Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak śię zastanawiam nad zmianą tła w mojej 540. Myślałem zrobić je ze styropianu i oblepić Ceresitem Cr 65. Obecnie mam naklejone PCV i nie chciałbym jakiegoś wielkiego szumu robić dla ryb. Jak myślicie gdybym styropian przykleił do PCV (tylko czym) a później PCV do PCV z tym w akwarium ? (Tym to już Soundal Fix All Turbo bym zrobił) Jak myślicie ma to sens ?

Opublikowano

Miałem wiele doświadczeń z klejeniem pcv różnymi silikonami. Nie odważyłbym się kleić tła (które ma ogromną wyporność) i liczyć, że pcv z pcv utrzyma się na samym soudalu. Moduły BTN przyklejone za pomocą soudal fix all do pcv "wywaliło" mi chyba 2 razy. Dopiero obciążenie kamieniami  i klejenie bezpośrednio do szyby dało efekt. 

Druga sprawa to robota "na mokro". Nie chcę być złym prorokiem ale bez spuszczenia wody i wysuszenia akwarium będzie Ci niezmiernie ciężko a cały efekt może i tak szlag trafić poprzez klejenie na mokro.

Opublikowano

Moge Ci podsunac rozwiazanie ktore czesciowo sam wykorzyctalem. Posmaruj styropian zaprawa grubiej - najlepiej kilka warstw z gesciejszej zaprawy (ja uzylem do tego pistolet do piaskowania na sprezarke z takim zasobnikiem od dolu na piach. Probowalem ropniakiem ale nie idzie, za mala dysza na wylocie). Naprawde nie zaluj zaprawy na to. Po wyschniecie odwroc styropian i zrob na okolo naciecie w ksztalcie litery " V " tak zebys wycial styropian, i zostawil rand na okolo powiedzmy 3-4cm. Posmaruj to rowniez zaprawa klejowa, rowniez grubiej i zalej to wyciecie ktore zrobiles. Po wyschnieciu za pomoca acetonu wypal caly styropian od tylnej strony. Im wiecej zaprawy nalozysz na niego z przody tym stabilniejsze tlo bedzie bo usunieciu styropianu. Styropian nie stopi się w 100%, ale zostanie taka cieniutka skorupa. Przez to ze zrobisz obwodke z zaprawy mozesz bez zadnych obaw przykleic to szczelnie do pcv po calosci a chropowata powierzchnia kleju zapewni dobre podloze pod klej. Zrob w tym tle od dolu i od gory kilka malutki dziurek przez ktore wleci tam woda, przez to wypornosc tego tla spadnie ci prawie do zera. Ja w podobny sposob robilem moduly kamienne. Jest z tym troche zabawy ale warto.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym nacięciem. Druga sprawa tak się zastanawiam, skoro wypale styropian to jak później tło (zaprawę) przykleję do PCV czy do szyby  ?

Opublikowano

Jeszcze mam takie pytanie do osób, które rzeźbiły w styropianie. Planuje zakupić styropian 10 cm i w nim zrobić imitację skał. Chciałbym żeby skały były wypukłe a to wiąże się z dużym skrobaniem "wokół kamienia". Jest sens się tak bawić czy łatwiej np. zrobić kamienie z pianki lub styropianu i pojedyńczo kleić na PCV ? Może ktoś zrozumie o co kaman ;D 

Opublikowano
4 minuty temu, Pumba napisał:

czy łatwiej np. zrobić kamienie z pianki lub styropianu i pojedyńczo kleić na PCV ? Może ktoś zrozumie o co kaman ;D 

..ja właśnie tak robiłem ale do styropianu kleiłem.. Płyta styropianu 2 cm była lekko rzeźbiona rozpuszczalnikiem natomiast "kamienie " gorącym nożem wycinałem w grubym styropianie. Potem przyklejałem je silikonem akwarystycznym do tego cienkiego, na to CX5, potem malowanie. Tak było mi po prostu łatwiej i wygodniej..a tło w nienaruszonym stanie jest chyba więcej jak  7 lat łącznie z przeprowadzką.

Opublikowano

I jak później takie tło przykleiłeś w akwarium ? Wypaliłeś ten cienki 2 cm styropian mam rozumieć ? Styropian do styropianu też silikonem kleiłeś >

Opublikowano
1 minutę temu, Pumba napisał:

I jak później takie tło przykleiłeś w akwarium ? Wypaliłeś ten cienki 2 cm styropian mam rozumieć ? Styropian do styropianu też silikonem kleiłeś >

Ja kleilem wszystko na pianke montazowa, nie pusci za cholere i wypelnia ubytki. Napsikalem rowniez pianki na styropian tu i tam i potem w niej skrobalem nozem i lutownica. Pamietac trzeba ze pianka musi byc najnormalniejsza w swiecie - bez zadnych srodkow grzybobojczych.

Opublikowano (edytowane)

..dokładnie tak jak piszesz. A całe tło przykleiłem punktowo silikonem akwarystycznym  do szyby. Góra jest wciśnięta pod wzdłużne wzmocnienie. Natomiast dół jest z 2 cm nad dnem ale punktowo wsparte na takich 2 cm "klockach" ze styropianu. Trzyma do dziś....a w całości transportowałem 70 km pomijając ,że tyle lat ma i jest OK.

Edytowane przez AndrzejWalb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.