatywnych konsekwencji takiej temperatury. Myślę, że tak od 22 w dół należałoby się obawiać, ale rybom z głębszych stref jeziora nawet i to nie powinno być straszne.

Poza względami ekonomicznymi, niewielkie wahania temperatury wody ze względu na porę roku są przecież naturalne i jak najbardziej korzystne dla zdrowia organizmu.

Edytowane przez bakus_44
  • Lubię to 2
Opublikowano
7 godzin temu, bakus_44 napisał:

U mnie zimą temperatura spada do 24, momentami 23 nawet stopni podczas dużych mrozów, ale wolę to niż niebezpieczeństwo ugotowania podczas awarii grzałki. Nie zauważyłem żadnych negatywnych konsekwencji takiej temperatury. Myślę, że tak od 22 w dół należałoby się obawiać, ale rybom z głębszych stref jeziora nawet i to nie powinno być straszne.

U mnie tez tak jest od samego poczatku. 24.5 temperatura wody a gdy spada o jeden stopien to przy 23.5 zalacza się grzalka. Przez tak dlugi okres hodowli nic zlego się rybom nie dzieje - bynajmniej nic co mozna zauwazyc golym okiem. Uwazam ze ta temperatura to bardziej nasza fobia niz rybia. Bardziej staralbym się utrzymac stala temperature jak najdluzej niz martwic się o mniejsza czy wieksza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.