Skocz do zawartości

Przesiadka z 120x40x50 (240) na 150x40x60 (360)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nadeszła wyczekiwana i notabene przełomowa dla mnie chwila! ;) Moja żona zgodziła się na większy baniak (tak, tak, wiecie Panowie jak to jest z naszymi Połówkami i ile trzeba się  czasami nanegocjować... :P ) ! No ale jest sukces. Początkowo miałem  sprzedać akwarium z powodów ... jakichś tam, no ale zostało na szczęście i pomyślałem żeby wymienić na nową 240stkę (zarysowania po perypetiach z mamutem sprzed roku, jakieś drobne mechaniczne uszkodzenia, itd.), ale skoro jest możliwość większego baniaka ,to czemu nie? ;) Tyle historii z życia. Do meritum.


A. Zbiornik

Mogę (ze względu na możliwości lokalowe i aranżację salonu) mieć akwarium długości 150cm (ani centymetra więcej), szerokość niestety taka jak mam teraz czyli 40cm (i też nic więcej nie da rady) i wysokość, no własnie tutaj 50cm chyba będzie OK?
Czyli miałbym  zbiornik o wymiarach 150x40x50cm, co daje 300litrów. Gdybym dał wysokość 60cm uzyskałbym 360 litrów. Wiem, że aż prosi się dać szerokość chociaż 45cm, ale na prawdę nie ma jak.
Edit: ostatecznie stanęło na zbiorniku 150x40x60cm, co daje 360 litrów.

Mam trzy pytania:
1. Czy szkło 8mm czy 10mm? 
2. Czy wzmocnienia (a jeśli tak to przy jakiej grubości szkła) uwzględnić, aby spać spokojnie?
3. Chcę dać boczne szyby i front OptiWhite, a tył i dno float, szlif trapez, sylikon bezbarwny. Coś jeszcze powinienem uwzględnić?

Gdzie radzicie zamówić takie akwarium? - Czy polecany na forum Myciok da radę, czy sugerujecie innego producenta? Zależy mi na nieskazitelnej jakości wykonania i porządnym zapakowaniu/zabezpieczeniu do transportu. 

B. Szafka i pokrywa
Szafka i pokrywa na zamówienie. Szafka prosta, klasyczna, z trzema otwieranymi  drzwiczkami na docisk. Żadnych szuflad. Z blendą maskującą dookoła podstawy zbiornika.
Pokrywa spójna kolorystycznie i wykonawczo z szafką, aluminiowa, prosta, bez udziwnień, bez wstawek na narożnikach, itp. Jedna lub ostatecznie dwie klapki uchylne z przodu pokrywy. Bez oświetlenia w zestawie.
Bardzo ważna jest dla mnie estetyka i spójność sposobu wykonania szafki z pokrywą, ale jak przeglądam internet, to nic ciekawego nie znajduję. Kolor szafki z pokrywą to albo jakaś szarość, grafit lub biel. Wszystko półmatowe. Może macie jakiegoś fachowca, który wykona szafkę i pokrywę na zamówienie? Bo raczej nie dopasuję do szafki gotowej pokrywy dostępnej na rynku.. 

C Filtracja. 
Tutaj nie mam wątpliwości - narurowiec. Aktualnie w 240stce pracuje u mnie układ  na pompie IBO Beta 25-40, 4 korpusy (2xmech,. 2xbiol.), RW-4. Niestety rurki mam średnicy 1/2 cala, a na złączeniach nieco mniejsza średnica wychodzi, więc pompa daje sik mocno zdławiony. Czy wg Was w/w pompa może pozostać dla baniaka 150x40x50 (ok. 300 litrów)? - dałbym tylko większą średnicę rurek - pewnie system sklejany, tak jak zrobił u siebie @marcin73m
Ilość korpusów - czy wystarczy po dwa korpusy mechaniczne i biologiczne plus jeden na purolite? 
Cyrkulator RW-4 powinien dać radę, zwiększę mu obroty i bedzie OK tak sądze, bo widzę jak chodzi w obecnej długosci 120cm na piątym biegu w skali 1-8 i jest aż nadto. 

D. Oświetlenie
Zostawie bez zmian, modułowe Led (białe +rgb) na sterowniku LedDimmer,Pro, z tymże, rzecz jasna wydłużę belkę alu dostosowując ją do długości 150cm akwarium. 

E. Aranżacja
Serpentynit  zostanie ten co mam w 240stce około 120kg w podobnym ułożeniu, tylko pewnie dołożę z 30-40kg jeszcze żeby ładnie zagruzować całą długość nowego baniaka. Piasek rzeczny naturalny wymieszam z tym co mam obecnie (do filtrów, gradacji 0,8-1,2mm), zobaczę w trakcie mieszania jakie proporcje dam, aby uzyskać naturalny efekt. Tło czarne pcv spienione, tu mi się podoba i tak chcę mieć w większym zbiorniku.  Oczywiście brak roślin.

F. Obsada
Nie ten dział, więc wkrótce założę temat we właściwym miejscu forum :)


Na chwilę obecną, prosiłbym Was o pomoc, podpowiedzi w kwestii zbiornika, szafki z pokrywą (polecani producenci) i filtracji :) 
 

Edytowane przez luck83
  • Lubię to 2
Opublikowano
27 minut temu, luck83 napisał:

Mam trzy pytania:
1. Czy szkło 8mm czy 10mm? 
2. Czy wzmocnienia (a jeśli tak to przy jakiej grubości szkła) uwzględnić, aby spać spokojnie?
3. Chcę dać boczne szyby i front OptiWhite, a tył i dno float, szlif trapez, sylikon bezbarwny. Coś jeszcze powinienem uwzględnić?

witam ja swoim mam 120X50X50,  front OptiWhite sylikon bezbarwny :)

sprawdza się ok ,silikon nie zachodzi glonami jak czarny ,zależy od parametrów w akwarium 

 http://www.dobreakwaria.pl/kontakt

Opublikowano

Witaj!

5 godzin temu, luck83 napisał:

Gdzie radzicie zamówić takie akwarium? - Czy polecany na forum Myciok da radę, czy sugerujecie innego producenta? Zależy mi na nieskazitelnej jakości wykonania i porządnym zapakowaniu/zabezpieczeniu do transportu. 

B. Szafka i pokrywa
Szafka i pokrywa na zamówienie. Szafka prosta, klasyczna, z trzema otwieranymi  drzwiczkami na docisk. Żadnych szuflad. Z blendą maskującą dookoła podstawy zbiornika.
Pokrywa spójna kolorystycznie i wykonawczo z szafką, aluminiowa, prosta, bez udziwnień, bez wstawek na narożnikach, itp. Jedna lub ostatecznie dwie klapki uchylne z przodu pokrywy. Bez oświetlenia w zestawie.
Bardzo ważna jest dla mnie estetyka i spójność sposobu wykonania szafki z pokrywą, ale jak przeglądam internet, to nic ciekawego nie znajduję. Kolor szafki z pokrywą to albo jakaś szarość, grafit lub biel. Wszystko półmatowe. Może macie jakiegoś fachowca, który wykona szafkę i pokrywę na zamówienie? Bo raczej nie dopasuję do szafki gotowej pokrywy dostępnej na rynku.. 

Jedynie co mi się nasuwa na myśl jeśli chodzi o bardzo dobrą jakość wykonania to tylko @przemek wieczorek czyli http://akwarium.szczecin.pl/

5 godzin temu, luck83 napisał:

Cyrkulator RW-4 powinien dać radę, zwiększę mu obroty i bedzie OK tak sądze, bo widzę jak chodzi w obecnej długosci 120cm na piątym biegu w skali 1-8 i jest aż nadto. 

Może ale nie musi okazać się za słaby,ale jeśli obecnie RW-4 pracuje u ciebie na piątym biegu to może się okazać że będzie za słaby...

Zobaczysz później jak to będzie i najwyżej zakupisz inny falownik...

5 godzin temu, luck83 napisał:

D. Oświetlenie
Zostawie bez zmian, modułowe Led (białe +rgb) na sterowniku LedDimmer,Pro, z tymże, rzecz jasna wydłużę belkę alu dostosowując ją do długości 150cm akwarium. 

Dobry wybór ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ja ze swojej strony polecam Mycioka.Mam już od nich drugi zbiornik i jestem zadowolony.Szkło dał bym zwykłe,nie ma co przepłacać.Szkło  10mm i zrobił bym 150x40x55.Bo jak wys 60cm to musi być z 12mm a to zwiększa sporo już koszty szkiełka.Ja mam 180x55x55.

 

20170906_103855.jpg

20170828_145959.jpg

Edytowane przez adamuskus82
Opublikowano
11 godzin temu, luck83 napisał:

Gdzie radzicie zamówić takie akwarium? - Czy polecany na forum Myciok da radę, czy sugerujecie innego producenta? Zależy mi na nieskazitelnej jakości wykonania i porządnym zapakowaniu/zabezpieczeniu do transportu.

Dobrze i tanio klei np. firma Akwaplast, to chyba jakiś podwykonawca Mycioka. Widziałem ich produkty, jest przyzwoicie. Ale jeśli ma być bezkompromisowo, to jednak Akwarium Szczecin. 

Aha, z opti bym zrezygnował. ?

11 godzin temu, luck83 napisał:


B. Szafka i pokrywa
Szafka i pokrywa na zamówienie

Zamiast szafki, zamówiłbym stelaż razem ze szkłem w Akwarium Szczecin. Tym bardziej, że masz w planach narurowca. Naprawdę jest dużo łatwiej wszystko ogarnąć i zmieścić.

Pokrywę.. no wiesz przecież, bo znasz mój projekt ?

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, marcin73m napisał:

Aha, z opti bym zrezygnował. ?

No właśnie jak to jest na prawdę z tym OptiWhite? :) Wiele osób na forum poleca pozostać przy Float. Czyżby Opti to mit, a może marketingowa nagonka? :) A może jedno i drugie? 
 

11 godzin temu, marcin73m napisał:

Zamiast szafki, zamówiłbym stelaż razem ze szkłem w Akwarium Szczecin. Tym bardziej, że masz w planach narurowca. Naprawdę jest dużo łatwiej wszystko ogarnąć i zmieścić.

Ku temu się skłaniam. Dziś wyślę zapytanie do Akwarium Szczecin. Widziałem na ich stronie że mają rabat dla Klubowiczów Malawi :)

 

11 godzin temu, marcin73m napisał:

Pokrywę.. no wiesz przecież, bo znasz mój projekt ?

Jeśli dobrze pamiętam, kleiłeś ją sam?  A ja niestety aż tak daleko posuniętych zdolności chyba nie posiadam :) Chyba zamówię gotowca, bez oświetlenia.

 

Najważniejszą jednakże dla mnie kwestią jest filtracja. Tutaj, cytując kolegę @marcin73m , musi  być bezkompromisowo :)

Dlatego też, już na tym etapie ważne jest dla mnie, aby wiedzieć jak dalej planować odpowiedni układ, i tak, czy:
1. Na obecnej pompie IBO Beta 25-40 uciągnę 300 litrów brutto? 
2. Ile radzicie dać korpusów mechanicznych?  - obecnie w 240l brutto mam dwa korpusy i 30 ryb wielkości 7-9cm plus kilka przecinków i daje radę, woda klarowna, bez przebarwień. Oczywiście biologia też działa sprawnie. Zdaję sobie sprawę, że ryb mam za dużo, ale brak chętnych na  maingano (ogłoszenie wisiało na olx z dwa miesiące bez konkretnego odzewu), a okoliczne zoologi nie chcą.
3. Ile radzicie dać korpusów biologii ? - obecnie w 240l mam dwa biologiczne, w jednym ceramika w drugim matrix, obydwa korpusy zasypane pod pokrywę. 

 

------

 

18 godzin temu, egon44 napisał:

Jedynie co mi się nasuwa na myśl jeśli chodzi o bardzo dobrą jakość wykonania to tylko @przemek wieczorek czyli http://akwarium.szczecin.pl/

Dzięki za wskazówki, dwóch mędrców (tj wraz z @marcin73m)  nie może się mylić :P

18 godzin temu, egon44 napisał:
23 godziny temu, luck83 napisał:

Cyrkulator RW-4 powinien dać radę, zwiększę mu obroty i bedzie OK tak sądze, bo widzę jak chodzi w obecnej długosci 120cm na piątym biegu w skali 1-8 i jest aż nadto. 

Może ale nie musi okazać się za słaby,ale jeśli obecnie RW-4 pracuje u ciebie na piątym biegu to może się okazać że będzie za słaby...

Zobaczysz później jak to będzie i najwyżej zakupisz inny falownik..

Słusznie, to na sam koniec zostawiamy do obserwacji.

Edytowane przez luck83
  • Lubię to 1
Opublikowano
46 minut temu, luck83 napisał:

No właśnie jak to jest na prawdę z tym OptiWhite? :) Wiele osób na forum poleca pozostać przy Float. Czyżby Opti to mit, a może marketingowa nagonka? :) A może jedno i drugie?

Opti White fajna sprawa jeśli cały zbiornik jest z niego wykonany i dajesz światła przynajmniej 1w/l tak jak w roślinniaku, uzyskujemy wtedy efekt tak jakby zawieszenia samej wody w powietrzu. W naszym biotopie i przeważnie słabym oświetleniu dającym półmrok nie ma sensu przepłacać.

52 minuty temu, luck83 napisał:

1. Na obecnej pompie IBO Beta 25-40 uciągnę 300 litrów brutto?

 

Nie żartuj, to odpowiednik np. Grundfosa 25-40 Alfa L a taka pompa u mnie przy podnoszeniu 80 cm daje realnie 1970 l /h, na takie akwarium spokojnie ta pompa wystarczy.

Opublikowano
Nie żartuj, to odpowiednik np. Grundfosa 25-40 Alfa L a taka pompa u mnie przy podnoszeniu 80 cm daje realnie 1970 l /h, na takie akwarium spokojnie ta pompa wystarczy.
Jaką masz u siebie średnicę wewnętrzna rurek i jaki typ rurek?
Opublikowano
3 godziny temu, luck83 napisał:

Jeśli dobrze pamiętam, kleiłeś ją sam?  A ja niestety aż tak daleko posuniętych zdolności chyba nie posiadam :)

Tak, ja kleiłem sam. Ale to naprawdę nie wymaga jakichś szczególnych zdolności, ba... żadnych zdolności nie wymaga :P Wymiary i ilość formatek liczy program, zamawiasz wszystko przez internet, przychodzi do domu, rozpakowujesz, sklejasz, oklejasz i jest :) Gdybyś się zdecydował, chętnie pomogę w wyliczeniu formatek PCV i złożeniu zamówienia, a potem - jak przyjdzie, powiem co z tym dalej zrobić. Miałbyś pokrywę taką, jak chcesz, pod którą bardzo fajnie zmieścisz moduły LED. Pewnie wyjdzie też taniej, niż dobrej jakości gotowiec np. z alu.

 

3 godziny temu, luck83 napisał:

2. Ile radzicie dać korpusów mechanicznych?  - obecnie w 240l brutto mam dwa korpusy i 30 ryb wielkości 7-9cm plus kilka przecinków i daje radę, woda klarowna, bez przebarwień. Oczywiście biologia też działa sprawnie. Zdaję sobie sprawę, że ryb mam za dużo, ale brak chętnych na  maingano (ogłoszenie wisiało na olx z dwa miesiące bez konkretnego odzewu), a okoliczne zoologi nie chcą.
3. Ile radzicie dać korpusów biologii ? - obecnie w 240l mam dwa biologiczne, w jednym ceramika w drugim matrix, obydwa korpusy zasypane pod pokrywę. 

Na ten litraż wystarczyłoby po dwa mechaniki i biologi, ale przez układ równoległy po 3 korpusy woda popłynie szybciej, nie wiem, czy nie skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu. Aha.. jeżeli taka opcja jeszcze wchodzi w grę, to bierz te 60 cm wysokości - zawsze warto. Są gatunki, które lubią toń, a 150 cm długości już daje pewne możliwości. Poza tym wyższy zbiornik moim zdaniem lepiej się prezentuje, jakiś taki bardziej proporcjonalny jest, mniej jamnikowaty ;) Nie wspominając o dodatkowych 60 litrach wody..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.