Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj

9 godzin temu, JemioloSeba napisał:

Nie wiem i nie zamierzam tego mierzyć bo jakość wody mnie satysfakcjonuje a ja nie z tych, co stoją z butelką i mierzą bo i po co?

Trudno wywnioskować z Twojego filmiku ile faktycznie wody wypływa z instalacji, dla mnie informacja adiego jest bardziej przydatna.:D


Wymianę pompy na większej mocy przy istniejącej instalacji dokonał Damian 780425. Pamiętam że był zadowolony i znacznie zwiększył przepływ. Nie pamiętam gdzie to opisywał ale podawał faktyczny przepływ.  Moim zdaniem przy takiej instalacji masz pompę za małej mocy, duże filtry są wyposażane w pompy 40-50 w.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy operowanie  satysfakcją lub fotką   gdy chodzi o sik z pomp i to wszystkich nie jest  wskazówką gdzie szukać problemu jak u kogoś z Bety 25-40 wylata  ok 1200l/h. bo to normalne ale tylko na I biegu. Beta czy nie Beta 25-40 na III powinna sikać 2400-2800l/h (  Makok na pewno ci proponowałem pompę 25-60 bo te podnoszą na 6m a u ciebie będzie podnoszenie na 2m lub nawet 2,6m)

Ale jak ktoś jest usatysfakcjonowany to faktycznie po co mierzyć sik.

Adi nie jest usatysfakcjonowany i dobrze że zmierzył bo wiemy że problem leży na pewno po stronie siku:D a nie satysfakcji którą każdy ma swoją.

@adi napisz czy to III bieg i koniecznie czy zmiany biegów widocznie wpływają na zmniejszenie tego siku bo wygląda jakby pompa stale pracowała na Jedynce:( a uszkodzony był ten elektroniczny przełącznik biegów.

Co pokazuje ten pomiar mocy - ile W masz na wyświetlaczu?

Jeśli jednak sik i Waty się zmieniają to na pewno masz gdzieś hamulcowego w  układzie.

Drugie pytanie - czy tak było zawsze czy na początku czyli po odpaleniu narurowca sik był doskonały i zadawalający? a ty nic nie zmieniałeś od tego czasu

Czy pompa się silnie grzeje ?

Jeśłi kiedyś było OK to szukaj takich spraw jak:

- kamyk zassany do rur  np Matrix

- zapchane syfem szczeliny w wirniku ( ten wirnik ma odmienną budowę od naszych akwariowych i może się zapychać)

- raczej szukaj zwężeń i problemów po stronie zasysu pompy bo tu problem od razu odbija się na tym co tryska na końcu.

 

@JemioloSeba po co jest takie wielkie puste pole do strony głównej ale na dole ekranu? może ograniczyć ilość słów w Postach po prawej ? bo to chyba tak zrobiło ale może się mylę.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Tak pompa pracuje na 3- cim biegu. Pompa też się nie grzeje ani nie zassało Matrixa czy ceramiki w korpusach na dole i u góry zabezpieczone są siatką elewacyjną aby nic do rur się nie dostało. Uważam że dobrym rozwiązaniem będzie zakup mocniejszej pompy. Tylko pytanie której czy 25/60 czy 25/80 cenowo tylko 50 zł różnicy między nimi.

Opublikowano

U mnie w 25/60 na 2gim biegu jest dużo większy sik. Jaką masz instalację ? 3/4 cala czy 1cal ? Bo to że zmienisz pompe na dużo mocniejszą może akurat tutaj nic nie zmienić. Posiadam też ten sam falownik co Ty ale ja swój musiałem troszkę skręcić (tym manualnym bolcem do regulacji przepływu) bo mi syf koło zasysu przelatywał. W takiej kombinacji wszystko wydaje się być już ok.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adi napisał:

Uważam że dobrym rozwiązaniem będzie zakup mocniejszej pompy.

Nie napisałeś czy zmiana biegów jest zauważalna po siku i co pokazuje watomierz.

Jeśli problem nie w uszkodzeniu pompy ani w zatkaniu przepływu to musi być w za małych fi  po drodze wody.

Nie podałeś czy tak było  od początku te 1200l/h na III biegu.?

Jeśłi tak było to mocniejsza pompa nie wiele zmieni - bo oczywiście będzie nieco lepiej ale  jak pompa ma ograniczenie w dopływie wody to moc pompy tu nie wiele da.

Ta 25-40 powinna na 3ce walić ponad 2000l/h i tu szukaj przyczyn a nie w zamianie pompy na mocniejszą.

Zrób filmik od  ssaka w akwarium  aż do pompy i wklej - może fachowcy od narurowców coś zauważą .

 

 

Edytowane przez deccorativo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.