Skocz do zawartości

200x50x60 czy 200x50x50


motylek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Planuję zmienić lokum moim rybom, i zastanawiam się czy 500l czy 600l? Czy ten jeden wymiar robi dużą różnicę wizualną? I drugie pytanie, z racji, ze jestem pasjonatem amatorem (bardzo obawiam się tej zamiany, ale już tyle czasu czekam i muszę bo się uduszę) mam pytanie czy do tak dużego akwarium rzeczywiście niezbędny jest sump czy wystarczy filtr kubełkowy? Akwarium będę robić u e-rybki :), którą tu polecacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, motylek napisał:

i zastanawiam się czy 500l czy 600l? Czy ten jeden wymiar robi dużą różnicę wizualną? I drugie pytanie, z racji, ze jestem pasjonatem amatorem (bardzo obawiam się tej zamiany, ale już tyle czasu czekam i muszę bo się uduszę) mam pytanie czy do tak dużego akwarium rzeczywiście niezbędny jest sump czy wystarczy filtr kubełkowy?

Przyjmując na czuja że h czyli wysokość akwarium to ten trzeci wymiar to optycznie ładniej wygląda 200 x 60h  ale dla ryb poza pewną minimalną wysokością  rzędu 45-50cm liczy się powierzchnia dna więc  dla ryb lepiej 200x60x50h .

By pogodzić oba wymogi kieruj się zasadą - baniak największy jaki się da wstawić  w to miejsce czyli np 225x70x 65h :D i tak robisz wymiary na zamówienie . Po co masz po raz trzeci zmieniać za rok akwarium .

Co do drugiego pytania to do baniaka 230x 75x70h:D a nawet jeszcze większego da się skutecznie dobrać każdy rodzaj filtracji i nie musi to być sump.  Masz u nas w Malawi  od filtra hamburskiego i jego modyfikacji czyli kaseciaka, poprzez kubły, do narurowca aż do tego sumpa. Wyliczałem wg prawdopodobnego kosztu zaczynając od najtańszej wersji.

Sump przyszedł do nas z morszczyzny a ponieważ nie mamy u nas podstawy filtracji morskiej czyli odpieniacza białek to jego podstawowy walor zbladł - pozostał największy koszt takiej filtracji i kilka innych problemów.

Kieruj się zasadą że dla baniaka 1000l jaki sugeruję ci zamówić :