Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i wreszcie sukces - wiemy wszystko o NO3.

1/ czy 10min czy 15minut jeden pies jak mówi moja sprzątaczka -  wyniki się nie różnią, więc nie istotne czy czekasz 10 min czy 15min .

2/ W kranie masz NO3 - 15- 20 ppm  więc na pewno buduj ustrojstwo wersja II z alarmem.

3/ W baniaku masz NO3 -50ppm co znaczy że dawno poziom azotanów przekroczył dopuszczalny poziom dla ryb akwariowych jaki ja uznaję za szkodliwy  czyli poziom 20pm.

I widzisz skupiłaś się na pierdołach chcesz baniak przenicować znowu na lewą stronę a ważne jakim jest nie szkodliwy dla ryb poziom NO3 przeoczyłaś i to w czasie gdy mogłaś zanim ryby przyjadą wodę w akwarium podmienić nawet 100%.

Ryby dopiero co przyjechały i nie należy im od razu na dzień dobry robić teraz podmianki wody nawet 20% a z drugiej strony pływają w wodzie nie tragicznej ale już szkodliwej dla nich więc wypadałoby robić podmiankę, ale z trzeciej strony nie jesteś do tej podmianki przygotowana bo chyba nie masz ustrojstwa wersji II już zbudowanej a podmianka kranówą z NO3 =20ppm by miała jakiś wpływ na to NO3 w akwarium powinna być 100% czyli wymiana całej wody a tego nie wolno nawet w dojrzałym starym akwarium zrobić więc jesteś w czarnej d....czyli co byś nie zrobiła to żle.

1/ Amoniak też jest co świadczy że I etap nitryfikacji nie działa sprawnie  - potrzebne na pewno te wskazane bakterie a masz tylko Denitrol - moim zdaniem nie do tego co boli twój baniak ale go lej wg instrukcji z opakowania jak już go masz. Podobno amoniak usuwa - zobaczymy . Amquel by to zrobił w minute.

2/ Basiu buduj na CITO ustrojstwo wersja II z Purolite A520E  i jak zbudujesz rób od razu podmiankę 20% wody.

3/ Jak nie ma takiej opcji by szybko zbudować ustrojstwo w wersji II to koniecznie kup ten Prime albo Amquel bo i tak nie wolno ci lać kranówy z chlorem wprost do baniaka. i wlej go na całą wodę w akwarium i zrób wtedy też 20 % podmianki.

A takie piękne roślinne Malawi miałaś na samym początku z nie ruszaną biologią i te rośliny zapewne załatwiały choć częściowo problem NO3 a teraz jesteś bez łatwego wyjścia z opresji.

4/ Jeśli zdobędziesz szybko Purolite 520E to w pończochy dwie i do filtra biologicznego dokładnietak jak pokazywała Agnieszka @suricade i ostatnio Andrzej @egon44  i wtedy podmiany nie robisz.

Pomiary NH4, NO2, NO3 w akwarium robisz teraz co 2 dni .

 

.

 

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Lubię to 1
Opublikowano
No i wreszcie sukces - wiemy wszystko o NO3.
1/ czy 10min czy 15minut jeden pies jak mówi moja sprzątaczka -  wyniki się nie różnią, więc nie istotne czy czekasz 10 min czy 15min .
2/ W kranie masz NO3 - 15- 20 ppm  więc na pewno buduj ustrojstwo wersja II z alarmem.
3/ W baniaku masz NO3 -50ppm co znaczy że dawno poziom azotanów przekroczył dopuszczalny poziom dla ryb akwariowych jaki ja uznaję za szkodliwy  czyli poziom 20pm.
I widzisz skupiłaś się na pierdołach chcesz baniak przenicować znowu na lewą stronę a ważne jakim jest nie szkodliwy dla ryb poziom NO3 przeoczyłaś i to w czasie gdy mogłaś zanim ryby przyjadą wodę w akwarium podmienić nawet 100%.
Ryby dopiero co przyjechały i nie należy im od razu na dzień dobry robić teraz podmianki wody nawet 20% a z drugiej strony pływają w wodzie nie tragicznej ale już szkodliwej dla nich więc wypadałoby robić podmiankę, ale z trzeciej strony nie jesteś do tej podmianki przygotowana bo chyba nie masz ustrojstwa wersji II już zbudowanej a podmianka kranówą z NO3 =20ppm by miała jakiś wpływ na to NO3 w akwarium powinna być 100% czyli wymiana całej wody a tego nie wolno nawet w dojrzałym starym akwarium zrobić więc jesteś w czarnej d....czyli co byś nie zrobiła to żle.
1/ Amoniak też jest co świadczy że I etap nitryfikacji nie działa sprawnie  - potrzebne na pewno te wskazane bakterie a masz tylko Denitrol - moim zdaniem nie do tego co boli twój baniak ale go lej wg instrukcji z opakowania jak już go masz. Podobno amoniak usuwa - zobaczymy . Amquel by to zrobił w minute.
2/ Basiu buduj na CITO ustrojstwo wersja II z Purolite A520E  i jak zbudujesz rób od razu podmiankę 20% wody.
3/ Jak nie ma takiej opcji by szybko zbudować ustrojstwo w wersji II to koniecznie kup ten Prime albo Amquel bo i tak nie wolno ci lać kranówy z chlorem wprost do baniaka. i wlej go na całą wodę w akwarium i zrób wtedy też 20 % podmianki.
A takie piękne roślinne Malawi miałaś na samym początku z nie ruszaną biologią i te rośliny zapewne załatwiały choć częściowo problem NO3 a teraz jesteś bez łatwego wyjścia z opresji.
4/ Jeśli zdobędziesz szybko Purolite 520E to w pończochy dwie i do filtra biologicznego dokładnietak jak pokazywała Agnieszka [mention=4147]suricade[/mention] i ostatnio Andrzej [mention=4618]egon44[/mention]  i wtedy podmiany nie robisz.
Pomiary NH4, NO2, NO3 w akwarium robisz teraz co 2 dni .
 
.
 
 
 
 

A ten purolite tylko w akwarystycznych szukać ?
Czy może być z braku laku ten purigen ?
Po części do ustrojstwa pojadę dziś.
Obojętnie jaki węgiel ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Purigen jest drogi i nie działa skutecznie na NO3 -  więc absolutnie nie kupuj.

Żywicy jonowymiennej na azotany NO3 o nazwie Purolite A520E lub chińskiego odpowiednika PA202 szukaj po firmach które zakładają po domach  instalacje filtrujące wodę albo  zmiękczacze wody - nie wiem czy w Belgii to  popularne.

W Polsce dostaniesz wszystko pod  tu sklep.osmoza.pl i części do ustrojstwa i 1 litr żywicy.

 

Opublikowano
Purigen jest drogi i nie działa skutecznie na NO3 -  więc absolutnie nie kupuj.
Żywicy jonowymiennej na azotany NO3 o nazwie Purolite A520E lub chińskiego odpowiednika PA202 szukaj po firmach które zakładają po domach  instalacje filtrujące wodę albo  zmiękczacze wody - nie wiem czy w Belgii to  popularne.
W Polsce dostaniesz wszystko pod  tu sklep.osmoza.pl i części do ustrojstwa i 1 litr żywicy.
 

A mogę tyle czekać ? Pewnie z tydzień z wysyłka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Nie wiem czy w ogóle pracują jeszcze przed Nowym Rokiem i chyba nie wysyłają za granicę .

Zły czas wybrałaś na te sprawy. W ustrojstwie ważne by była to wersja II z Purolite bo sama podmianka wodą z kranu która już sama z siebie ma NO3 =20ppm jest mało skuteczna .

Próbuj jak najszybciej zdobyć Purolite A520E - tylko uważaj i podawaj całą nazwę bo oni produkują setki róznych żywic na sto innych problemów .

Szukaj Kordona Amguel Plus. A na bank ci o tym Kordonie pisałem z 1-2 miesiące temu byś kupiła i miała w domu.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Deadi masz oczywiście rację ale już jej nie denerwuj bo i tak dostatecznie kobieta jest załamana.

Basiu nie bierz dosłownie do serca połajanek - pomaleńku ty też dojrzejesz do Malawi:D

Kordon to preparat amerykański więc raczej trudny do dostania w Belgii  - może w sklepach z morszczyzną i raczej dzwoń a nie jedz bez pewności że mają na stanie. Nawet w Polsce jest tylko w częsci sklepów akwarystycznych.

Nie będziesz w Polsce na Święta lub Nowy Rok?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jestem w sklepie. Wzięłam ze sobą wodę z akwarium test jbl pokazał 30 No3.
Nie jest dobrze, ale tonie 50


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kupiłam coś takiego a5560773915a8b1d4785ca369430d2d1.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja nie denerwuję, tak naprawdę to chcę pomóc - tak po ludzku by nie dawać ryby, tylko wędkę i absolutnie zabrać siatkę do wyławiania trupków. Czasem trzeba kimś potrząsnąć by ten się przebudził i zaczął trzeźwo myśleć i działać. Skoro Cyganeczka miała paletki to i z pyszczakami sobie poradzi. Dużo wiedzy przekazał kolega Decco, od siebie dodam jeszcze, że cierpliwość i roztropność w akwarystyce to najlepszy i najskuteczniejszy środek leczniczy na wiele przypadłości. Jak już wiesz, skup się na parametrach wody, ale nie panikuj, bo nie są one na tyle tragiczne by działać pochopnie. Masz młode rybki, które jedzą niewiele, więc parametry będą w miarę stabilne, aczkolwiek musisz je baczne monitorować. Najłatwiej i najszybciej będzie Ci kupić coś akwarystycznego, ustrojstwo to raczej ślamazarny sposób na wyjście z wysokiego NO3, bo musisz je skompletować, a to niekoniecznie jest takie łatwe w obecnym czasie i to jeszcze za granicą. Polecam Ci JBL NitratEx - trochę drogi, ale bardzo skuteczny środek do niwelowania NO3. Na start Ci wystarczy by doprowadzić parametry do ładu i składu. W przyszłości zaopatrzysz się w ustrojstwo i będzie git. Tylko pamiętaj by unikać wody kranowej, czyli podmianek. Musisz wodę w baniaku przerobić na zdatną do spożywania przez ryby
Jak podasz jeszcze jaką masz filtrację to powiem Ci jak owego specyfiku użyć być działał skutecznie.

Jest tu nitra ex to dokupić ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sorry to
0e2be2d71e2941e83e8e1a11db93de5a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

I to babka mówiła ze razem z tamtym można. To co zamienić ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4ecaa867af637fd7b58822fa3d595dbc.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Silicatex jest na krzemiany i wspomaga klarowność, narazie bym sobie darował. BioNitratEx też jest średni bo długo startuje. Najlepiej jakbyś zdobyła NitratEx lub zamiennik innej firmy.

Opublikowano

Ok Basiu możesz kupić NitratEx JBLa to podobna a może identyczna żywica jak Purolite A520E  już z woreczkiem  do adsorbcji NO3 i regeneruje się identycznie jak Purolite A520E . Może to będzie ci łatwiej dostać.

Zastosuj jak Purolite w kubełku czyli cienka warstwa dokładnie  wypełniająca kosz i przysypana ceramiką by woda tego nie przesunęła , tak by woda musiała się przeciskać przez te drobiny - dajesz  ten preparat do biologa.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, deccorativo napisał:

NO3 i regeneruje się identycznie jak Purolite A520E .

..na tę ilość co jest w kartoniku dajesz 2 litry wody, 200g soli niejodowanej ( dostępna w każdym markecie często  przy przyprawach a nie na stoisku z solą). Wysypujesz  z siateczki do solanki przygotowanej w jakimś garnku emaliowanym , szklanym,porcelanowym pojemniku itp. i moczysz przez min. 48 godzin co jakiś czas mieszając. Potem zlewasz ciemną wodę , żywicę do siatki , płuczesz  pod bieżącą wodą  i po regeneracji. Upierdliwe to jest.....ale przez 3 miesiące ( około) skuteczne a może i krócej. Dlatego wolę Purolite A520E. Mam nadzieje ,że przyda się ten post Basi.

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.