Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Membe deep - ładne, ale 3 samce w 200l to może być za dużo szczęścia :wink: . I tak zapewne kupisz więcej ryb, więc możesz stopniowo redukować obsadę. Jak będziesz widział, że 3 samce to za dużo, zostawisz 2. Jak i to się nie sprawdzi, to znowu jednego odłowisz.

Opublikowano

u mnie w 100cm jest 4, i żaden nie śmie pchac się na cudzy rewir... Nie ma ogólnego dominanta, tylko każdy pilnuje swojego kawałka. Dlatego myślę, że spróbowac zawsze warto

Opublikowano

Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tutaj :) Mam akwa 200l i zastanawiam się nad taką obsadą:

saulosi 1+4

rdzawy 1+4


W celu potwierdzenia- samce saulosi (zwykłego, nie coral) są niebieskie a samiczki żółte? Czy u rdzawych da się odróżnić płeć?


I pytanie czysto TEORETYCZNE, co pragnę podkreślić żeby nie zostać odsądzonym od czci i wiary :D Czy można w jednym akwarium trzymać pyszczaki np saulosi i pielęgnice zebry? Wymagania mają chyba podobne, wielkościowo może sie troszkę różnią ale zasadniczo chyba byłoby to możliwe?

Opublikowano

1) Chyba jednak lepiej jednogatunkowe - np. saulosi, gdyby to było 240 l. to nie byłoby sprawy

2) samce saulosi - tak niebieskie z pręgami (nie potrafię nazwać tej odmiany niebieskiego); u rdzawych - nigdy nie miałem ale z tego co wiem to trudno albo nawet bardzo trudno - najlepiej gdyby się tu jeden z naszych kolegów wypowiedział - on będzie wiedział najlepiej,

3) pielęgnice zebry? - nie

Powodzenia

Opublikowano

Także polecam jednogatunkowe ale ja nie lubie dużo ryb dlatego większość pewnie dwa gatunki poleci.


Co do rozróżniania saulosi sprawa bardzo prosta i już pisałem o tym w innym wątku.

http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?p=21235#21235



Z rdzawymi nie jest już tak prosto. Przekopiowałem artykuł harisimi niżej, a od siebie dodam tylko tyle że gdy ryba młodsza to 100% pewność że samica da na m inkubacja:D

Jest dość wyraźny u osobników dorosłych. Poza różnicami w ubarwieniu, gdzie samiec ma dużo wyraźniejszy niebieski nalot, wyraźniejsze i większe żółte atrapy jajowe ( u samic są one mniejsze zazwyczaj pojedyncze ale występują również podwójne lub jest ich brak ). Występują także różnice w wielkości i budowie. Samiec jest znacznie większy ok. 10 cm, samica 7-8 cm, jego ciało jest masywniejsze a płetwy wyraźnie dłuższe i zaostrzone. Samce są również wyraźnie terytorialne i zawzięcie bronią swojego terytorium. Młode przy odpowiednim świetle już około 2 miesiąca zaczynają wykazywać różnice. U samców pojawiają się szybciej atrapy jajowe i błękitno -niebieski nalot. Rosną szybciej od samic. Diagnoza oparta na tych zasadach z pewnością wskaże jednak tylko dominujące rybki w stadzie. Słabsze samczyki jeszcze długo mogą nie różnić się od samic.



Na trzecie pytanie odpowiedź już znasz;)

Opublikowano

No widzę tą odpowiedź, widzę tylko ciekawi mnie dlaczego? :) No bo wymagania co do wody, temp, twardości są mniej więcej takie same, oba to gatunki terytorialne z charakterkiem, mniej więcej podobne wielkościowo (no a przynajmniej jeden drugiego do paszczy nie wlezie :P)

Mówicie żeby tylko jeden gatunek, ale wtedy co, też 1+4?? Tak to trochę maławo jednak. Wydaje mi sie że jeśli bym zrobił to jednogatunkowe to tak gdzieś 2+6 chyba? choć mi mimo wszystko podoba się opcja saulosi + rdzawe.... :D

Opublikowano

Wszystko się zgadza - oprócz litrażu. Masz trochę małe akwarium. Tj. większe niż minimum dla małego haremu saulosi (a pewnie tak naprawdę to w sam raz) a za małe na 2 gatunki. Oczywiście w takim wypadku możesz próbować trzymac tam dwa samce, a życie i tak pokaże.


Krótko mówiąc - nieco za małe na 2 gatunki a wspaniały domek dla saulosi. Co do układu płci to pewnie już czytałeś, że mówimy tu o stabilnym układzie docelowym. Startujesz i tak z młodzieżą - w Twoim przypadku spokojnie z 12-14 rybek (jeżeli 2 haremy) i stopniowa redukcja. Jak Ci się poszczęści to za pierwszym razem będziesz miał dość samic (u mnie tak nie działa:). Teoretycznie mógłbyś wytrzasnąć już wyrośnięta obsadę... ale obserwacja rozwoju młodych rybek i ich zachowań to na prawdę fajna sprawa i szkoda z tego reyzgnować.


Powodzenia

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.