Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie bliki to chyba HQI + ruch tafli powinny dać. Mam plan podłączyć do swoich 300L 1x70W 6500K by właśnie uzyskać podobny efekt. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Opublikowano
5 minut temu, Deadi napisał:

Takie bliki to chyba HQI + ruch tafli powinny dać. Mam plan podłączyć do swoich 300L 1x70W 6500K by właśnie uzyskać podobny efekt. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Bez konkretnego falowania HQI nie zrobi takiego efektu. Na ciepłych diodach, które przygasają na przemian lewe-prawo może? 

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, aurban6 napisał:

1. 4 x moduł białe 6500K

2. 12 x moduł biały 11000K przeplatane z 11 x RGB

No, projekt super. Gratuluję. Teraz co do cytatu. Czy tymi diodami RGB chcesz uzyskać światło słoneczne? Pytam, bo takie światło ma jakieś 3500K, a reszta Twoich modułów jest już w zakresie zimnym. Neutralne światło to ok. 5500K. Jeśli mają być chmury, to musi być słońce. Druga sprawa to moc. Światło słoneczne powinno być dużo mocniejsze.

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Dzięki za ostatnie wpisy daje mi to do myślenia. Macie racje na modułach zimnych to raczej tego nie uzyskam.

Tą konfigurację oświetlenia zostawię tak jak zaplanowałem, a że kupiłem belkę o szerokości 16cm to uwzględnie miejsce na power ledy i będę testował.

 

Dzięki wszystkim za kibicowanie.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

U mnie jest coś takiego - wszystko na PowerLedach, i tak sobie myślę, że zachmurzenie i bliki to mam permanentne, teraz możnaby pomyśleć nad jakimś słonkiem odpalanym cyklicznie w sposób płynny, czyli jakiś sterownik (włącznik) że ściemniaczem czyli regulatorem napięcia ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Joł

Troszkę się zmieniło od pierwszego wpisu. Baniak zalany, bakterie zapodane wygląda jak wygląda mnie się podoba (niestety zdjęć to ja nie potrafię robić no i w sumie nie mam czym).

20180510_214642.thumb.jpg.970d150c3c2722104ea63031ea6f15a5.jpg

Miałem dylemat nad oświetleniem miały być moduły a wyszły power ledy i nie żałuję (zdjęcie z budowy).

20180217_182116.thumb.jpg.cdc7112e901dc60a29a090d2183f932b.jpg

Zastosowałem 8 RGBW i 4 sekcje po 4 full spectrum razem 8 kanałów niezależenie sterowanych.

Oczywiście w trakcie robiłem sterownik pisałem swój soft i już miałem szkielet ale jednak stwierdziłem, pójdę w gotowce (nie spełnia w 100% moich oczekiwań ale 90%) i tak całość jest obsługiwana przez domoticza.

Tak wygląda pulpet sterowania baniakiem

aquabox.thumb.jpg.d6f968be17849ddc6b17518d8578be46.jpg

Tło (tzw. foteliki samochodowe :):):):):):)) rzeźbione przez małżonkę ze styropianu, zalane CX5, pomalowane zgodnie ze sztuką. Prawa część to też beton pomysł uchwycony od @stanna podkład pod panele zaciągnięty beton.

Obsada non-mbuna w sumie wiadoma jaka ma być.

Na razie tyle w temacie dużo by pisać i powiem szczerze, że nie mam kiedy i nie chce mi się :)
Jeżeli kogoś coś zaciekawiło to postaram się rzetelnie opisać co i jak.

Edytowane przez aurban6
  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Fotelik jest na bocznej ścianie, ale w baniaku już wyglada jak siedzisko

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.