Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokonałem spontanicznego zakupu w myśl zasady, że do zabawy potrzeba zaplecza. Jak nie użyję ich do akwarystyki, to na pewno nie zginą w szufladzie. Od tego narazie wyjdziemy.

ledy.PNG.6fb7f0059262e2fc2d015692369ab547.PNG

Opublikowano

Zobacz sobie esp8266 najlepiej 12e zebys nie miał problemow z programowaniem przez usb. Do tego Adafriut 16 chanel pwm i drivery w zaleznosci jakie diody. Jak moduły lub paski to mosfety, jak power ledy to jakies pwm napieciowe.
Jak poszukasz to znajdziesz jak i co. Za male pieniadze robisz sobie ze swiatlem co chcesz.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, aurban6 napisał:

Zobacz sobie esp8266 najlepiej 12e zebys nie miał problemow z programowaniem przez usb. Do tego Adafriut 16 chanel pwm i drivery w zaleznosci jakie diody. Jak moduły lub paski to mosfety, jak power ledy to jakies pwm napieciowe.
Jak poszukasz to znajdziesz jak i co. Za male pieniadze robisz sobie ze swiatlem co chcesz.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

@aurban6 Nawet nie wiem jak zacząć. Więc może tak: na początek dzięki wielki za tą wypowiedź, bo po wstępnym googlaniu jakiś tam obraz się ukazał, ale jednak trzeba to powiedzieć wprost = żałuję, że nie szedłem w takim kierunku edukacji, bo to co napisałeś w 3 zdaniach wymagać będzie odemnie teraz 26 godzin przed komputerem, żeby liznąć wierzch zadanych zagadnień. I tu przyznaję się bez skrupułów. 

Fakt zrezygnowałbym ze znanego sterownika Romana, bo kosztuje niemało i bo obsługuje za małe prądy na kanał oraz z uwagi na fakt, że mam do obsłużenia 2 akwaria.

Więc nie pozostaje nic innego jak rozpocząć edukację. Niemniej dzięki serdeczne. Jakbyś rozszerzył wypowiedź jak wysterować ledy które już nabyłem Twoją metodą na arduino będę bardzo ciekaw. Albo chociaż szerzej wskazał kierunki poszukiwań. Na 38h przed googlem jestem gotów.

Edytowane przez makok
Opublikowano

@makok jak widze to power ledy. Postaram się jutro zrobić rozpiske elementow. Do tego wszystkiego zapomnialem dodac jakis modul RTC (zegar) groszowe sprawy. Jakos to bedziesz musial oprogramowac, nie jest to takie straszne. W razie czego pomoge. Nawet wysle Ci kawalek kodu i sobie dopasujesz do siebie.
Ew jak bysmy wydzielili watek, to wspolnie mozemy to robić, jakies graty mi się walaja w biurku bym musial dokupic adafruita ale to nie problem bo i tak bede musial.
Policz sobie dobrze ile kanalow potrzebujesz, jak zostanie to wykorzystasz na chlodzenie (wiatraczki) a jak się skusisz jeszcze na ds18b20 to i temp się ogarnie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

@Zygi nie moge otworzyc

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

@Zygi z tego co jest napisane w linku to jest TC421 czyli sterownik TC420+wifi poszukaj info o TC420 nawet tu na forum i będziesz wszystko wiedział. Dodam że TC420 bez wifi jest na allegro za 158zł. Tyle wiem, więcej szukaj sam.

 

@aurban6Ja nie ogarniam elektroniki, ale za to jestem świetny w móżdżeniu softwerowej logiki i szybko łykam podstawy programowania nowych platform, więc jak mi powiesz co z czym zespawać, tak za rączkę, to ja napiszę do tego soft. Lecące chmury i przechodzący z lewej na prawą blady moonlight. Pomyślę nad kanałami i jutro dam znać.

A że większość to buduje na powerledach, choćby dlatego że mają głębokie baniaki, to świetny Romkowy sterownik dobrze że jest, ale ja jako laik chciałbym taki na powerledy ale plug & play. I to chyba powinno być podstawowe założenie poza moim programem chmur.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

I bardzo fajna alternatywa do sterownika Romka i tego chińskiego TC420 się rodzi.

Co prawda tu wam nie wiele pomogę ale będę mocno kibicował bo to będzie coś nowego na dodatek DIY więc zapewne tanie . Obawiam się tylko żeby nie pozostało tylko jedne jedyne oprogramowanie Makoka , bo laik na pewno nie napisze swojego.

Nawet jak ktoś napisze po co wam te chmury w Malawi - to fajna nowa sprawa.

Działajcie bo tak samo niektórzy piszą po co wam te niebieskie nocne - nigdy nie miałem i żyję.:(

Opublikowano

Już dawno nosiłem się z zamiarem zabawy z Arduino. Z tego powodu że mam 11 latka, którego trzeba inspirować, żeby w przeszłości nie miał nudnej bezowocnej pracy, którą może zastąpić średnio rozgarnięta Siri z iPhona. W myśl zasady żeby mu coś pokazać, muszę wiedzieć co pokazuję.

Wysłane z telefonika, sorry za błędy.

Opublikowano (edytowane)

@aurban6 Przespałem się z pomysłem i napiszę z jakimi problemami borykają się wydaję mi się wszyscy, którzy chcieliby zbudować sobie czadową lampę, ale którzy nie mają wiedzy, albo nie mieli styczności z elementami elektronicznymi.... na swoim przykładzie założeń kilka:

1. Kabelki - można się nauczyć lutować z youtuba, można rozszyfrować schematy, można podpatrzeć rozwiązania, ale w pewnym momencie przychodzi kurier i trzeba to wszystko ogarnąć - przykładowo mamy 4 sekcje po 3 pcb z 6 ledami każdy - do tego jeden zasilacz z wejściem i kilkoma portami wyjścia i tu pojawia się stres o to, czy nie popalimy sobie drogocennych elementów układanki, Dlatego widzę tu takie rozwiązanie:

a) ledy lutujemy nie w gwiazdeczkach pojedyńczo, tylko na długie płytki pcb w sekcje, np takie: http://allegro.pl/radiator-baza-280x30mm-na-6-diod-led-1-3w-0080-i6652179939.html?reco_id=99dda370-ab42-11e7-85d7-6c3be5bbf0c8&ars_rule_id=201

b ) każda taka płytka dostaje driver np taki: http://allegro.pl/zasilacz-driver-led-1-6-3w-600ma-12-24v-0859-i6690028942.html (tu akurat przykładowy dla moich 3W ledów) - odrazu pytanie, czy na tym etapie trzeba go zastąpić sterowanym z PWM np takim?: https://archiwum.allegro.pl/oferta/driver-p4115h-led-140ma-320ma-510ma-680ma-pwm-lin-i6014080013.html

c) takimi sekcjami łatwiej operować i co ważniejsze dużo łatwiej je złożyć bez plątaniny kabli.

Oczywiście najoptymalniej byłoby mieć prostokątne pcb w które można by wlutować różne kolory diód i mieć tam jakiś driver do nich i gniazdo na wtyczkę, ale takie specjalistyczne płytki z 6-8 różnokolorowymi power ledami bywały w handlu za 100-150zł.

2. Chłodzenie - Tutaj trzba będzie powiedzieć wprost z naszej strony jakie temperatury na jakich radiatorach jakie diody na jakim prądzie dają, a nie w oparciu o teoretyczne wyliczenia - podejmę się tego wyzwania i wyniki porównam na kilku filmach. Oczywiście będzie to poparte liczbami, ale np z liczb nie wynika jakie są różnice z klejem a jakie ze srebrną pastą itp.

3. Koszta - te trzeba by utrzymać w ryzach, żeby całe DIY miało w ogóle sens. Niemniej jednak cześci muszą być dostępne w pl, bo niektórzy nie lubią czekać miesiąc na paczkę - pozostali sobie pogooglają.

4. Jeśli to ma być arduino to musi być proste - tu kompletnie nie wiem co kupić, więc potrzebuje linków, najlepiej nie do allegro bo aukcje potem stają się nieaktywne i za rok wątek będzie bezużyteczny. Te przykłady z tego posta z allegro to tylko przykłady na szybko. I pewnie i tak są nieodpowiednie do naszych potrzeb. Chciałbym poniżej jak już się wyklaruje co potrzeba, żeby lista była nie z allegro.

5. Skalowalność - musi być możliwa i w miarę prosta bo każdy ma inne zbiorniki, innej długości, inne potrzeby.

Np ja będę miał dwa zbiorniki, jeden 230cm głęboki na 40, drugi realnie 205 ale głęboki na 35 i przytym jestem wielbicielem silnych HQI. Czyli u mnie takie 3PCB (każdy inny kolor)*6LED*3W wysterowane na 80% max, trzeba powielić *4, u innych może będzie trzeba tylko *2, a ktoś może zechce zrezygnować z ledów niebieskich i da 2 PCB * 2 sekcje?

6. Oprócz powerledów w dzień chciałbym przetestować na tym arduino jedną taśmę led http://www.pixel-leds.com/products/252-5V-60-LED-SK6822-pixel-LED-stripe.html żeby delikatnie przechodził w nocy nad baniakiem srebrnoblady księżyc... taka druga fanaberia poza tymi chmurami.

7. Modułowość - nie kazdy może odrazu kupić ledy, radiatory, płytki, arduino, przetworniki, scalaki, ekraniki dotykowe i inne. W akwarystyce morskiej miałem ARM i ARX popularnej poleskiej produkcji DIY, która stała się komercyjna i bardzo podobało mi się że mogłem go kupić w kawałkach.

To tak na ten moment. Myślę dalej nad ilością wyjść.

Aha dla jasności - nie planuję tego produkować i odrazu mówię że cokolwiek tu zbudujemy jest do celów DIY, więc każdy robi sobie sam. Kod będzie publiczny otwarty do celów prywatnych, żeby ktokolwiek będzie chciał, mógł w nim grzebać.

Edytowane przez makok
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

O takiej "prostocie" mówię: https://www.youtube.com/watch?v=jbbnzNmOg9c

Jeśli taki Meanwell LDD-600H 9-56V@600mA za 18zł jest mi w stanie obsłużyć 15 ledów FS (u mnie 2*po 6 czyli dwa PCB). To fajnie bo bym go wsadził na takie poczwórne PCB jak na filmie i w sam raz obsłuży mi jedną z czterech sekcji FS dla obu akwariów. Dla tych którzy chcą o 6zł taniej rozwiązaniem są LDD-600L 9-36@600mA. Obsłużą mniej ledów, ale mają inną podstawkę, dlatego nie pasują ne te wygodne płytki PCB. 

Czyli w moim przypadku do samych ledów FS muszę mieć 4 LDD-600H na poczwórnej płytce i taki zestaw *3 dla pozostałych kolorów.

Pewnie powiecie drogo, ale raz, że tego nie trzeba kupić na raz czyli jest modułowość, nie trzeba aż tyle, czyli jest skalowalność, ale przede wszystkim jest wygoda i łatwość!

Edytowane przez makok
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.