Skocz do zawartości

HW-303A i AquaEl Fan 3+ jako filtracja w 240L


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jak w tytule, mam pytanie dotyczące filtracji w standardowej 240-tce. Posiadam wyżej wymienione filtry i chciałbym aby SunSun HW-303A pracował jako biolog. Kubeł posiada trzy kosze o wymiarach ~18x18x6cm  (ok. 2l) każdy. Do tej pory miałem w nim oryginalne gąbki, ceramikę i bioballe. Azjaci chwalą się, że ich wynalazek pompuje 1400l/h, ile w tym prawdy? Szczerze nie wiem :) Jako mechanika chciałem zastosować AquaEl Fan 3+ z oryginalną gąbką.

Proszę o podpowiedzi co zmienić. Nie ukrywam, że czekam na rozwinięcie opinii kolegów deccorativo i egon44  którzy w pierwszym moim temacie mieli pewne uwagi co do takiego zestawu. Pozdrawiam

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano (edytowane)

Witaj!

Odnośnie filtracji to HW-303A spokojnie wystarczy jako filtr biologiczny.Jako złoże starczy w nim spokojnie max 1l ceramiki+gąbki z zestawu i to wszystko.Na jego zasys możesz dodać prefiltr Eheima z watą filtracyjną w środku(polecam JBL Symec) i wtedy nie musisz otwierać kubełka tak często w celu czyszczenia.

Co do filtra mechanicznego to Fan3 będzie za słaby i tu sugerowałbym zakupić Aquael 2000+ prefiltr Eheima z watą w środku...

Wtedy biologię i mechanikę będziesz miał załatwioną ;)  

Edytowane przez egon44
Opublikowano

Jestem dokładnie tego samego zdania co Andrzej i dokładnie tak samo chciałem ci proponować..

W HW  zostaw 1lit ceramiki i wyjmij wszystko pozostałe. Zostaw gąbki i wolne kosze na inne mądre złoża w przyszłości.

Jedyne co może razić to te dwa prefiltry AqC2000 oraz grzałka - ale to jak ktoś ma uraz że coś wali po oczach.

Jeśli tak jest w twoim przypadku i nie chcesz nic dziwnego w akwarium to napisz ale wtedy będą nowe koszty.

 

Opublikowano

Tak myślałem, że AquaEL bedzie tutaj najsłabszym ogniwem, najwyżej zostanie do zapasowej 112-tki. 

1. Czy ta pompa AquaEL 2000 i prefiltr Eheima pasują do siebie Plug&Play?? Wyczytałem, że prefiltr pasuje rury wlotowe 16 i 22mm, niestety nie mogę znaleźć nic na temat średnicy zasysu pompy. Wielkościowo taki zestaw wyszedłby podobnie do Fana 3 więc będzie zamaskowany przez tło.

2. Jeśli chodzi o prefiltr do biologa to ten Eheim byłby niestety za duży i tak jak pisze deccorativo raziłby mnie w oczy. Za czasów gdy miałem jeszcze krewetki w akwa, na zasysie miałem naciągnięta gąbkę jako prefiltr (foto na dole, gąbka zmęczona już życiem). Jeśli to rozwiązanie nie jest wystarczające to olałbym gąbkę i zastosował korpus narurowy 5" z watą i umieścił w szafce pod akwa. Kilka tematów pod moim jest dyskusja o narurowcu i wydaje mi się, że to rozwiązanie w sam raz dla mnie. Tym bardziej, że i tak będę zamawiał graty żeby zrobić "ustrojstwo" do nalewania kranówy :)

Grzałkę mam przepływową na wylocie z filtra właśnie ze względów estetycznych.

 

pre.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.