Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Idź w stronę non-mbuna jak chłopaki podpowiadają ;) Mbuna fajna ale ciężko trochę ją oglądać z dalszej odległości, no chyba że z nosem w akwarium.

Zamiast tego pospolitego yellowa daj exochochromisa. Pieknie rozjaśni zbiornik bo samice równie piękne jak samce.  Z ceglastych kolorów masz kadango jak u mnie w profilowym. Nie jest to kolor czerwony ale ciemno pomarańczowy. Zamiast moori czy mdok możesz dać ewentualnie tanzanie wielosamcowo. Jest jeszcze lichnochromis acuticeps czy nimbochromis linni, które po prostu mają to coś w sobie :). Powodzenia w wyborze :-D :-D :-D

  • Lubię to 1
Opublikowano

nie łączył bym darapoli z mbuna ( przerabiałem to kilka lat) w takim litrażu dał bym silne drapole aristo, jakies bucco, tytanno, dimidio po za strigatusem ,  lekko przerybiajac by podczas tarła nie było problemow... kupował bym 1+1 bo wiekszosci samców to wystarcza, a jak się znajdzie samiec używający sobie to wtedy dokupić samice...

aristochromis christyi

buccochromis rhoadesii yellow ktoś pisał, że łatwo dostępne i co najważniejsze ładne samice 

dimidiochromis compressiceps chizumulu gold znowu ładne samice zótawe 

tyrannochromis maculiceps/macrostoma

nimbochromis fuscotaeniatus  samice broazowawe i mało widoczne ale samiec "kozak"

nimbo venustus samice rozjaśniają baniak i sa wszędzie w akwarium...

champsochromis caeruleus wyrośnięty to takie oczko w baniaku 

+ kilka mniejszych

mylochromis gracilis

 stigmatochromis woodi subtelny ';]

dla warg i kolorów 

protomelas ornatus  

fosso i moori na dno dobry pomysł... 

 

Godzinę temu, L.A.J.O.N. napisał:

Idź w stronę non-mbuna jak chłopaki podpowiadają ;) Mbuna fajna ale ciężko trochę ją oglądać z dalszej odległości, no chyba że z nosem w akwarium.

Zamiast tego pospolitego yellowa daj exochochromisa. Pieknie rozjaśni zbiornik bo samice równie piękne jak samce.  Z ceglastych kolorów masz kadango jak u mnie w profilowym. Nie jest to kolor czerwony ale ciemno pomarańczowy. Zamiast moori czy mdok możesz dać ewentualnie tanzanie wielosamcowo. Jest jeszcze lichnochromis acuticeps czy nimbochromis linni, które po prostu mają to coś w sobie :). Powodzenia w wyborze :-D :-D :-D

ile  lat miałeś lichnorchromisa ? albo n. linni ? pytam bo to wg mnie delikatne ryby i kolega szybko je będzie zbierał... ale mogę się mylić... 

Opublikowano

Zbychu miałem krótko bo padły :-D masz rację delikatne strasznie ale to nie znaczy, że u kolegi padną. Ja swoje dołączyłem do obsady, gdyby autor miał chęci i zaczął od tych dwóch gatunków ma szanse na powodzenie. Ja bym na pewno tak spróbował bo te dwie ryby odwdzięczyły by się swoim urokiem. Dobrze, że to zaznaczyłeś - wybór należy do kolegi ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

sam próbowałem 4 razy z lichno ( chyba jestem zbyt toporny) w pewnym momencie 350l 8 szt  węgle, purolite, witaminy uzdatniacze... niemal laboratoryjne warunki... ale obserwując grupy na fb to nie tylko mój problem, ale całego świata...Moze się ktos znajdzie kto tego nie wie i mu się uda...

 

Opublikowano
10 godzin temu, crav napisał:

nie łączył bym darapoli z mbuna ( przerabiałem to kilka lat)

chodziło chyba o non-mbune? Jakie widzisz negatywne skutki takiego połączenia? Myślisz, że mdoki nie przetrwałbyby z bucco i aristo?

Opublikowano

Chodziło mi o mbune np chepokae yellow czy northen blue... mysle, że mdoki dadzą radę tylko po co robić miksy... chociaż sam będę robić jako eksperyment ale w dużym akwarium...

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, crav napisał:

Chodziło mi o mbune np chepokae yellow czy northen blue... mysle, że mdoki dadzą radę tylko po co robić miksy... chociaż sam będę robić jako eksperyment ale w dużym akwarium...

A co myślisz o dimidio frejku i chipokae? 

Opublikowano

Hmm wydawało mi się że zrozumiale napisałem " nie łączyłbym drapoli z mbuna "  oczywiście każdy robi jak uważa..

"Dimidio oprócz strigatus " bo wg mnie jest zbyt sybtelny do reszty drapieżników...

Frejek jak najbardziej ale frejek a nie bastard iceberg ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.