Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Planuję zmienić lokum moim rybom, i zastanawiam się czy 500l czy 600l? Czy ten jeden wymiar robi dużą różnicę wizualną? I drugie pytanie, z racji, ze jestem pasjonatem amatorem (bardzo obawiam się tej zamiany, ale już tyle czasu czekam i muszę bo się uduszę) mam pytanie czy do tak dużego akwarium rzeczywiście niezbędny jest sump czy wystarczy filtr kubełkowy? Akwarium będę robić u e-rybki :), którą tu polecacie.

 

Opublikowano
2 godziny temu, motylek napisał:

i zastanawiam się czy 500l czy 600l? Czy ten jeden wymiar robi dużą różnicę wizualną? I drugie pytanie, z racji, ze jestem pasjonatem amatorem (bardzo obawiam się tej zamiany, ale już tyle czasu czekam i muszę bo się uduszę) mam pytanie czy do tak dużego akwarium rzeczywiście niezbędny jest sump czy wystarczy filtr kubełkowy?

Przyjmując na czuja że h czyli wysokość akwarium to ten trzeci wymiar to optycznie ładniej wygląda 200 x 60h  ale dla ryb poza pewną minimalną wysokością  rzędu 45-50cm liczy się powierzchnia dna więc  dla ryb lepiej 200x60x50h .

By pogodzić oba wymogi kieruj się zasadą - baniak największy jaki się da wstawić  w to miejsce czyli np 225x70x 65h :D i tak robisz wymiary na zamówienie . Po co masz po raz trzeci zmieniać za rok akwarium .

Co do drugiego pytania to do baniaka 230x 75x70h:D a nawet jeszcze większego da się skutecznie dobrać każdy rodzaj filtracji i nie musi to być sump.  Masz u nas w Malawi  od filtra hamburskiego i jego modyfikacji czyli kaseciaka, poprzez kubły, do narurowca aż do tego sumpa. Wyliczałem wg prawdopodobnego kosztu zaczynając od najtańszej wersji.

Sump przyszedł do nas z morszczyzny a ponieważ nie mamy u nas podstawy filtracji morskiej czyli odpieniacza białek to jego podstawowy walor zbladł - pozostał największy koszt takiej filtracji i kilka innych problemów.

Kieruj się zasadą że dla baniaka 1000l jaki sugeruję ci zamówić :

- filtr biologiczny wystarczy jak będzie sikał w realu -500l/h i zawierał  0,5l dowolnej ceramiki ( np lawa wulkaniczna po 6zł/l) na każde 200l wody

- filtr mechaniczny w realu* sikał powyżej 2000l/h

- jak to nie zapewni cyrkulacji by gówienka nie zalegały to dajesz cyrkulator ale dopiero jak zauważysz leżące odchody a próby zmian kierunków  wypływu wody nie pomogły.

 

* - w realu to znaczy nie na papierze  a tak jak w życiu czyli ze złożami i wężami .

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję, bardzo cenne informacje dla mnie. Na 1000l jakbym się zdecydowała, to chyba do sąsiadów piętro nizej bym spadła z calością, mieszkam w bloku ;/  A czy te sugestie zamówienia odnoszą się tez do 600l? :)  Na temat filtra hamburskiego i jego modyfikacji czyli kaseciaka to muszę sobie poczytać, bo pojęcia nie mam co to. Dam rade z tym jako amator czy lepiej zainwestowac w klasyczny kubeł? Te wszystkie wyliczenia, dopasowania to raczej męska domena.. a mój mąż lubi tylko efekty podziwiać :) nie zna się zupelnie.

 

 

Edytowane przez motylek
Opublikowano
5 minut temu, motylek napisał:

Dziękuję, bardzo cenne informacje dla mnie. Na 1000l jakbym się zdecydowała, to chyba do sąsiadów piętro nizej bym spadła z calością, mieszkam w bloku ;/  A czy te sugestie zamówienia odnoszą się tez do 600l? :)

 

 

Nie spadła byś :)

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Pleziorro napisał:

Nie spadła byś :)

ooo jak nie, to może rzeczywiście z 700.. :) rybkom dołoże te 10cm, to wyjdzie 200x60x60 czyli 720.  A tak na bardzo poważnie, czy 700l nie zagrozi sufitowi sąsiadów? Nie chcę kosztem pasji, siedzieć w stresie czy któregoś dnia coś nie tąpnie.

 

Edytowane przez motylek
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, deccorativo napisał:

ale dla ryb poza pewną minimalną wysokością  rzędu 45-50cm liczy się powierzchnia dna więc  dla ryb lepiej 200x60x50h .

Ta uwaga dotyczy ryb z grupy mbuna. Dla ryb z grupy non-mbuna bardzo istotna jet też wysokość akwarium. Rób jak najwyższe, czyli 60cm. co najmniej. Mam akwarium 50cm. wysokie i non-mbunę i cały czas żałuję, że nie zamówiłem wyższego. Z wysokości odchodzi piasek i kilka centymetrów od krawędzi akwarium, więc faktyczna wysokość to ok. 40cm. A co, jeśli pyszczaki Ci się odwidzą i zapragniesz trzymać np. Dyskowce (Paletki)? To jest inwestycja na lata, więc akwarium powinno być jak najbardziej uniwersalne, a jedynym ograniczeniem w wysokości powinna być trudność w sięgnięciu dna:), ale i z tym można sobie poradzić.

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.