Jump to content

Uklad kamieni 200l laik.


Recommended Posts

Witam 

Przez splot ròżnych wydarzeń otrzymałem w spadku akwarium 200l z pyszczakami , od trzech dni dużo czytam i mam nadzieje że będzie im dobrze teraz liczę na wasze wsparcie co do wystroju :) akwarium było szykowane na szybko ponieważ mieliśmy tylko kilka godzin aby wszystko przewieść z punktu a do b .

Czy kamieni w moim akwarium nie ma za dużo? Czy są w miarę dobrze ułożone czy kompletnie do bani?Co w nim zmienić? 

Dzięki za każdą cenną uwagę, konstruktywna krytkę przyjmne na klatę:)IMG_2824.thumb.JPG.601e79178698117de96fbe2ae064c4a1.JPG

IMG_2826.JPG

IMG_2825.JPG

IMG_2823.JPG

Edited by Korasek1989
Link to comment
Share on other sites

Po kolei podaj:

-wymiary akwarium

-ilość ryb

-nazwy filtrów jakie tam pracują

- jeżeli masz testy kropelkowe  to jakie i jakich firm , wyniki badań parametrów wody tymi testami.

Przydałoby się zdjęcie całego akwarium z przodu.

Poszukaj nowego domu dla glonojada jest stanowczo za duży i męczy się w tym akwarium.

Kamieni jest prawdopodobnie za dużo lub są nie najlepiej ułożone.

 

Link to comment
Share on other sites

Agnieszka jak to kobieta - napisała ci bardzo taktownie, a mnie zamurowało na chwilę.

Taki układ kamieni nazywa się gołoborze.

Wyjmij wszystkie kamienie które są bliżej jak 10cm od szyb - te co się opierają o szyby wyjmuj jak bierki bez szurania po szybie i by się reszta nie osunęła.;)

Chyba już masz szyby porysowane ale obym się mylił.

Jak zrobisz to co wskazałem to wtedy ze środka wyjmij kilka kamieni by powstało zagłębienie w tym murze jaki postanie i będzie wtedy git.

Wklej fotkę co ci wyszło.

A jesiotra nie trzymamy razem z pyszczakami - moim zdaniem nadaje się już na patelnię:D

 

Link to comment
Share on other sites

O właśnie tak od razu proponowałem.

teraz dodatkowo widzę że nie widzę tła tylko ścianę

wody za mało o i piasku chyba tylko z 1cm a może listwa zasłania.

grzałkę widzę która może leżeć na piasku schowana za kamienie no i na samym przodzie widzę termometr jako główna ozdobę baniaka.

widzę też dwa mechaniczki z bąbelkowaniem i ani jednego biologa - ale już  Agnieszka o odpowiedz w tej kwestii też prosiła.

teraz @Korasek1989  pozostało o wszystkim tu pisać aż wyprowadzimy wspólnie ten twój baniak na szerokie wody Jeziora Niasa.:D

 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za podpowiedzi więc:

Wymiary akwarium: 103x52x36 , rybki sztuk 23 niestety nie wiem ile samców ile samic postaram się to do końca tyg ustalić.

Za badanie wody zamierzam zabrać się w weekend , do tego czasu zamierzam się do tego odpowiednio przygotować więc z jakiej firmy kupić odczynniki czy firma tu jest bez znaczenia?

Filtry mechaniczne są dwa AQUA Nova 1800 z podłączonym brzęczkiem, stacja jest i będzie dziś założona EHEIM PROFESSIONAL 3 2073.

Tapeta z tyłu była już mocno sfatygowana dlatego została ściągnięta jest ona potrzebna rybkom czy tylko służy do ozdoby ?

Piasku rzeczywiście jest bardzo mało, dziś dostaliśmy 15kg więc też czeka na przepłukanie i wsypanie.

Bąbelkowanie musi być ciągle włączone czy można kilka godzin dziennie wyłączyć ?

Zdjęcie słabe jakościowo jutro będzie lepsze.

IMG_2832.JPG

Edited by Korasek1989
Link to comment
Share on other sites

Czyli baniak187l w tym tylko 80l wody a w tej wodzie pływa jesiotr i 22 pyszczaki- chyba wszystko bez żadnej biologii.

Czy ten eheim 2073 to nówka ze sklepu czy też kupiony z ceramiką razem z akwarium i rybami.?  na to odpowiedz natychmiast !!!

9 minut temu, Korasek1989 napisał:

Za badanie wody zamierzam zabrać się w weekend ,

to może być już za póżno czyli po ptokach obym się mylił.

Testy masz kupić  ale

jutro pH zakres 7,4-9 oraz  NH4 i NO2 i NO3 wszystkie firmy JBL kropelkowe i nie kup żadnej innej nawet jak by dawali za darmo. I jak tylko wejdziesz do domu przeczytaj instrukcję i zrób dwa NH4 i NO2

12 minut temu, Korasek1989 napisał:

Bąbelkowanie musi być ciągle włączone czy można kilka godzin dziennie wyłączyć ?

Jak ty i domownicy dajecie radę i was szlak nie trafia z hałasu to niech chodzi - i tak cały tlen w wodzie ten jesiotr zabiera.

Wiesz jak spojrzałem na pierwsze zdjęcie to pomyślałem po kiego on zasłonkę z okna w baniaku zatopił, dopiero jak na drugiej focie wielki łeb zobaczyłem to mi kopara opadła z wrażenia.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @piotriolaale rozumiesz, że wszystko było ok, dopóki nie zjadły? Że mam parametry wody identyczne, jak te w której żyły☺️? Że jest 12 ryb w wielkim akwarium? I że to łagodna obsada? Że zachorowały tylko 3 samce Sani? Te co żeżarły? I nie jest to konflikt bakteryjny jak już. Reasumując, potrafię przyznać się do błędu. Niepotrzebnie dałam rę karmę. Ale nie zmienia to faktu, że taka dla mnie świadczy, że są to ryby bardzo mało odporne i tyle. Oczywiście, że są gatunki bardziej i mniej odporne. Nawet tu, z tych wpisów to wynika   A co to za argument, że pokarmy by Ci starczyły na rok? Skąd wiesz na ile mi starczą? Kupiłam duże i przesypują, bo się finansowo bardziej opłaca.    Trzy, ponieważ jestem dociekliwa przestudiowałam dział choroby bardzo dokładnie. Co powiesz na to, że ryby leczyły osoby, które mają biotop w jednym palcu. Protocapsm, schodzi tu jak coca cola u św Mikołaja. Obsady są wymieniane w całości, bo padają. Nie będę podawała ników, ale najwięksi forumowi wyjadacze, tak samo leczyli ryby. Nie mają doświadczenia jak ja? No trochę, że NIE. Po prostu ryby te są bardzo wrażliwe. Ja zamiast zaprzeczać, to bym potwierdzała, żeby nowicjusze mieli świadomość. Żeby byli gotowi na nagłe leczenie, żeby celowali w gatunki bardziej odporne itd
    • Ja to widzę zupełnie inaczej. 1 Ryby dorosłe, mogły dominować w poprzednim akwarium. Łączenie dorosłych ryb to stres, łączenie roślinożerców praktycznie niemożliwe. 2 nie ma takiej samej wody, każde przenoszenie ryb wiąże się ze zmianą parametrów. 3 Pokarmy skondensowane, ryby mogą ich zjeść jednorazowo tyle co w naturalnym środowisku przez tydzień. 4 Każde przenoszenie ryb to stres. Te ryby wytrzymają no3 na poziomie 80, nie może być to spadek z dnia na dzień. Podobnie jest z pokarmem, są tacy co karmią te ryby nieodpowiednia karmą i nic się nie dzieje. Trzeba jednak zachować umiar, pokarmy które wstawiliście wystarczyły by mi na dwa lata. Masz spore doświadczenie z hodowlą ryb, paletki jednak to coś innego. pozdrawiam
    • Ta! Dokładnie taki schemat ogólny miałem w założeniu oczywiście jeszcze jakiś korpus na chemię. Co do kosztów to przy jakiejś wolnej wieczornej chwili policzę ale myślę, że sump realnie nie wyjdzie taniej niż 1000zł. Pompa będzie tu i tu, jakieś rury, kolanka Zawory trzeba w obydwu przypadkach. Szkło nawet standardowe + przegrody u szklarza kolejny wydatek. A w akwarium komin który też coś kosztuje. Trzeba siąść to realnie policzyć 😁
    • Cześć, Mam taką sytuację - od około 10 lat mam akwarium z pyszczakami. Początkowo były tam Maingano i Saulosi. Maingano się nie rozmnażały (albo słabo) i teraz mam tylko Saulosi. Gdy około 2 lata temu dokupiłem kilka Saulosi, przeszedłem jakąś epidemię i sytuacja uległa stagnacji - nie ma młodych a pozostałe rybki (teraz 5 szt ) są w niekorzystnych proporcjach - 3 wybarwione samce, jeden zabiedzony samiec bladawiec i jedna biedna samiczka. Dodatkowo wraz z feralnym zakupem pojawiły się niepożądane ślimaki.  Teraz pytania: 1) czy zważywszy na przykład na ślimaki itp. robić jakiś poważniejszy restart akwarium? Jak skutecznie pozbyć się ślimaków? 2) wydaje mi się, że dla dobrej kolorystyki fajnie byłoby mieć Saulosi ale dorzucić do nich Yellow.  Innym pomysłem aby zapewnić dobre proporce granatów i żółtego byłoby Maingano + Yellow. Jakieś rady odnośnie doboru i liczebności gatunków?    Z góry dziękuję za pomoc!   Załączam zdjęcie jak to wyglądało w czasach świetności ... teraz, wstyd publikować.  
    • @piotriola żadne, ryby są od jednego hodowcy. Nie było zmiany parametrów wody, nie było stresu z transportem związanego. Dostały nowy pokarm i o tym napisałam. Wybacz, ale jednak zachorowanie od jednorazowego podania nowego pokarmu, dla mnie świadczy, że to bardzo wrażliwe ryby, a nie odporne. Bo chyba nie mówimy o no3 na poziomie 10/20☺️
    • Bo tak jest , trzeba zapoznać się z pewnymi zasadami aby nie chorowały. 1 Ryby dobieramy gdy są małe. 2 Zmiana parametrów wody. 3 Zmiana diety, nadmiar białka. 4 Stres związany z transportem. Prawdą jest że w organizmie ryby uaktywniają się pierwotniaki i bakterie. Śledzę temat i mam pytanie, które z punktów zostały spełnione w Twoim zbiorniku?
    • @Pikczerwiciowce są w pakiecie z mięsożernymi rybami. To nie kwestia diety, a raczej tego co zasiedlą ich jelita. Dieta, nieprawidłowa tylko je uaktywnia. Namnażają się w większej ilości i atakują od jelit, po narządy wewnętrze. Widziałam dziury w głowach paletek po inwazji. Do tego dochodzą bakterie. Te chyba u non mbuna są gorsze, bo ryby zwijają się w ekspresowym tempie. Paletki można wyleczyć samym metro. Tu w pakiecie musi być przeciwbakteryjny zawsze. Obstawiam, że ryby roślinożerne nie są tak podsądne na wiciowce, to potwierdza, że na forum o wiciowcach mówią głównie Ci, którzy mają mięsożerne. Ale dalej, z tego wynika że łączenie non, z mbuną to proszenie się o kłopoty. Tak na chłopski rozum. U Ciebie mogły przywlec bakterie, bo to chyba jedyna rzecz na jaką nie leczyłeś? Najlepiej to by było sekcję zrobić i posiew. Ale po leczeniu to i tak nic nie da:-(
    • Ja zacząłem od Mbuny i żadnych chorób, powoli przeszedłem na non-Mbuna i długo było super. Aż pewnego dnia po dotarciu nowych ryb się zaczęło... Może to zabieg okoliczności. Nawet Ślimaki usunąłem mimo iż mi się podobały. Niektóre z ryb miałem po ponad 3 lata i nagle padły a wcześniej nic im nie było.  Wlazło jakieś paskudztwo do akwarium i siedzi. Coś przyjechało z zamawianymi rybami.  Może to jednak dieta? 
    • Czyli w taki sposób? Dobry pomysł👍 Jak się zdecydujesz jednak na narurowca i jak będziesz potrzebował to pomogę Ci to dalej zaprojektować. Ale teraz, na powyższym przykładzie zacznij liczyć sobie koszty. Na same korpusy wydasz około 400zł, dołożysz stówę i masz taką pompę do sumpa https://allegro.pl/oferta/jebao-dcp-6500-z-kontrolerem-max-6500l-h-13837618410 Te pompy są bezgłośne, sam używam dokładnie takiej i polecam. A to dopiero początek. Pompa c. o. to kolejne ~400zł, a gdzie jeszcze rury, kolanka, trójniki, przejściówki, mufy, redukcje, zawory... Jak nic wyjdzie ponad 1,5 tysia.
    • Nie popełniaj błędu z rozdzielaniem mbuny i nonmbuny, jeśli chodzi o preferencje żywieniowe. W mbunie masz gatunki, które wolą mięsko, a w nonmbunie masz roślinożerców. Czy mbuna jest odporniejsza? Nie wiem. Odkąd mam akwa z malawi, trzymałem tylko nonmbune.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.