Skocz do zawartości

Jak używać Purolite A520E?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A cały kosz w damskim ciuszku może być? (widziałem tu gdzieś taki patent).

I jeszcze pytanie: A520E  bardziej się nada do Ultramaxa 2000 czy do FX6 (przymierzam się do zakupu) tzn. lepiej jak jest mocniejszy czy spokojniejszy przepływ.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, darkon napisał:

Lepszy jest wolniejszy przepływ.

Zgadza się👍 Dodatkowo purolite powinna pracować pod ciśnieniem. Przykładowo w moim narurowcu woda doprowadzana jest do korpusu z tą żywicą, rurą 3/4" z prędkością ponad 2000L/h a wypływa z niego wężykiem 6mm z prędkością około 0,5 litra na minutę, woda wręcz przeciska się przez całą powierzchnię złoża i wtedy ma to sens.

20211103_151303.thumb.jpg.03fa76fd6a8a5a61e5e3336e61d8a7ea.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Bartek_De napisał:

woda wręcz przeciska się przez całą powierzchnię złoża i wtedy ma to sens.

Dlatego ważnym "szczegółem" jest to aby  skarpeta umieszczona z purolite w kuble była jak najbardziej płasko umieszczona czyli max ma mieć 1 cm grubości właśnie też po to aby woda spokojnie przez purolite przepływała a nie ją ( żywicę) omijała. Czyli zasada taka sama ..wolno ma przepływać przez purolite. Ten 1 cm to taki szacunkowy 1 cm. Kiedyś ktoś na forum miał grubiej i skutkiem tego było , że woda ją opływała i działanie jej było mało skuteczne.

 

6 godzin temu, Rafał80 napisał:

Na 400l starczy 1 l?

Teoretycznie tak ale to zależy od tego jak wysokie masz NO3 w wodzie w akwa. Jak masz w  okolicy 30 to ja bym jeszcze nie stosował a już tym bardziej gdy masz zdecydowanie niższe.

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Bartek_De napisał:

Zgadza się👍 Dodatkowo purolite powinna pracować pod ciśnieniem. Przykładowo w moim narurowcu woda doprowadzana jest do korpusu z tą żywicą, rurą 3/4" z prędkością ponad 2000L/h a wypływa z niego wężykiem 6mm z prędkością około 0,5 litra na minutę, woda wręcz przeciska się przez całą powierzchnię złoża i wtedy ma to sens.

20211103_151303.thumb.jpg.03fa76fd6a8a5a61e5e3336e61d8a7ea.jpg

Nie znam się na narurowcach, ale ten bilans jest niemożliwy z fizycznego punktu widzenia ;) Woda musi Ci wpływać i wypływać z tym samym natężeniem przepływu, co najwyżej wypływa mniejszą rurką pod większym ciśnieniem

 0,5 L/min = 30 L/h , a nie 2000 L/h

Opublikowano

Czyli jednym działa pod ciśnieniem, innym po prostu wepchana do kubła (gdzie mamy raczej podciśnienie). Czytałem, że ktoś zamierzał cały koszyk wypełniony medium luzem owinąć materiałem i tak zaaplikować - wiadomo czy zdało to egzamin?

Opublikowano

Rafał... poczytaj poniższy temat. Masz tam zawarte chyba wszystkie nasze spostrzeżenia.  Moja rada.. albo budujesz coś osobnego w jakimś korpusie  lub po prostu w skarpecie. Działa jedno i drugie. To będzie Twój wybór.

 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.