Jump to content

375l z roslinniaka na malawi...

Daniels86

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jak widać w temacie jestem w trakcie przejścia z roslinniaka na Malawi. Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o takie akwarium. Tzn czytam szukam informacji ale bledy i tak pewnie popelnie. Jak na razie mam piasek kamienie i puste akwa. Liczę na wasza pomoc w szczególności jeśli chodzi o obsadę. Dołączam zdjęcie akwarium jeszcze jako roslinniak. Pierwsze pytanie jakie mam to czy konieczna będzie korona? Czy te ryby sa skoczne? ?

20150727_191131.jpg

20180518_010236.jpg

Edited by Daniels86
  • Like 1

Godzinę temu, Daniels86 napisał:

Pierwsze pytanie jakie mam to czy konieczna będzie korona? Czy te ryby sa skoczne? ?

Witaj na naszym forum  ☺

Pyszczaki są bardzo ruchliwymi rybami i podczas gonitw zdarza się im wyskoczyć ze zbiornika. Korona nie jest potrzebna i wystarczą szyby  nakrywowe... ?

P.S.  Poproś moderatora o przeniesienie tematu do działu "Start akwarium". Wtedy będziemy mogli odpowiadać na Twoje pytania, gdyż w tym dziale tylko się przedstawiamy...

Edited by Robson79

Witaj Danielu na naszym forum!

Bardzo mi miło się czyta,jak kolejna osoba przesiada się na zbiornik z naszym ukochanym biotopem jakim jest Malawi :) 

Tak więc po krótce postaram się razem z kolegami rozwiać Twoje wątpliwości :P :D 

Odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie korony czy nawet pokrywy,to byłoby to wskazane z uwagi na to pyszczaki mają skłonność do wyskakiwania z zbiornika...Jeśli nie chcesz korony itp,to możesz zastosować jakąś siatkę np.w ramce (coś,ala moskitiera :) ) którą położysz na wzmocnieniach akwarium,lub szybę nakrywową...

1. Jeśli chodzi o piasek,to mam nadzieję że jest mniej więcej gradacji jaką polecamy,czyli 0.8-1.2mm?

Mniejszej może pylić w zbiorniku...Możesz też użyć piasku mieszanej gradacji mieszczącej się w w.w wpisie...Taki piasek możesz znaleźć na pobliskiej żwirowni...