Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo ładne szkiełko, tylko czy to jest Opti ? Myciock zdaje się robi z Huty w Częstochowie czyli Guardian, czyli jak już to jest Ultra Clear a nie Opti White, który jest nieznacznie lepszy od OW :) (na próbkach - bo w rzeczywistości nie ma różnicy w naszym biotopie czy dasz OW, UC czy zwykłe zielonkawe szkło)

Gdybyś był jeszcze uprzemy zrobić fotki spoin i w zasadzie mamy dzięki Tobie w pełni udokumentowane akwarium od Mycioka. 

Dzięki

Opublikowano (edytowane)

Dodałem jeszcze 4 zdjęcia spoin, niestety jakość słaba :( Zdjęcia z telefonu nie rzucają na kolana. Co do Opti - w sumie nie dopytywałem o szczegóły. Podczas kontaktu zawsze wspominane było o OptiWhite. Generalnie patrzac na pusty zbiornik nie widzę różnicy, i gdyby nie naklejka na szybie to niewiedziałbym które to OW a które nie. Może jak jak naleję wodę będzie lepiej ;)

Edytowane przez rekawiczka
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem, czy te spinki masz już przyklejone, czy je tylko tak położyłeś, ale wystarczy jedna. Mam takie same akwarium (5cm. krótsze) i tak u mnie producent zrobił. Akwarium stoi od wielu lat. Jedna spinka ułatwi Ci operowanie ew. tłem. Jeśli są już przyklejone (co jest błedem ze strony producenta), to spróbuj może odkleić i przykleić jedną spinkę. Ułatwi Ci to ew. zmiany w aranżacji. To tylko taka rada z mojej strony.

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano

Tu jest pewien myk. To nie ingeruje w konstrukcję akwarium. Oczywiście kolega powinien to uzgodnić z producentem. Producent nie powinien wklejać spinek bez uzgodnienia tego z zamawiającym. Ja dostałem spinkę z tubką kleju do samodzielnego wklejenia. Tak to powinno wyglądać. Producent nie musi znać zamiarów zamawiającego, więc takie wklejenie spinek jest zbyt daleko idącą ingerencją. Podkreślam, jeśli to nie było w zamówieniu. Warunki gwarancji i zamówienia też powinny być znane przed samym zamówieniem. Takie szczegóły mogą być istotne.

31 minut temu, janas1970 napisał:

masz nowe akwarium na które jest gwarancja, każda ingerencja spowoduje jej utratę a nie o to chyba chodzi

Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę, bo takie szczegóły warto uwzględnić przy zamawianiu akwarium.

Opublikowano

Panowie - dziękuję za cenne informacje, ale odbiegamy chyba od tematu ;) Celowo zamówiłem dwie spinki i są już one przyklejone. Jeżeli chodzi o wystrój, to po godzinach przeglądania galerii zdecydowałem się wzorem innych kolegów na oklejenie tylnej i bocznej szyby czarną folią. Na razie nie planuję kombinowania z tłem wewnątrz akwarium, sądzę, że gruzowisko uda się ogarnąć mając 2 spinki :) 

Opublikowano
17 godzin temu, rekawiczka napisał:

 i gdyby nie naklejka na szybie to niewiedziałbym które to OW a które nie. Może jak jak naleję wodę będzie lepiej ;)

Niestety OW i UC to tylko przez przyłożenie białej karteczki, albo jak kiedyś @deccorativo robił zdjęcia białej ściany,  bo niestety w realu i w życiu codziennym nie widać różnicy i zawsze to każdemu napaleńcowi powtarzam, bo sam przepłaciłem za front z UC.

Co do spinek to rzeczywiście odbiegamy od tematu, ale dodam swoje dwa grosze, są dwie to są, tak jak pisze Krzysiek, utrudni to włożenie tła strukturalnego, ale nie przejmuj się tym aż tak bardzo, bo jeśli sam je wykonasz to zrobisz w 3 kawałkach tak jak ja i dasz radę (tez mam 2 spinki na 195cm długości). Natomiast nawet jak byś chciał wsadzić czarne spienione pcv, to jest na tyle elastyczne że wsuniesz pod wzmocnieniami. Także tylko tła kupne, których nie można podzielić, mogą stanowić problem.

Dzięki za dodatkowe fotki, ładnie wykonany baniaczek.

No to teraz życzę powodzenia i czekamy na relację z budowy biotopu !!!

  • Dziękuję 1
Opublikowano
11 godzin temu, rekawiczka napisał:

Jeżeli chodzi o wystrój, to po godzinach przeglądania galerii zdecydowałem się wzorem innych kolegów na oklejenie tylnej i bocznej szyby czarną folią.

Hej. Ja oklejalem folia z linku nizej super się przykleja na wodę z niewielka ilością płynu do naczyń  nie ma żadnych bąbli itd. po wyschnięciu elegancko dolega do szyb

 https://www.clarias.pl/czarne-tlo-samoprzylepne-50cm10cm-na-wymiar-p-6191.html 

Opublikowano
19 godzin temu, pozner napisał:

Nie wiem, czy te spinki masz już przyklejone, czy je tylko tak położyłeś, ale wystarczy jedna. Mam takie same akwarium (5cm. krótsze) i tak u mnie producent zrobił. Akwarium stoi od wielu lat. Jedna spinka ułatwi Ci operowanie ew. tłem. Jeśli są już przyklejone (co jest błedem ze strony producenta), to spróbuj może odkleić i przykleić jedną spinkę. Ułatwi Ci to ew. zmiany w aranżacji. To tylko taka rada z mojej strony.

Małe pytanko, czy też masz szyby 10mm?  Czy przy wymiarach 180x50x60h i jednej spince na środku grubość 10mm będzie wystarczająca?

Opublikowano

Mam 10mm. ale wysokość u mnie to 50cm. 60cm. może stanowić różnicę i te 10mm. może być za mało. Tu trzeba pytać fachowca (producenta), nie mnie. Na tym skończmy to OT, bo mieszamy koledze w temacie.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.