Skocz do zawartości

Akwa 220x75x80 czy 280x75x55h(Dylemat)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Jednak akwarium bedzie o wymiarach 270x65x75h szkło 15mm

szkło sprowadzane z Polski, niestety nie wniose do domu calego akwarium wiec musi przyjsc w czesciach. Mam już "Holenderskiego" fachowca który bedzie mi to kleil, chcialbym uzyc swojego silikonu (obawiam się, ze holender uzyje zwyklego soudala)

Podpowie ktos z naszyh fachowcow jaki silikon się uzywa do klejenia takiego akwarium?(75h)

Czy 3 poprzeczne i 2 podluzne wsporniki wyatarcza

Czy dno moze byc z pojedynczej szyby (a nie z kawalkow)

Czy warto dac dodatkowe wsporniki na dnie (ostatnio widzialen w sklepie duze akwarium z dodatkowymi wspornikami na dnie)

Poprosze @deccorativo @przemek wieczorek i innych o wypowiedzenie się :) 

Edytowane przez Adamsdz
Opublikowano
18 minut temu, Adamsdz napisał:

Jednak akwarium bedzie o wymiarach 270x65x75h szkło 15mm

szkło sprowadzane z Polski, niestety nie wniose do domu calego akwarium wiec musi przyjsc w czesciach. Mam już "Holenderskiego" fachowca który bedzie mi to kleil, chcialbym uzyc swojego silikonu (obawiam się, ze holender uzyje zwyklego soudala)

Podpowie ktos z naszyh fachowcow jaki silikon się uzywa do klejenia takiego akwarium?(75h)

Czy 3 poprzeczne i 2 podluzne wsporniki wyatarcza

Czy dno moze byc z pojedynczej szyby (a nie z kawalkow)

Czy warto dac dodatkowe wsporniki na dnie (ostatnio widzialen w sklepie duze akwarium z dodatkowymi wspornikami na dnie)

Poprosze @deccorativo @przemek wieczorek i innych o wypowiedzenie się :) 

Jezeli fachowiec uzyje Twojego silikonu nie da Ci gwarancji na klejenie - tak to niestety dziala - wiem to z wlasnego doswiadczenia i nie chodzi mi tu o akwaria. 

Opublikowano
5 minut temu, mlody.czub napisał:

Jezeli fachowiec uzyje Twojego silikonu nie da Ci gwarancji na klejenie - tak to niestety dziala - wiem to z wlasnego doswiadczenia i nie chodzi mi tu o akwaria. 

Bede musial dograc szczegoly;D 

Warto się dowiedziec jaki silikon ma byc uzyty i gosci 2 razy sprawdzic.

Zastanawia mnie tylko ta gwarancja, jest chyba tylko na silikon, nie zalanie mieszkania a w tym wypadku akwarium by bylo najmniejszym problemem he he

Opublikowano
9 godzin temu, Adamsdz napisał:

Jednak akwarium bedzie o wymiarach 270x65x75h szkło 15mm

szkło sprowadzane z Polski, niestety nie wniose do domu calego akwarium wiec musi przyjsc w czesciach. Mam już "Holenderskiego" fachowca który bedzie mi to kleil, chcialbym uzyc swojego silikonu (obawiam się, ze holender uzyje zwyklego soudala)

Podpowie ktos z naszyh fachowcow jaki silikon się uzywa do klejenia takiego akwarium?(75h)

Czy 3 poprzeczne i 2 podluzne wsporniki wyatarcza

Czy dno moze byc z pojedynczej szyby (a nie z kawalkow)

Czy warto dac dodatkowe wsporniki na dnie (ostatnio widzialen w sklepie duze akwarium z dodatkowymi wspornikami na dnie)

Poprosze @deccorativo @przemek wieczorek i innych o wypowiedzenie się :) 

To raczej licz na wiedzę i doświadczenie Przemka bo to jego zawód.

Ja mogę ci tylko  napisać jak ja mam sklejone 250x80x70h cm  szkło 12mm  model klejenia by erybka - Przemek klei inaczej.

Gdybym chciał h75cm jak ty to już nie chcieli z szyby 12mm tylko 15mm więc tu dobrze.

Dno jest dzielone z dwu kawałków.

Wzmocnienia wzdłużne po całym obwodzie  a nie tylko przód/tył oraz dwie spinki poprzeczne.

Ja sobie zażyczyłem by mi nie wklejali jednej spinki bo długa belka alu ma najpierw wejść pod wzmocnienia więc Pan Kamil  Sieradzki ( główny szklarz erybki telefon do niego masz w   - wycena akwarium) przyjechał do mnie razem z baniakiem i wkleił mi to wzmocnienie.

Coś tam się dowiedziałem:) -  nie używają zwykłych klei silikonowych z marketów. Tuba była bez nalepki więc nie wiem ale  jest to wersja wzmocniona specjalnie do klejenia akwariów -  powiedział mi że jak bym potrzebował to mi sprzedadzą.

Przemek jako nasz Partner powinien ci to także sprzedać - raz info jaki dokładnie sam używa silikon bo może u siebie dostaniesz  - a dwa sam klej sprzedać jak go ładnie poprosisz.;)

Góra mojego baniaka wygląda tak jakby kto nie zrozumiał z opisu.

20180130_083644.thumb.jpg.f6d4f8279cee4bbbcbf8c65734ee9891.jpg

 

 

Opublikowano (edytowane)

Baniak piekny @deccorativo Musze troche zmienic zamowienie, dno podziele na pol i tez dam spinki po calym obwodzie, szyby zamowione na 20 lutego wiec w tym tygodniu musze dopiac wszystko na ostatni guzik:D

O jakosc wykonczenia szkla się nie obawiam, kolega polecil mi szklarza u ktorego pracowal kilka lat, akwariow w takich wymiarach robili tylko kilka sztuk ale wszystko zgadza się co do mm.

Czy te spinki po dlugosci dotykaja bocznych szyb? Czy zostawili troche luzu? 

Jak dam na dnie spinki to moze byc przyklejona na ta dylatacje?

Oczywiscie rowniez czekam na opinie pana Przemka.

Edytowane przez Adamsdz
Opublikowano

Co do szklarza akwarystyznego a nie okiennego to podstawowe pytanie jest jedno - czy masz Pan  szlifierkę do tak dużych i grubych szyb czy korzysta z wielkich hurtowni szkła budowlanego i tam kupuje gotowe  szlifowane i polerowane formatki.

Bez tego nie ma rozmowy - moim zdaniem.;)

Widziałem jak to pasowanie formatek robi Marek Reniewicz i bez swojej szlifierki to tylko łut szczęścia żee ci się wszystko złoży dobrze.

Jak nie ma szklarz swojej szlifierki to wychodzi baniak tak jak od Skorpiona z  koło Poznania - miałem to wiem ale baniaki sprzedałem i dalej służą.

  O wszystkie sprawy wytrzymałościowe - pytaj Adama @troad   my tu laicy on to liczy a nie gdyba.:D

9 minut temu, Adamsdz napisał:

Czy te spinki po dlugosci dotykaja bocznych szyb? Czy zostawili troche luzu? 

Między spinkami i szybami wszędzie jest maleńki luz  nie wiem 0,5-1mm ? a na dyletacji dna widzę nawet większy.

Nie wiem co na to Przemek ale moim zdaniem nie da się tak dużego baniaka wykonać w 20 dni bez fuszerki albo pominięcia pewnych etapów  produkcji  jak szlify i polery i by się wszystko ładnie złożyło i skleiło - ale może się mylę.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.