Skocz do zawartości

Jak używać Purolite A520E?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Alkohol jest dobry ale doustnie. W akwarium nie zbyt jak nie jesteś chemikiem, a purolite zwyczajnie się napełniło, zregeneruj czystą solą i śmigają dalej

Opublikowano

No właśnie Purolite odstawiłem zregenerowane, nawet 2x moczyłem w solance. Myslałem że NO3 w kranówie będzie zero jeśli Purolite siedzi w niej kilka dni.

Opublikowano
2 godziny temu, Rafał80 napisał:

Myslałem że NO3 w kranówie będzie zero jeśli Purolite siedzi w niej kilka dni.

Generalnie woda musi przepływać przez żywicę, samo to że leży ona w wodzie nic nie zmienia.

Tak samo w czasie regeneracji żywicy - solanka musi przez nią przepływać albo trzeba ją często mieszać - samo zamoczenie żywicy w solance niewiele pomoże.

Ja swoje żywice regenerowałem na różne sposoby - zarówno w kubełku wymuszając przepływ solanki pompką (ale wtedy musiałem regenerować złoże solanką o niższej temperaturze ok 40oC zeby nie uszkodzić pompy) albo po prostu w wielkim garnku (tu już temperatura solanki mogła być właściwa 90oC) i mieszałem taką zupę co kilka minut - kiedyś nawet podłączyłem mikser do jakiegoś regulatora czasowego i samo się mieszało 🙂  

  • Lubię to 3
Opublikowano
3 godziny temu, Rafał80 napisał:

ok. ale skąd taki poziom NO3 w wodzie gdzie moczy się Purolite?

 

Może nadal oddaje no3 mimo iż nie jest już w soli?

Mam takie coś jak Purigen ale z innej firmy. Napisane jest żeby regenerować solą, jakaś tam porcja. Ale ja muszę taką porcję soli  razy 3-4 pomnożyć bo ciągle barwi wodę niczym kawa. 

A może tutaj mimo iż woda jest teoretycznie jasna to nadal no3 jest wydalane. Taka teoria. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Rafał80 napisał:

Myslałem że NO3 w kranówie będzie zero jeśli Purolite siedzi w niej kilka dni.

Co to znaczy " siedzi"? 

7 godzin temu, Rafał80 napisał:

No właśnie Purolite odstawiłem zregenerowane, nawet 2x moczyłem w solance.

Co to znaczy  " moczyłem" ?

3 godziny temu, Rafał80 napisał:

ok. ale skąd taki poziom NO3 w wodzie gdzie moczy się Purolite?

Po co Ci ta wiedza?  Ale odpowiem.. a gdzie miało się podziać  skoro został wypłukane z żywicy?

Nie jestem pewny czy wiesz na czym polega używanie tej żywicy jonowymiennej i jej regeneracja.  Przeczytaj uważnie poniższy temat. Jest tam wiele opisów i używania i regeneracji:

 

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano
30 minut temu, Pikczer napisał:

Napisane jest żeby regenerować solą

Tak na marginesie. Z tego co się orientuję to do regeneracji Purigenu używa się wybielacza, dlatego Purolite jest pod tym względem wygodniejszy, bo wystarczy przepłukać solanką. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Bartek_De napisał:

Tak na marginesie. Z tego co się orientuję to do regeneracji Purigenu używa się wybielacza, dlatego Purolite jest pod tym względem wygodniejszy, bo wystarczy przepłukać solanką. 

Tak Purigen wybielaczem, tak też robię. Ale mam z firmy Orca Lab Organ-ex,  coś co działa niby tak samo, ale regeneracja jest solą, podobnie jak Purolite. Ale do czegoś innego służą. 

Purolite łapie no3 a Purigen właściwie to nie wiem co robi.  Chyba tylko wizualnie  upieksza wodę 

Edytowane przez Pikczer
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2022 o 19:33, Rafał80 napisał:

Mały odkop. U mnie działa wsadzony do chińskiego prefiltra: 1 gąbka i purolite, z uwagi na niewielkie wymiary prefiltra wkład ściśle wypełnia przestrzeń.

Myślę , że tutaj jest problem. W temacie , który Tobie podrzuciłem jest zaznaczone , że powinien być w osobnym bloku lub w skarpecie w kuble.  Tyle , że w skarpecie powinno być luźno ułożona warstwa mniej więcej 1-2 cm.   Z tego co napisałeś a ja zacytowałem to masz wypełnione ściśle po brzegi.  Problem w tym , że woda przez  niego  nie przepływa  tak jak przez warstwę 1-2 cm.  Takie ułożenie sugerowaliśmy w dołączonym temacie. Spróbuj ułożyć tak jak napisałem. 

Możesz też mieć zbyt mało.

Edytowane przez Andrzej Głuszyca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.