Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad takimi światełkami, bo nie wiem czy zdołam zbudować tak sterowalną lampę a podoba mi się koncepcja 24/7. 

Miał ktoś styczność? Cena znośna. Mógłbym ich przebić tylko jakbym zdobył taką aluminiową rynienkę i polutował sobie sam ledy do pcb, ale to bym musiał to jakoś wysterować, a tu znośny gotowiec. i jak widać z filmów całkiem ładnie świeci.

 

Opublikowano

Jak ja się znam na calach to największa 48 inch to po naszemu 120 cm a baniak chyba ponad 2m  - beznadziejnie drogo wyjdzie i na dwa baniaki 4 piloty?? .

@makok powróciłeś na łono matki Malawi które bardzo się w tym czasie zmieniło.

Mamy klubowicza co robi najlepszy na świecie sterownik do światełek do nieba .

Mamy też kilku wariatów którzy podpowiedzą ci  jak zrobić twoje światełko spełniające wszystkie twoje widzimisie:D na dodatek za gównianą kasę tylko trza się już za to brać bo to potrwa.

Teraz do dzieła - masz napisać wszystkie twoje chciejstwa jak rozumiem do dwu oświetleń do dwu baniaków sterowane jednym RomanoLindano:D a może nawet 3 bo jeszcze ta grządka zimą ma być chyba oświetlona bo dzień za krótki żeby te chwasty rosły.

Wiesz że ten sterownik Romka to wszystko ogarnie.

Z tego co już wiem to :

długość belki/lek  2x amoże 3  po 2m? a może więcej

automat 24/7 zaprogramowany w cyklu dobowym Makoka na sterowniku Romka za 144 zł z przesyłką

pisz teraz ty  a właściwie to przenieś te  ostatnie 3 posty do działu  Oświetlenie i zacznij nowy temat "Światełko Makoka dla dwoch jamników w układzie kopulacji  łoba z sałatą w zębach."

Kolego wystrugasz sam taką iluminację jak oświetlenie sceny w Teatrze Narodowym  - ja ci  pomogę a nawet właśnie robię takiego belko2metrowca  na dodatek podwodnego ( od razu kupiłem dwie belki bo  jednej tak długiej nie chcą wysyłać kurierem )  na dziś mam tylko diody RGBW COB 12W  x 10 szt co widać bo już przyklejone a czekam na White FSA*  10 szt x 3W  oraz Royal Blue  10 szt x 3W  i zasilacz 32V bo w Poslce jak na lekarstwo co innego z Chin.

20171006_084557.thumb.jpg.ce00252e12cbfde4acc30a514c988e59.jpg

U mnie belka będzie zamocowana do wzmocnienia wzdłużnego przedniego pod wodą już takie światełko kiedyś zrobiłem i tu opisałem , także kilka innych róznych koncepcji - wybrałem właśnie tą bo mnie najbardziej urzekło choć ma też wady - grzeje wodę ale u mnie latem i zimą w domu chłodno więc będzie 2in1 -  belko-grzałka.

Pisz o jakim światełku marzysz.

Droga jest jasna :

najpierw założenia

potem wybór wariantu

potem zakupy

 a na ostatku ty to sam składasz i uruchamiasz

potem chwalisz się na YT i gdzie się tylko da.:D

 

 

* FSA  - Full Spectrum for Aquarium  czyli White a nie te do marychy czyli biskupi.

Właśnie Andrzej na takich zrobił sobie sam do swojego LT z roślinami - a też kombinował że kupi gotowca bo z elektroniką jest na bakier - teraz on ci pokaże jak się łączy diody FSA :D

Opublikowano

Wiedziałem, że to napiszesz jako pierwszy. Już nawet po napisaniu mojego postu miałem w koszyku u chińczyka te białe FS, i tak został koszyk przez noc w drugiej zakładce. Wolałbym nie przenosić się do oświetlenia bo lampa będzie DIY, ale jeśli taka zasada to wydzielcie.

  1. Lampy muszą lecieć na diodach max 1W bo podoba mi się koncepcja równomiernego rozłożenia światła, nie chcę mieć 20W co X cm. Widziałem że mają FS 1W w tej Twojej fabryce ale nie wiem czy one białe są, jeśli Wy wiecie to powiedzcie https://www.aliexpress.com/store/product/Hontiey-Wholesale-500pcs-1000pcs-High-Power-LED-Chip-Watt-1W-3W-5W-White-Blue-Green-Yellow/2188100_32672331535.html?spm=2114.12010612.0.0.60c6ae25xTtuhF interesuje mnie ta paczka 500szt 1W FS za 80USD, co zużyję to zużyję, a reszta pójdzie jako give-away na moim kanale YT, na pewno ktoś się ucieszy z wygranej.
  2. Do tego Będą pasowały 1W niebieskie.
  3. Poza tym dla celów symulacji różnych pór w skład wejdą również 1W RGBW.
  4. Całość musi być na aluminiowym płaskim radiatorze z akrylową szybką. Ów aluminium musi być anodowane na czarno - srebrne odpada. Najlepiej jakby to był 200cm "kawałek" - szerokości między 10 a 15cm. Zatyczki boczne sobie albo wystrugam z czarnego akrylu, albo wydrukuję na drukarce 3D, do której mam dostęp.
  5. Sterownik mógłby potrafić symulować przejście chmur nad akwenem - widziałem to raz na żywo nad 200cm baniakiem z lampy za tysiące zł i efekt bardzo fajny. Nie obraziłbym się, jeśli mamy tutaj magików, którzy podpowiedzieliby jak to zbudować i oprogramować. Błyskawic nie potrzebuje.
  6. Najlepiej jakbym mógł wlutować te ledy w gotowe długie PCB na aluminium które potem tylko przykręcił bym do lampy. Jak budowałem sobie lampkę do roślinniaka z pasków led (wątek na roslinyakwariowe.pl w dziale DIY - trzeba tam być premiumem więc nie linkuję bo nie zobaczycie) to użyłem takie paski samsunga sztywne aluminiowe z ledami 7030, bardzo przyzwoite, na takich paskach są ścieżki, ale są one z alu więc budowa diy bardzo wygodna, dużo wygodniejsza niż te gwiazdki. o takie: 
  7. W sumie będą dwie 200cm lampy po jednej na baniak. 
  8. Więcej grzechów nie pamiętam, bo pewnie moduł wifi jest included? :P
Opublikowano

ad.5. Też o tym myślałem, omawiałem ten temat z kol. @aurban6i @spiochu, ale bez pozytywnych wniosków. Ja się na tym kompletnie nie znam, więc pozostałem z tym pomysłem. Może tutaj dojedziecie do jakichś konkretów. Może ktoś jeszcze się włączy. Będę śledził.

Kontaktowałem się też z @RomanoLindano w tej sprawie, który stwierdził, że myślał o takim rozwiązaniu, ale nie bardzo ma czas tym się teraz (wtedy) zająć.

Opublikowano

@pozner wydaje mi się, że można to ograć składając RGBW nie w jedną sekcję a w kilka mniejszych, oczywiście trzeba się będzie zastanowić jak zaawansowany sterownik będzie do tego potrzebny, bo to mnoży drastycznie ilość wyjść. Chyba że nie RGBW tylko te FS , bo one mają mniej połączeń. Niemniej ta funkcja znacznie skomplikuje sytuację, bo na radiatorze będzie się musiał znaleźć driver co sekcję. Okablowanie tego schludnie to będzie koszmar. No ale zobaczymy, fanaberie trzeba mieć. :D

Opublikowano

Na te same problemy zwracał uwagę @spiochu. Żeby był efekt, to musiałyby być diody zimne lub neutralne (chmury) i ciepłe (słońce). Do tego pomyślałem o soczewkach skupiających na te ciepłe diody. Powinno to płynnie przechodzić, jedne gasnąć, drugie zapalać. Do każdej diody musiałby chyba być sterownik i kanał. Trudny temat do ogarnięcia.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, makok napisał:

Lampy muszą lecieć na diodach max 1W bo podoba mi się koncepcja równomiernego rozłożenia światła, nie chcę mieć 20W co X cm.

 

Nikt ci nie każe stosować diod 20W  ale też odradzam diody 1W bo jeśli taka twoja wola Panie to kupuj moduły Samsunga IP68 bo one mają ok 1W i klej bezpośrednio do pokrywy bez żadnych pierdół , szybek i tych  z drukarki 3D.

Ja jednak widziałbym  diody FSA 3W  klejone co 10cm  więc wyjdzie ich 20 szt x 3W to już 60W

Pomiędzy tymi  FSA diody RGB  też 3W też 20 szt  a pomiędzy tym wszystkim te niebieskie też 3W - 20 szt

mniej więcej wyjdzie dioda co 3cm -  bez żadnych podstawek klejone wszystkie bezpośrednio do tego anodowanego czarnego profila alu 16cm z gotową szybką i zatyczkami - wszystko zamawiasz u jednego gościa z allegro jedną przesyłką  poza diodami i zasilaczem.

ad2i3i4 - przy FSA 1W te RGBW  4W bo takie tylko by były to one w ogóle nie wpłyną na światło poza podkreśleniem wybarwienia ryb i zapomnij o symulacji pór dnia. to samo niebieskie.  Profil jest 16cm i nie anodowany tylko malowany proszkowo na czarny mat - jak chcesz czarny anodowany to szukaj anodowni co zrobi dwa kawałki amelinium po 2m.

A wiesz że amelinium nie da się pomalować ?

ad5 - niestety błyskawice masz już za darmo w tym sterowniku natomiast z chmurami nad Mazowszem nie ma problemu ale nad baniakiem z setką diod które każda świeci pod kątem 120 st  to bez kolimatorów 15 st  i właśnie takich diod  białych 10000K minimum 10W za chiny nie zrobisz .  Nie wygaszasz tych 1W strefami tylko zapalasz kolejno po jednej skośnie skierowane te smugi z diod 10W a to się da zrobić  bo są takie scalaki.

ad6 nic nie lutujesz tylko kleisz diody bezpośrednio do amelinium lepiej w tym miejscu klejenia jednak nie anodowanego.

czy to koniec chciejstw bo jak tak to szukam dla ciebie co zamawiać u chińczyka a co w kraju już dostaniesz  i bez takich dziwactw po 100szt

tu masz w Polsce diody FSA 3W 

http://allegro.pl/dioda-3w-white-full-spectrum-400-780nm-bridgelux-i6786050220.html

 

@AndrzejWalb na tych robił  i już mu świeci .

 ale w ten sposób dawno skoczyły się możłiwości sterownika Romka i zasilacz  taki powyżej 300W to już z huczącm wiatraczkiem co wyje jak 7 nieszczęść.

Może pomału zejść na ziemię?

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Pokaż mi tego gościa od profili z allegro. Bo chyba zatraciłem zdolność wyszukiwania. Szczególnie ten o 16cm szerokości.

14 minut temu, deccorativo napisał:

klej bezpośrednio do pokrywy bez żadnych pierdół

Nie będzie pokrywy.

Za malowanym profilem mogę żyć, byle nie był srebrny.

Ten polski sprzedawca może być, choć pewnie ma je z chin. I tak muszę zakupić z zapasem bo nie wiem jak jasno będę potrzebował, żeby spełnić moje wymagania (wielbiciel HQI 150W w 240l akwarium) - nadwyżkę rozdam via youtube. :) Kolimatorki 15st też ma tam widziałem, kusi żeby spróbować z 3W.

Niemniej pokaż co proponujesz gdzie kupić, bo jednak sam tego nie zaprojektuje, tutaj gotowe rozwiązanie jednak kusi.

 

Opublikowano

Tak, interesowałem się tematem dla@pozner. Niestety, efekt chmur to praktycznie sterowanie każdej diody z osobna. Przy power ledach to praktycznie driver na każdej diodzie i oczywiście tyle kabelków ile jest diod +1. Ale... Jest alternatywa w postaci diod SK6812 w wersji rgb lub rgbw (w rgb jest też ws2812 i pochodne). Tutaj każda dioda ma zaszyty kontroler z adresem, więc ilość kabelków to praktycznie tylko zasilanie plus sygnał cyfrowy. Sterownik led za pomocą jednego wyjścia steruje całym paskiem diod po prostu adresując każdą z nich.
Poczytać można o nich choćby tu.
Oczywiście w obu przypadkach potrzebny jest odpowiedni sterownik. Przy czym dla sk6812/ws2812 są gotowe sterowniki. I można uzyskać efekty jak choćby na wideo zamieszczonym na tej stronie .



Wysłane z telefonu

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.