Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Przymierzam się do kupna filtra firmy Eheim 2275 i chciałbym zapytać osoby mające ten filtr w swoim akwarium o swoje spostrzeżenia.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć i informacji producenta:

EHEIM professionel 4+ 600   2275

Eheim dawniej pionier techniki akwarystycznej, dziś lider wdrażania innowacyjnych technologii. Linia filtrów professionel 4+ to najbardziej zaawansowana generacja filtrów zewnętrznych.

Najwyższej jakości technologia filtracji wody, połączona z nowoczesnymi funkcjami ułatwień obsługi.

 

Filtry zewnętrzne klasy Premium, zaprojektowane pod kątem zwiększenia wydajności, wyciszenia pracy, zmniejszenia poboru prądu oraz ulepszone poprzez zastosowanie nowoczesnych stabilnych mechaniczne i chemicznie materiałów. Kwadratowy kształt pojemnika zapewnia urządzeniu dużą stabilność, nadaje się do narożników, nie zajmuje zbyt dużo miejsca, oferuje większą pojemność komory filtracyjnej. Trzy rozmiary filtrów obsługują akwaria do 250, 350 i 600 litrów. Modele z oznaczeniem T przy nazwie, posiadają wydajną wewnętrzną grzałkę z precyzyjną regulacją. Najbardziej zaawansowanym technicznie modelem jest professionel 4e+ 350 High-Tech, który może być sterowany elektronicznie za pomocą komputera. Wszystkie modele charakteryzuje maksymalna wydajność filtracji, optymalna przepustowość wody oraz niskie zużycie energii.

 

Dodatkowe funkcje ułatwień obsługi to:

Samo zasysanie – dla ułatwienia rozruchu, filtry posiadają system automatycznego zasysania wody dla szybkiego i łatwego startu.

Filtr wstępny – górny filtr z gąbki gruboziarnistej, chroniący złoża w koszyczkach poniżej, przed zbyt silnym zabrudzeniem większymi cząsteczkami. Musi być częściej czyszczony, ale dzięki temu okresy czyszczenia wkładów biologicznych przez niego chronionych, zdecydowanie wydłużają się.

Szybkozłącza przewodów wodnych – moduł podłączenia węża wlotowego i wylotowego razem z manetką zamka zaworów. Wypinany i zapinany jednym ruchem, dla ułatwienia przygotowania filtra do czyszczenia.

Kosze na masy filtracyjne – system pojemników na wypełnienia. Porządkują reguły filtracji i ułatwiają czyszczenie wkładów. Zapobiegają mieszaniu lub przesuwaniu się mas filtracyjnych.

Xtender – nowa funkcja sterowania przeciwdziałająca spowolnieniu przepływu wody na skutek zapychania się drobno porowego materiału filtracyjnego. Dzięki tej funkcji czyszczenie wkładów może zostać przesunięte o kilka dni, a dzięki możliwości zwiększenia przepływu wody przez wkłady, filtracja jest dalej skuteczna.

Innowacyjna budowa  – dzięki zastosowaniu nowych łożysk w połączeniu z osiami ceramicznymi oraz ukierunkowanym arteriom cyrkulacji wody wewnątrz urządzenia, gwarantujemy cichą pracę, dużą trwałość, niezawodność, wydajność.

Najwyższa wydajność naszych urządzeń w oczyszczaniu wody w akwarium jest nierozerwalnie połączona z zastosowaniem najwyższej jakości wkładów filtracyjnych. Oprócz tych otrzymanych w standardzie razem z urządzeniem, oferujemy również dodatkowo szeroką gammę mas, jako specjalistyczne wypełnienia opcjonalne.

2275-prof4_-600b.jpg

EheimFiltr2275-3.jpg

iprofes4600.png

Opublikowano

Nie chcę się wypowiadać na temat wydajności, natomiast oglądałem różne filtry pod kątem jakości wykonania i EHEIMY to zawsze najwyższa półka. 
U mnie pracuje nowy ale wcześniejszy model 2075 i nie mam nic do zarzucenia, jeśli chodzi o wykonanie, jest bezgłośny. Myślę, że nowszy model będzie powtarzał te cechy. Co do wydajności to już zależy co chcesz robić tym filtrem i w jakim zbiorniku? 

Opublikowano (edytowane)

Też słyszałem same dobre opinie o tym filtrze. W akwarium o wymiarach 120*40*63(glossy 120 białe) będzie pracował raczej głównie jako biolog.Na wlot założyć prefiltr eheim.Chcę wymienić część wkładów na ceramikę Aquael BIOCERAMAX 1600 i może dorzucę trochę waty.Do akwarium chcę też dać TURBO FILTER 2000 a na jego wlot założyć prefiltr eheim(jeżeli będzie pasować) a jak nie to prefiltr Aqua Szut F-100.

Edytowane przez GOLUMN
Opublikowano (edytowane)

Kolego @GOLUMN  no wszystko żle.:D

3 godziny temu, GOLUMN napisał:

W akwarium o wymiarach 120*40*63(glossy 120 białe) będzie pracował raczej głównie jako biolog

No nie może być w bialym Glossy inny kubeł jak tylko biały. Psujesz estetykę :D

Nigdy nie miałem Eheima i nie kupiłbym tak drogiego a tak pięknie spasowanego kubła  bardziej zwracałbym uwagę na osiągi, cenę  a nie na hasło że bez gwiazdy nie ma jazdy.

Najcenniejsza jest w tym Eheimie ta funkcja X-tender  czyli wewnętrzny baypass omijający dokładną filtrację mechaniczną - to jest bezcenne  prawie jak kubły JBLa te stare z wyjętą lub wysuniętą uszczelką też są full Xtender  ale producent tym się nie chwali.

Białe kubły są zdecydowanie tańsze i taki HW302 odkupiony od kolegi z naszego forum co ma 3 sztuki kupione po 50 zeta na biologa zupełnie ci wystarczy.

Ze swoich dywagacji o filtracji usuń słowo - głównie i wtedy będzie dobrze.

Ten HW302A ( bez lampy UV)  za 50 lub 150 zł  nówka też jest bezgłośny i będzie wyłącznie a nie głownie biologiem i ma mieć w środku  1 litr dowolnej ceramiki i żadnej gąbki ani waty, a nie jakieś góry 4 róznych ceramik , węgla za chore pieniądze. Do tego ten prefiltr Eheima z watą i sika ci z biologa HW302 600-700l/h bez otwierania biologa przez rok. - na tym kończymy biologa.

AqC Turbo 2000  ma być bez Turbo  tylko sama głowica AqC2000 z założoną gęstą gąbką z rowkami albo ten prefiltr Eheima z watą i tu odwrotnie - ma nie być głownie mechanik tylko wyłącznie mechanik więc żadnej ceramiki w tym Turbo.

Jasne?:D

A i żeby cię nie podkusiło na ten AqC2000 założyć tej dyszy Venturiego  do grzechotania i robienia bąbelków.:(

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano (edytowane)

cześć
Ja w 300L mam Eheim 2075 (to samo seria niżej), kręci się od ponad 2 lat i jestem bardzo zadowolony.
Przed nim mam filtr narurowy, więc Eheim działa tylko jako biologia. 
Ogólnie cichy, wydajny, łatwy do czyszczenia, ale bez prefiltra z narurowca nie wyobrazam sobie czyszczenia go co miesiąc.

Ale faktycznie tani nie był.

pzd

 

Edytowane przez MartBart
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

 

AqC Turbo 2000  ma być bez Turbo  tylko sama głowica AqC2000 z założoną gęstą gąbką z rowkami albo ten prefiltr Eheima z watą i tu odwrotnie - ma nie być głownie mechanik tylko wyłącznie mechanik więc żadnej ceramiki w tym Turbo.

Jasne?:D

A i żeby cię nie podkusiło na ten AqC2000 założyć tej dyszy Venturiego  do grzechotania i robienia bąbelków.:(

Do turbo to tak jak wcześniej pisałem albo prefiltr eheim albo aqua szut f-100.Ewentualnie dokupię do tego turbo jeszcze jeden pojemnik i wypełnię oba watą.

Dyfuzora do bąbelków absolutnie nie chcę.;)

Opublikowano
9 godzin temu, deccorativo napisał:

Kolego @GOLUMN  no wszystko żle.:D

No nie może być w bialym Glossy inny kubeł jak tylko biały. Psujesz estetykę :D

Nigdy nie miałem Eheima i nie kupiłbym tak drogiego a tak pięknie spasowanego kubła  bardziej zwracałbym uwagę na osiągi, cenę  a nie na hasło że bez gwiazdy nie ma jazdy.

Najcenniejsza jest w tym Eheimie ta funkcja X-tender  czyli wewnętrzny baypass omijający dokładną filtrację mechaniczną - to jest bezcenne  prawie jak kubły JBLa te stare z wyjętą lub wysuniętą uszczelką też są full Xtender  ale producent tym się nie chwali.

 

Niby racja, ale ten kto miał Eheima i chinola ten wie, że biały plastik jest mientki plastik i lubi pękać. Jest także z nadlewkami i innymi niespodziankami przez co lubi przeciekać. Natomiast ten Eheimowy jakiś taki gładki, mocny i w ogóle porządny. Niby faktycznie nie trzeba tego często otwierać i dotykać, ale wiadomo jak to jest - niby założysz prefiltr i rok spokoju, ale rok to długo i czasem grzebie się jednak częściej, bo jakiś test korci, bo może żywicę bym wsadził, a może coś jednak zmienił - itd. Kiedyś takiemu jednemu chinolowi rączkę z koszyka urwałem, bo troszku za mocno pociągłem. Same pokrętełka i inne uchwyty na drutach też nie przekonują. Owszem Eheimy są bardzo drogie w stosunku zł/L, do ogólnych/roślinnych wychodzą za całkiem normalne pieniądze, do Malawi zdecydowanie gorzej, gdzie potrzeba silnych przepływów. Dlatego jeśli już mowa o biologu to w zupełności wystarczy coś po srodku czyli JBL, Fluval czy Eheim, ale o przepływie około 1000l/h. Chociaż za 900zł najlepiej będzie kupić Fluvala FX4 i wtedy masz mechanika i biologa w jednym bez pitolenia w jakieś prefiltry i pompki. Jeśli byłbym na Twoim miejscu to kupiłbym właśnie FX4 :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.