Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , aktualnie zakupiłem zbiornik 250x80x70.

Do tej pory miałem 540l 180x60x50

W tym zbiorniku po nalaniu wody było około 1cm różnicy pomiędzy prawą a lewą stroną, akwarium stało tak około 10 lat i nic się z nim nie działo.

Stawiając aktualnie ten duży zbiornik mam obawy przed pęknięciem szkła, wiadomo że na wysokości 70cm różnica poziomu wody będzie na pewno większa.

W pokoju mam panele, pod metalowy stelaż zbiornika chce dać płytę osb 2,5cm, pod płytą i nad płytą podkładka pod panele grubości około 1cm z tak zwanej pianki (nie znam fachowej nazwy).

Chodzi mi tutaj o podłogę  a nie  podkład pod akwarium.

W jaki sposób wypoziomować stelaż?

Przy tym litrażu nie dam przecież żadnego drzewa ani plastiku, czyli jakiś kątownik, metal czy jakiś inny materiał?

Proszę o poradę jak ewentualnie byście to widzieli?

Z góry dziękuję za odpowiedź.  

Opublikowano (edytowane)

Do poziomowania służą regulowane nóżki tak jak w przypadku pralki lub lodówki czy nawet mebli.

A skoro cały zestaw będzie stał na panelach to radzę Ci dać sporo tych nóżek by ciężar się rozłożył na jak największą powierzchnię.

Może zamiast płyty osb daj sklejkę wodoodporną ?  Jak osb wciągnie trochę wody (co jest nieuniknione prędzej czy później) to napuchnie i już nie będzie równej powierzchni. Mokre drewno ma olbrzymią siłę.

Edytowane przez chorus
Opublikowano

Witaj.

Możesz zrobić zdjęcie tego stelaża zwłaszcza jego podstawy. I z jakiej grubości stali jest wykonany? 

A nie lepiej było by wspawać od dołu nakrętki i wkręcić śruby, wtedy miał byś pełną regulację nawet jak ci po zalaniu podłoga usiądzie.

Chyba że prac spawalniczych nie bierzesz pod uwagę.

 

Opublikowano

Polecam rozwiązanie kolegi wyżej sam mam tak u siebie i jestem zadowolony na 150cm mam 6 nóżek i wszystko można wyregulować co do milimetra. No chyba że spawanie nie wchodzi w grę 

20180708_180652.thumb.jpg.152b40b5d5060920e38759bf35cfa8b1.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, JurekT napisał:

Witam wszystkich , aktualnie zakupiłem zbiornik 250x80x70.

Do tej pory miałem 540l 180x60x50

W tym zbiorniku po nalaniu wody było około 1cm różnicy pomiędzy prawą a lewą stroną, akwarium stało tak około 10 lat i nic się z nim nie działo.

Stawiając aktualnie ten duży zbiornik mam obawy przed pęknięciem szkła, wiadomo że na wysokości 70cm różnica poziomu wody będzie na pewno większa.

Różnica prawdopodobnie będzie mniejsza ( kwestia podłogi), ponieważ akwarium jest dłuższe. Wysokość nie ma tu znaczenia.

Opublikowano

Dospawanie nóżek szkoda że na to nie wpadłem kolego chorus, podłoga na legarach czyli stara podłoga z desek plus na to nowe panele wiadomo  można dać pod te nóżki  blachę ale też się będę obawiał .Stelaż zrobiony profesionalnie profil zamknięty 3,5.

Opublikowano

a może dać całkowicie bez  żadnej płyty plus ewentualnie  jakiś podkład   Z  pianki żeby nie porysował podłogi ?

Opublikowano

Wątpię żeby stopki weszły w podłogę ten ciężar się rozkłada. Też się obawiałem tego co Ty a filc pod stopkami nawet się nie odkształcił.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.