Skocz do zawartości

Parametry w baniaku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Patrząc na fotkę mam parę propozycji.

1/ jak pisze Andrzej zdejmij te napowietrzanie z AqC bo hamuje przepływ o ok 50% a włącza hałaśliwe grzechotanie:( - jak ty to wytrzymujesz?;)

2/ załóż  za to zamiast tej całej rurki napowietrzacza tą łopatkę z kompletu i skieruj 2x silniejszy strumień tak by zaczęło poruszać taflą wody - teraz tego nie widzę tylko chyba film bakteryjny na powierzchni albo te bąbelki z napowietrzacza dają taki efekt na fotce.

Poruszanie taflą zastępuje tą grzechotkę w natlenianiu wody

3/ No i przestań bać się wsadzić łapę do baniaka i za pomocą kilku do wyboru narzędzi przetrzeć szyby z glonów.

Najlepszy jest ( moim zdaniem ):D taki skrobak magnetyczny za mała kasę.

20171107_080052.thumb.jpg.618dd120d312da72203b36759b3f429f.jpg

Przypomina mi wyglądem taki amerykański za dużą kasę i jest okazja w dniu 11.11. - kupić jeszcze taniej.

Możesz też użyć na szybko karty bankomatowej, i /lub  zwykłego czystego zmywaka do garów kuchennych ale wtedy na jakiś czas zrobisz tym zieloną wodę .  Takiego typu skrobak jak na fotce zbiera te glony w kępkach a ponieważ ryby nie boją się tego skrobaka to mnie zjadały wszystkie zielone krzaczki które on zgarniał tak łapczywie że nic woda się nie zmąciła .

4/ jak już masz mokrą rękę to zetrzyj palcami glony z roślin bo za chwile już ich nie będzie - a szkoda bo "roślinne malawi " jest fajne.

Wtedy zobaczymy co jest w środku w akwarium bo na razie niewiele widać.

Opublikowano

Mam taki skrobak tylko ze ta przednia szybe troszke się zle tym czysci czyszcilem watą tez super zbiera . A łapy wkładam często bo co 2 dzien rosliny mi lataja wiadomo dlaczego , niektore zostają bo się ukorzeniły szczegolnie te z.przodu mimo ze nie sa w podlozu tylko.tak miedzy skałami a te stylu.tam.gdzie belki nie ma nie maja.wgl korzeni mimo ze pod spodem te z tylu maja substrat 

Aha i te łopatke tez mam załozona i mam tez te koncowke w tym bio flow co daje wieksze cisnienie i tez buja woda 

Opublikowano
33 minuty temu, pitik1247 napisał:

To jak z tym jedzeniem dawac co 2 dzien zeby rybki tych glonow troche poskubały czy jak ? Aha i moze podmianke jakas zrobic czy co ? 

Podmianki się robi po zmierzeniu NO2 i NO3 i na podstawie tych wyników ustala harmonogram podmian czyli ile % i jak często. Masz dopiero co dojrzały baniaka jego biologiczna stabilizacja to miesiące przed tobą. Na razie mierz parametry, skrob szyby i klaruj wodę.

Jak złapiesz po parametrach wody rytm podmian to pomyślimy o  ułatwieniach - na razie pierwsze to zrób sobie ustrojstwo by przestać lać tą chemię do baniaka . Podmianę powinieneś zrobić przez ustrojstwo a nie znowu na chemicznych uzdatniaczach.

Karmienie to nie ten dział - podepnij się do tematu z podobną jak twoja obsada i tam pytaj.

Opublikowano

To teraz rozumiem te sinice na piasku i kamieniach  które posprzątałeś i ich wprost wybuch.

Jak się miało NO3 -1-5 ppm a PO4 - 2,4 ppm bo wynik JBLa trzeba mnożyć x3  to od początku siedziałeś w zakresie sinic a nie glonów.

Biologię masz wreszcie dojrzałą i bardzo dobrą :Dale jeszcze stale w fazie stabilizacji tak ok 1-2 miesiące od tego jak dojrzeje.

NO3 rośnie szybko i za 1-2 tygodnie wzrośnie do 20ppm a to sygnał by zrobić podmiankę i już pisałem przez co .

Jak wlejesz uzdatniacz chemiczny zamiast zbudować ustrojstwo to ci pochowa prawdziwe wyniki i nici z podpowiedzi.

Godzinę temu, pitik1247 napisał:

Co robić żeby zbic to sio2 i Po4

Możesz nic nie robić i nie zbijać bo one nie szkodzą rybom.

Natomiast jak przeczytasz książeczkę JBLa dla tych testów to wynika że trzeba usuwać oba  bo pierwsze - to okrzemki a drugie sinice albo glony.

Cały czas wyprzedzam twoje poczynania.

Trzeba podjąć decyzje czy wchodzisz w co tygodniowe podmiany wody by stale utrzymywać w baniaku NO3 w zakresie 10-20ppm  czy myślisz o usuwaniu tego z jednoczesnym klarowaniem wody i podmiany raz na miesiąc 10-20% tylko dla odświeżania wody. Zależy to od ilości czasu jaki ktoś może poświęcić na obsługę akwarium.

Trzeba też dojść skąd masz tak ogromny poziom PO4  i  podjąć działania by to usuwać.

Masz tam rośliny  chyba anubiasy więc raczej bym optował za użyciem "atramentu" a nie pochłaniaczy fosforanów i siarczanów typu Microbe Lift Phos-Out4  granulki  ale to twoja decyzja co jest dostępne w Wiedniu.

 

Opublikowano

Ok to zrobmy tak ze dzis zamowie ustrojstwo i bedziemy podmieniac co miesiac . Rislina to anubias i o co chodzi z tym atramentem ? Aha i jak sprawdzuc z kad tak wysokie to po4 może zbadac kranowe ? 

Opublikowano
Godzinę temu, pitik1247 napisał:

Ok to zrobmy tak ze dzis zamowie ustrojstwo i bedziemy podmieniac co miesiac .

Zle mnie zrozumiałeś - zakup części do zbudowania ustrojstwa nie gwarantuje możłiwości podmian raz w miesiącu.Ustrojstwo gwarantuje że nie wlejesz do baniaka wody z chlorem, metalami ciężkimi i całym syfem jaki jest w kranie.

Podmiany raz na miesiąc  pozwala robić Purolite A520E - proszę samemu odszukać temat  Agnieszki @suricade

1 godzinę temu, pitik1247 napisał:

Rislina to anubias i o co chodzi z tym atramentem ?

a wpisz w wyszukiwarę słowo atrament i czytaj

1 godzinę temu, pitik1247 napisał:

Aha i jak sprawdzuc z kad tak wysokie to po4 może zbadac kranowe ? 

Oczywiście zaczynasz od pomiaru JBL PO4  x3 w kranie choć wątpię by coś tam było tego w kranówie.

Zazwyczaj fosforanów nagrabiamy sami w baniaku:.

-zgniłą i nie usuniętą na czas  roślinnością , glonami resztkami karmy

-zagubioną rybką która magicznie znikła a po roku znajdziemy tylko szkielet pod kupą kamieni

-mrożonkami żle podawanymi i w nadmiarze

-żywym pokarmem z torebek od zoologa

-karmą słabej klasy  muląca wodę  i  przekarmianiem ryb

-zbyt   dużą obsadą

sam sobie znajdz co ci podpada.:D pod twój baniak.

Anubiasy mają korzenie w piasku czy w wodzie przywalone kamieniami?

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • 1. Preparaty z aloesu są genotoksyczne/rakotwórcze i zakazane w PL od 2022 r (dla ludzi). Pewnie brak regulacji dla ryb... 2. Boję się też, że jeśli "coś ogranicza rozwój glonów" i zmienia kolor, to jest jakimś barwnikiem/dezynfektantem, a te skuteczniej uszkadza delikatniejsze komórki skrzeli ryb niż komórki glonów.  3. Jeśli na mikrofibrze się dużo zbiera + zielone to wskazuje to na biologiczne pochodzenia zmętnienia. Filtracja zaczyna dojrzewać  
    • Przy okazji moich ostatnich niemiłych przygód po wprowadzeniu ryb do zbiornika nieco czytałem o kuracjach Protosolem i pojawiały się tam opinie, że jest on skuteczny ale przy podawaniu z pokarmem. Podobnie do Twoich Acei u mnie zachowywał się samiec Dimidiochromis Strigatus. Coś tam niby jadł, ale często jedzenie wypluwał.  W związku z tym, że było to w czasie kiedy i tak prowadziłem kurację Protosolem (zgodnie z instrukcją producenta) postanowiłem podawać ten lek rybom przez tydzień również z karmą. Najpierw przegłodziłem je dwa dni. Coś tam jadły tego pokarmu, większość raczej wypluwały. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktyczne działanie leku ale po skończonej kuracji pan Dimidio zaczął lepiej jeść a po zakupie pokarmu Aller Futura je już bardzo ładnie i przestał mieć wklęsły brzuch. Mam nadzieję, że tak już mu zostanie.
    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.