Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Głównym zamiarem jest maksymalne zlicowanie przedniej szyby akwarium ze ścianą.

Na foto przedstawiłem dwa warianty :

-pierwszy obecnie ale moim zdaniem można to jeszcze zredukować :/)

-drugi do waszej opini 

Do sedna :-)

Płyta 36mm oparta na stelarzu ( aluminium 40x40)chce wydłużyć o 20mm i jednocześnie na niej wysunięte bedzie akwarium . Pozwoli to na zmiejszenie lica ze sciana na około 20mm ( sporo )

Patrząc na szafki ADA w jaki sposób sa zrobione można uznać ze wysunięcie akwarium z płyta jest do zrobienia . Natomiast tam zastosowana jest płyta wzdłużna pod akwarium która redukuje uginanie się płyty wysuniętej .

Proszę o wasze opinie 

DB763FC6-0AFB-4F5E-A32B-5B1D983F4B05.jpeg

Opublikowano

Nie wiem co u ciebie znaczy płyta 36mm bo u mnie  na stelażu stalowym 200cm x 60 cm x h71 cm staje baniak 1400l    o wymiarach dna 250cm x 80 cm  więc wystaje po 25 cm na boki i po 10 cm przód-tył.

Ale u mnie płyta znaczy wyłącznie sklejka wodoodporna 21mm która nie zachowuje się jak oklejona pażdzierzówka 36mm:( bo to g... gnie nawet jak jest oparte  ścianę a od kropli wody puchnie nieodwracalnie.

Wysuwaj więc o 10cm aż zlicujesz z tym wzorem na ścianie :D

Ja czekam na sklejkę wodoodporną 21mm 250x80cm i na nią czekają takie nogi i taki stelaż, ale to już inny temat z tego forum.

Zabudowa stelaża też będzie ze sklejki wodoodpornej tylko białej i 9mm - już wszystko zamówione a prażok będzie wyjeżdzał na takich prowadnicach szuflad nawet 45kg wytrzymują więc i Fluval FX6 wyjedzie.

20171201_104459.thumb.jpg.e6408cc54c72a72359826294be5b1a09.jpg

 

Opublikowano (edytowane)

36mm to płyta HDF laminowana z obrzeżami na około 2mm więc raczej z wilgocią nie będzie problemów ;-)

Niestety rysunek zawiera błąd ......

Akwarium faktycznie będzie opierało się w 1/2 grubości tylnej szerokości stelaża .

deccorativo

W przypadku wysunięcia akwarium na maksa (bajka) wówczas akwarium postawione na płycie będzie opierało się wyłącznie na przednim,środkowym i bocznych profilach stelaża,cały ciężar będzie przenosiła płyta na wszystkie profile .

 

7D764D3B-A420-468E-9E55-BBD9304699DD.jpeg

Edytowane przez mazilo
Opublikowano
46 minut temu, mazilo napisał:

36mm to płyta HDF laminowana z obrzeżami na około 2mm więc raczej z wilgocią nie będzie problemów ;-)

No teraz wiem znacznie więcej.  Nie wiem ile kosztuje i jak wygląda te laminowanie na 2mm HDF 36mm ale wiem co się robi z płytą HDF  7mm czyli laminowanym w  złotym dębie panelem podłogowym zalanym wodą i nie pisałem o wilgoci - pisałem o kroplach wody jaka pocieknie po baniaku co jest nieuchronne u nas, a jest to tylko kwestią czasu..

 

55 minut temu, mazilo napisał:

Niestety rysunek zawiera błąd ......

Akwarium faktycznie będzie opierało się w 1/2 grubości tylnej szerokości stelaża .

Kiedyś na tym forum kolega Jarek z Fish Magic wkleił fotkę ( może jak przeczyta to ci też ją wklei) jak u niego w domu stoi akwarium na szafce chyba już z 10lat - od tej pory przestałem się cykać jak dno wisi w powietrzu w każdym Aquael Glossy  czy jak u ciebie przesunięte jest o pół grubości profilu z którego masz zespawany ten amelinowy stojak. A wiesz że tego nie pomalujesz???:D

Wcale bym nie dawał tych białych nóg u siebie nawet jak to koszt 13zł/szt ale chodzi mi o to by moje stadko wnucząt miało się czego trzymać jak będą u Dziadzi rybki oglądać.:D ( jest jeszcze jedna wolna noga do trzymania.) :lol:

Ty na pewno jesteś z opolskiego Opola? - bo nie wierzę.:lol:

Opublikowano

Nie kuma czemu nie wierzysz ????

Czyli bez obaw ????

U ciebie jest troszkę inna sytuacja .Masz akwarium szersze niż stelaż a u mnie stelaż jest wymiarów akwarium więc muszę je wysunąć .

Opublikowano

Jak to 2 cm przy głębokości akwa 40 cm to nie masz się czym przejmować. Choć przypuszczam że chcesz drzwiczki szafki wyrównać ze ścianą a one chyba 2 cm nie mają ;). Zmontuj szafkę, wyrównaj do ściany, załóż blat, stawiaj akwa no i po robocie :) .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.