Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Pleziorro napisał:

Gość ma 2 miesięczne akwarium, a Ty mu chemię polecasz ? 

@piterssss zmierz najlepiej Salifertem Po4, mam nadzieję że nie używasz żadnych żywic jonowymiennych ? jeśli tak to na razie odstaw i daj dojrzeć baniakowi :) Zmniejszenie światła jak najbardziej.

Metod pozbycia się sinic na forum było trochę opisanych z różnymi skutkami i czasem do tego potrzebnym. Robota żmudna i czasochłonna. Zaproponowałem jedną ze sprawdzonych i skutecznych metod, środkiem stworzonym specjalnie dla akwarystki. Więcej na ten temat można poczytać w internecie. Decyzje jaką metodę zastosuje pozostaje w gestii kolegi pietrasss.  Nasze akwarium to też "sztuczna" próba odtworzenia biotopu idąc tym tokiem myślenia. Borasol też "naturalnym" tworem nie jest. Mam nadzieję że kolega znajdzie samozaparcie do pozbycia się sinic metodami jak najmniej inwazyjnymi w negatywnym tego słowa znaczeniu. Z pewnością kwestia oświetlenia miała istotne znaczenia, pozostaje jeszcze kwestia obiegu wody w akwarium. Z P04 w moim przypadku miałem wynik 0 a mimo wszystko również pokazały się sinice.

Edytowane przez Ritter
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Pozwolę sobie odkopać temat i się do niego dołączyć.

Również mam problem z wykwitem sinic w jednym miejscu.

Akwa 120x40x40, 22 dorosłe saulosi, filtr kasetowy z AT2000 oraz cyrkulator jvp-130, oświetlenie 12h świetlówka LED 6500K no-name 120cm 20W i Sylvania Aquastar 30W.

Parametry wody mierzone testami Salifert: NO3 25, PO4 0,00 - 0,03 (trudno rozpoznać).

Jak świeciła tylko świetlówka LED, to tego problemu nie było.

Na razie co jakiś czas przegrzebuję piasek, ale sinica dalej w tym miejscu wychodzi. Cyrkulacja w tym miejscu jest dość dobra.

DSC00881.thumb.JPG.b51e09377e3c58f6b0e4643f5c4014f6.JPG

DSC00883.thumb.JPG.5f34789634705b0cbd88c39ee5f5e719.JPG

DSC00882.thumb.JPG.6e9e50aef22a3e667ba8b0653fed89aa.JPG

Edytowane przez prezesik25
Opublikowano

Napiszę post pod postem.

Dalej wisi problem sinic.

Zmierzyłem Salifertem jeszcze raz azotany i fosforany po podmianie 50% - NO3 15 (przed podmianą 25), PO4 0,25 (przed podmianą 0,00, ale chyba źle mierzyłem). Obsada 22 dorosłe saulosi na 192 litry brutto. Reszta danych o zbiorniku w poprzednim poście.

Czy redukcja obsady do 10-12 ryb pozwoli na zmniejszenie fosforanów i zlikwidowanie sinic?

DSC00884.thumb.JPG.203ac9cbaf5806ab54419471fcad81a7.JPG

DSC00888.thumb.JPG.998f7787f2f9c17b73b3ba78d7b2f80f.JPG

DSC00890.thumb.JPG.7db00d92d52629832f1916d095ebfe1d.JPG

Opublikowano
1 godzinę temu, prezesik25 napisał:

Napiszę post pod postem.

Dalej wisi problem sinic.

Zmierzyłem Salifertem jeszcze raz azotany i fosforany po podmianie 50% - NO3 15 (przed podmianą 25), PO4 0,25 (przed podmianą 0,00, ale chyba źle mierzyłem). Obsada 22 dorosłe saulosi na 192 litry brutto. Reszta danych o zbiorniku w poprzednim poście.

Czy redukcja obsady do 10-12 ryb pozwoli na zmniejszenie fosforanów i zlikwidowanie sinic?

DSC00884.thumb.JPG.203ac9cbaf5806ab54419471fcad81a7.JPG

DSC00888.thumb.JPG.998f7787f2f9c17b73b3ba78d7b2f80f.JPG

DSC00890.thumb.JPG.7db00d92d52629832f1916d095ebfe1d.JPG

Powiem ci kolego ze redukcja obsady nić nie da parametry masz ok :)

Masz świeży zbiornik dlatego musi się ustabilizować , możesz trochę skrócić świecenie oświetlenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.