Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Zacznę z grubej rury - mam stare akwarium 112l do którego planuję przenieść obecną obsadę z 240l by móc tam zrobić malawi. Ale nie o tym. Otóż zbiornik ma wymiary 80x35x40, szkło grubości 5mm (z tego co wiem powinno być 6mm), i... Żadnych wzmocnień. Nic totalnie. Myślałem nad wklejeniem 70cmx4cm pasków szkła, ale później wpadłem na inny pomysł. Skoro szkło całego akwarium jest tak cienkie, może zrobiłbym wzmocnienie całej góry akwarium? O co mi chodzi... Jakby dno na górze akwarium, ale z wyciętym środkiem, tak że otwór akwarium byłby o 4cm węższy z każdej strony. Długi na 72cm, szeroki na 27cm. Oczywiście nie byłby to jeden ładny kawał szkła, lecz cztery ,,paski" złączone ze sobą. Czy takie coś ma prawo bytu?

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano
  W dniu 21.09.2017 o 08:01, Artur67 napisał(a):

Zacznę z grubej rury - mam stare akwarium 112l do którego planuję przenieść obecną obsadę z 240l by móc tam zrobić malawi. Ale nie o tym

Rozwiń  

Też zacznę z grubej rury.:D

Hej głupszego ruchu nie mogłeś wykonać - jak cofanie się z 240l do 112l.

Powstaje z wszystkim problem tylko nie z tymi wzmocnieniami a po pierwsze z obsadą do redukcji lub całkowitej wymiany tylko do  saulosi 1+4

  W dniu 21.09.2017 o 08:01, Artur67 napisał(a):

Czy takie coś ma prawo bytu?

Rozwiń  

Takie coś nie ma prawa bytu :D  a 112l zostaw na kotnik albo sprzedaj.

Opublikowano
  W dniu 21.09.2017 o 08:14, deccorativo napisał(a):
Takie coś nie ma prawa bytu   a 112l zostaw na kotnik albo sprzedaj.
Się nie zrozumieliśmy. Z 240l cofnę tamtejszą obsadę (kiryski, otoski, Danio, wielkopłetwy), by tam, w 240l móc założyć malawi.


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A to tego wcześniej nie napisałeś - więc po wojskowemu - wróć.:D

Nawet jak ten wymiar 40cm jest wysokością czego oczywiście też nie podałeś to grubość szyb określa zależność

dłuższy bok akwarium / wysokość wody  a nie wysokość akwarium.

Nawet jak wysokość jest 40cm to lej tam 35cm wody i szyba ma być 5 mm bez żadnych wzmocnień wzdłużnych

ale jak chcesz sobie utrudnić życie to wklejaj tylko raczej nikt potem tego nie odkupi od ciebie i tła z pcv nie włożysz a już by takie 3D to nie ma mowy.

 

Opublikowano
  W dniu 21.09.2017 o 08:30, deccorativo napisał(a):
A to tego wcześniej nie napisałeś - więc po wojskowemu - wróć.
Nawet jak ten wymiar 40cm jest wysokością czego oczywiście też nie podałeś to grubość szyb określa zależność
dłuższy bok akwarium / wysokość wody  a nie wysokość akwarium.
Nawet jak wysokość jest 40cm to lej tam 35cm wody i szyba ma być 5 mm bez żadnych wzmocnień wzdłużnych
ale jak chcesz sobie utrudnić życie to wklejaj tylko raczej nikt potem tego nie odkupi od ciebie i tła z pcv nie włożysz a już by takie 3D to nie ma mowy.
 
Pierwszy post nie był edytowany. Odkąd pamiętam wymiary podaje się w tej samej kolejności. Długość, szerokość/głębokość, wysokość. 80x35x40. Wody zawsze lałem 2cm poniżej krawędzi, akwarium ma pokrywę, większa przerwa wyglądałaby nieestetycznie. Tła strukturalnego nigdy nie miałem, i mieć w akwarium nie będę. O odsprzedaży także nie myślę. Mam na tyle miejsca by to składować. Więc od początku - czy ładować tylko wzmocnienia wzdłużne, czy wkleić szyby według mojego pomysłu?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czytałem o tym i sporo osób miało problem z tym że kant/rant tego wzmocnienia napierał na szyby i te pękały gdyż dano zbyt mało silikonu. A przyznam szczerze, nie wiem ile tego ustrojstwa nałożyć...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Szyby pękały we Wromaku 240l bo wzmocnienia były zbyt krótkie i klejone z dociskiem do szyby więc w miejscu gdzie kończyło się wzmocnienie pękało łukiem w dół i do rogu dna.

Jak dasz odstęp od szyb bocznych po 4cm by węże weszły i przewody elektryczne a silikonu grubo na 1mm  to nie ma bata by coś pękło.

Opublikowano

Sorry wielkie, mój błąd. Sądziłem że akwarium jest zbudowane ze szkła grubości 5mm - ma 6mm. Tak czy siak wzmocnię je. Jednakże sądzę że łatwiej będzie to zrobić, montując "paski" szkła 80cm x 5cm od góry akwarium, tak, że będą one zamocowane do górnych krawędzi szyby przedniej, oraz (drugi pasek) do szyby tylnej. Dlaczego łatwiej? Montując je do boku nie zachowam należytego odstępu (przykładowe 1mm), zaś od góry nie będzie to problemem. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam serdecznie, mam zapytanie odnośnie czegoś, co porasta kamienie w moim malawi.  Jeśli chodzi o temat glonów i tego typu rzeczy jestem zielony w temacie. Moje akwarium etap okrzemków przerabiało dosyć dawno temu i wyglądało tak: Długo chodziło bez mieszkańców. Po około roku, gdy kamienie były już czyste wpuściłem ryby. Wydarzyło się to dwa tygodnie temu i akwarium z takiego: zmieniło się na takie: Na żywo dużo lepiej widać zieleń, jest jej bardzo dużo. Podejrzewałem, że jak zasiedlę akwarium to pojawią się też glony. Dodatkowo akwarium stoi na przeciwko okna północnego więc dostaje sporo światła. Nie mniej jednak nadal zastanawia mnie czy to mogło stać się tak szybko. To, co skłoniło mnie do napisania tego postu to dziwne punkty na omawianych kamieniach. Występują z różnorodną częstotliwością i odbiegają kolorem od reszty zielonych porostów na kamieniach. Tutaj fotki: Chodzi mi o te niebieskawo-zielonkawe kropki. Jestem wzrokowcem a ten kolor wydaje mi się mało naturalno-bezpieczny(?) I zacząłem się lekko martwić. Wolę dmuchać na zimne i dowiedzieć się od ludzi bardziej doświadczonych. Co to może być? A przede wszystkim czy to powód do zmartwień? Jak mówiłem - o ile ryby i samo malawi pod względem wiedzy nie jest mi obce tak glony to inna para kaloszy. Z góry dziękuję za pomoc. 
    • Dziękuję za pomoc , postanowiłem do tych karm , które już mam , czyli do : Tropical Spirulina Forte 36% i Tropical Pro Defence S, dokupić Tropical D-Allio plus (będę podawał raz w tygodniu ), oraz Hikari Vibra Bites . No i może przetestuję też Aller Futura ex. , zobaczymy czy i u mnie , będzie ona równie chętnie zjadana przez ryby. I jeszcze taka karma, jak Naturefood Supreme Plant M, stosował ktoś ?
    • Dlatego od dawna obsadę dobieram pod względem kolorów a nie żywienia.
    • @Tomasz78 Na to wygląda. 
    • @triamond skoro jeden pokarm dla wszystkich to znaczy że dobieranie obsady zgodnej żywieniowo to mit.
    • @Tomasz78 Wygląda na to, że trudno taką obsadę znaleźć, jeśli chodzi o skład karmy. Temat już dyskutowany w długich wątkach (wraz ze źródłami):  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25045-jak-dobieracie-diete-dla-swoich-ryb/ https://forum.klub-malawi.pl/topic/26433-roślinożercy-a-mięsożercy-różnice-w-układzie-pokarmowym-jak-i-czym-karmić-dyskusja-ogólna 'Mięsożercy' gorzej tolerują nadmiar węglowodanów od 'wszystkożerców'. Karma nie ma znaczenia, o ile ma dużo białka (w tym nie za dużo nie pełnych roślinnych), i trochę tłuszczu. Pielęgnice są wszystkożerne. Pielęgnice Jeziora Malawi są blisko ze sobą spokrewnione, wyewoluowały z kilku gatunków i się specjalizowały w młodym ewolucyjnie (1-2 mln lat) jeziorze. Nie było czasu na pełną specjalizację. Mają żołądki, zęby gardłowe, przewód pokarmowy o średniej długości, z  pewnymi różnicami gatunkowymi i jedzą co się da. Niektóre znalazły swoje nisze ekologiczne z danym typem pokarmu, ale doskonale poradzą sobie na innym, jeśli będzie trzeba. Za krótko i brak presji ewolucyjnej, by stracić zdolność jedzenia wszystkiego, szczególnie że poziom wody i warunki się zmieniały wielokrotnie (a więc i pewnie rodzaj dostępnego pokarmu). Peryfiton jest wysokobiałkowy (55%), niskowęglowodanowy (10%? jeśli chodzi o strawne węglowodany) i absurdem jest traktować peryfitonożerców, jako  roślinożerców i karmić je węglowodanami z karm roślinnych o niskiej zawartości białka, tylko dlatego, że i glony i rośliny są zielone. To prowadzi do bloat. No i karmy akwarystyczne/hodowlane są przetworzone. To coś innego niż w naturze.  
    • Tego nie wie nikt.  Zależy od układu skał, przebiegu filtracji, pokarmów, ryb itp itd Jeżeli z czasem będziesz miał problem to dokupisz i tyle Polecam Tunze 6045
    • Podłącze się jeśli można z pytaniem. Czy do moich 300 L jak będzie Malawi potrzebny mi cyrkulator? Jako filtr mam JBL e1502 i napowietrzacz w obecnym(pustym jeszcze akwarium ale zalanym).
    • Witam Czy ktoś kto ma Malawi korzysta może z worków SZAT jako medium filtracyjne? Bo mam kupione, jeszcze nie użyte, z myślą o poprzednum roślinnym i zastanawiam się czy nie włożyć tej żywicy do filtra. Podobno świetnie obniża to No3. Tak przynajmniej twierdził facet który zajmuje się hodowlą paletek. Ale czy moge to użyć również do Malawi?  
    • Skoro jeden pokarm jest dobry dla wszystkich ryb to jak ma się do tego obsada niepasująca żywieniowo...
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.