Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jest to moje tło wykonane ze styropianu, proszę o ocenę oraz rady. A więc zacznijmy.

Czy poszczególne elementy mogę przykleić na Wikol ?

Czy dobrym pomysłem jest doklejenie "dna" które będzie przysypane piachem co zlikwiduje wypornosc styropianu czy też jest lepszy sposób?

Całość zamierzam pomalować Ceresitem CX5 lub CR65, co lepsze ?

Szary kolor oraz ciemniejsze elementy zamierzam osiągnąć poprzez barwnik w Ceresicie, czy to dobry pomysł? Czy lepiej wykorzystać do tego farbę akrylową?

Ceresit nakładać pędzlem czy też da radę zwykłym pistoletem malarskim ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi .

20171101_143932.jpg

Opublikowano

Klej odpowiedni do przyklejenia tło do szyby oraz sklejenia z sobą poszczególnych modułów to FIX ALL firmy soudal. Aby dociążyć tło najlepiej jest z tyłu powypalać zbedny styropian i zamórować kamienie lub piasek na tę samą zaprawę, którą użyjesz do malowania. Ja cementowałem swoje tło CX5 ma tę wadę, ze bardzo szybko tężeje. Więc trzeba używać małe ilości. Zaprawa ma być konsystencji np. jogurtu więc tylko pędzel. Ja swoje tło malowałem kolorem czarnym oraz na to szary metodą suchego pędzla. Farby oczywiście akrylowe. Jach chcesz to odszukaj mój temat w dziale "Przedstaw się" - Nowe 500 plus Jarasa. Tam masz szerzej opisane co i jak z tłem

  • Dziękuję 1
Opublikowano

 

2 godziny temu, dartholo60 napisał:

Ok, ale co sądzisz o dociazeniy tła w sposób jaki opisałem? 

Nie da rady- weź kawałek styropianu i spróbuj zanurzyć w wodzie to jest taka wyporność, że szok. Moje tło waży ok 20 kg. a i tak jak na początku miałem przyklejone do szyby na silikon po po kilku dniach się z hukiem od niej oderwało. Patent z przyklejeniem do dna według mnie odpada. Jak pisałem odchudzić z tyłu ile się da. a później wyrównać powierzchnię zamurowując kamienie lub piasek i porządnie przykleić do tylnej szyby

Opublikowano
5 minut temu, jaras napisał:

 

Nie da rady- weź kawałek styropianu i spróbuj zanurzyć w wodzie to jest taka wyporność, że szok. Moje tło waży ok 20 kg. a i tak jak na początku miałem przyklejone do szyby na silikon po po kilku dniach się z hukiem od niej oderwało. Patent z przyklejeniem do dna według mnie odpada. Jak pisałem odchudzić z tyłu ile się da. a później wyrównać powierzchnię zamurowując kamienie lub piasek i porządnie przykleić do tylnej szyby

A na co kleiłeś styropian do szyby ? Rozwazalem użycie silikonu akwarystycznego bądź tez uniwersalnego 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, dartholo60 napisał:

20171101_143932.jpg

..również mam tło ze styropianu,  pomalowane CX5 a na to czarny akryl. Na płycie styropianu grubości 2 cm mam poprzyklejane " kamienie" z grubego styropianu. Przyklejałem je silikonem akwarystycznym. Między "kamieniami" rzeźbiłem rozpuszczalnikiem za pomocą pędzelka. Całość jest wciśnięta pomiędzy wzdłużne wzmocnienie  a dno i jest punktowo przyklejona silikonem akwarystycznym do szyby w sposób punktowy . Przeszło ze mną jedną przeprowadzkę ( 70 km) i ponowne zalanie akwa. Nie wyjmowałem bo mam poprzeczne wzmocnienie. W ten sposób funkcjonuje ponad siedem lat i wszystko jest OK.  Wikol to typowy klej do drewna i nie wiem jak reaguje w wodzie dlatego bym go nie użył.

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 minutę temu, AndrzejWalb napisał:

..również mam tło ze styropianu,  pomalowane CX5 a na to czarny akryl. Na płycie styropianu grubości 2 cm mam poprzyklejane " kamienie" z grubego styropianu. Przyklejałem je silikonem akwarystycznym. Między "kamieniami" rzeźbiłem rozpuszczalnikiem za pomocą pędzelka. Całość jest wciśnięta pomiędzy wzdłużne wzmocnienie  a dno i jest punktowo przyklejona silikonem akwarystycznym do szyby w sposób punktowy . Przeszło ze mną jedna przeprowadzkę ( 70 km) i ponowne zalanie akwa. Nie wyjmowałem bo mam poprzeczne wzmocnienie. W ten sposób funkcjonuje ponad siedem lat i wszystko jest OK.  Wikol to typowy klej do drewna i nie wiem jak reaguje w wodzie dlatego bym go nie użył.

Faktycznie, można wcisnąć między wspornik a dno i do tego przykleić do szyby silikonem ? genialne w swej prostocie, dzięki Ci !

Opublikowano
2 minuty temu, dartholo60 napisał:

genialne w swej prostocie, dzięki Ci !

..pamiętaj ,że dodatkowo CX jest dociążeniem. Jeżeli tło masz naprawdę grube to warto zrobić jak ktoś wyżej napisał , czyli od tyłu wydrążyć otwory , zalać zaprawą i też bardzo pomoże. Jak pomalujesz CX  to nie susz jego na siłę przy kaloryferze czy suszarką..wręcz odwrotnie..połóż na płasko na folii na podłodze i często zraszaj wodą za pomocą zraszacza  przez 2-3 dni aż przestanie wchłaniać wodę. Wtedy będziesz miał pewność ,że nie popęka w akwa sam z siebie. Ja mam dobrze ponad siedem lat i naprawdę nic więcej przy nim nie robiłem.

..tutaj koledzy polecają jakiś inny , skuteczny klej. Wtedy może warto zastąpić nim silikon. W którymś temacie jego nazwa padła..jak znajdę to tu Ci wkleję. Chyba ,że ktoś  zna jego nazwę to pewnie tu wpisze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.