Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Robson79 napisał:

Jak dla mnie na samej POWER GLO jest zbyt landrynkowo... Przy pozostałych akwarium ma klimat i ciężko byłoby mi się zdecydować przy którym oświetleniu zostać... Musiałbym widzieć na żywo... 😉

Robienie zdjęć w nocy bez lampy jest wciąż dla mnie wyzwaniem - i tak jak pisał Andrzej, u mnie w rzeczywistości też to tak nie wygląda, tego fioletu, landrynkowości, które łapie obiektyw, a oko nie widzi. Dodam, że to nowa świetlówka, po 3 miesiącach już i na zdjeciach nawet tego fioletu nie bedzie widać jak się przepali lekko. Wszystko jest względne i poglądowe jak podkreśliłem . Niektórzy robią zdjęcia i kręcą filmiki z użyciem technologii HDR, lub z nienaturalnymi ustawieniami auto - co w ogóle nie daje obrazu rzeczywistości moim zdaniem. Dla mnie Msobo w porownaniu do yellow czy red-red naturalnie są dużo mniej atrakcyjne z bliska niż rejestrują to obiektywy i trudno dobrać oswietlenie ładnie maskujące ich "brudek". Dlatego się wypowiedziałem w kontekscie tych ryb właśnie - inne mogą wyglądać w tym świetle dużo bardziej atrakyjnie i tego nie miałem na celu negować, jak np. 2-gie widoczne Callainosy - ale to widmo podbijające ich kolor właśnie. A człowiek wiadomo zobaczy to dopiero uwierzy i buduje sobie w glowie obraz jak to moze u niego wyglądać i każde zdjecie poglądowe vs czas i koszt wykonania sprawia, że zdecyduje się na dane rozwiązanie lub nie.

W kontekście tego co napisał @Tom74 kazdy temat z serii "how to"  moim zdaniem powinien się kończyć po pierwszym poście, a dyskusje na temat danego rozwiązania w zestawieniu z innymi konkurencyjnymi w celu jego usprawnienia powinny odbywać się w innym wątku. Trudno jest przebrnąć przez caly temat kasieciaka czy bloku purolte z marszu , dla nowej osoby gdzie kilka postów się wyklucza. Rozumiem również, że posprzątanie później takiego wątku, który wymyka się spod kontroli, a wciąż jest bardzo merytoryczny, to wieklie nakłady czasowe.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej mam pytanie odnośnie dimmera. Chciałbym użyć dimmera sterowanego pilotem ale nie bardzo wiem czy ten który wybrałem się nadaje. https://sklep.avt.pl/sciemniacz-do-tasm-i-modulow-led-z-pilotem-ct-110.html

Rozumiem że tam gdzie jest wtyczka wejściowa podłączam zasilacz ale gdzie mam podłączyć moduły ledowe? Mam odciąć tą końcówkę z bolcem i złączyć kable czy brakuje mi jakiegoś elementu w tej układance?

Opublikowano
Godzinę temu, MaciekMaciek napisał:

Hej mam pytanie odnośnie dimmera. Chciałbym użyć dimmera sterowanego pilotem ale nie bardzo wiem czy ten który wybrałem się nadaje. https://sklep.avt.pl/sciemniacz-do-tasm-i-modulow-led-z-pilotem-ct-110.html

Rozumiem że tam gdzie jest wtyczka wejściowa podłączam zasilacz ale gdzie mam podłączyć moduły ledowe? Mam odciąć tą końcówkę z bolcem i złączyć kable czy brakuje mi jakiegoś elementu w tej układance?

Kolego to co podałeś to jest ściemniacz jedno kanałowy,Podłączasz go szeregowo z jednej strony zasilacz z drugiej ledy. Napisz jakie masz moduły oraz jak byś chciał żeby tobie to światło działało to wtedy coś tobie zaproponujemy

Opublikowano

Chcę kupić moduły samsunga 9000K 10szt do akwarium 120cm. Co do obsługi to nie chcę jakichś bajerów, zależy mi na możliwości włączania i wyłączania pilotem plus możliwości regulacji mocy światła przy użyciu owego pilota 😉

Opublikowano
29 minut temu, MaciekMaciek napisał:

Chcę kupić moduły samsunga 9000K 10szt do akwarium 120cm. Co do obsługi to nie chcę jakichś bajerów, zależy mi na możliwości włączania i wyłączania pilotem plus możliwości regulacji mocy światła przy użyciu owego pilota 😉

To spokojnie ci to ogarnie ten ściemniacz 

Opublikowano
15 godzin temu, MaciekMaciek napisał:

 

Rozumiem że tam gdzie jest wtyczka wejściowa podłączam zasilacz ale gdzie mam podłączyć moduły ledowe? Mam odciąć tą końcówkę z bolcem i złączyć kable czy brakuje mi jakiegoś elementu w tej układance?

Nic nie obcinaj. Kup  końcówkę z kablem który połączysz z modułami, powinni mieć w tym sklepie. Sciemniacz tylko wpinasz w gniazdo jak z zasilaczem. 

Opublikowano
16 minut temu, Kadango napisał:

@egon44 Ile modułów 9000K potrzebuję do akwarium 300x80x60h ?

Moim zdaniem około 30 szt starczy,ale to zależy czy chcesz mieć cały zbiornik oświetlony czy np. boki mroczniejsze.

Opublikowano
30 minut temu, egon44 napisał:

Moim zdaniem około 30 szt starczy,ale to zależy czy chcesz mieć cały zbiornik oświetlony czy np. boki mroczniejsze.

Boki i tył mroczniejsze. Miałem kombinować z rgb, cob itd ale jednak najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Testowałeś jako radiator płytę ze spienionego pcv ? Czy jednak aluminium do odprowadzenia ciepła z ledów ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.