Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

We Fluvalu mam 1litr matrixa, mam jeszcze litr nieużywanego, więc się akurat nada.

Po dołożeniu bioceramax1600 i kolejnej porcji matrixa (oraz wywaleniu ceramiki) do fluvala( filtruje od dołu czyli kolejność od dołu)

gąbka - bioceramax1600 litr - matrix litr - matrix litr  

 

Unimax700 mam w nim od góry 2 kosze fabrycznej gąbki (jednakowej gradacji). Ma 5 koszy i filtruje od góry, kolejność od góry:

gąbka - gąbka - dokupić gąbki? - wata / włóknina - węgiel + (purigen mam 250ml leży nieużywany)

Ten filtr ma prawie 3 litry pojemności na kosz więc czy jest sens wrzucania więcej jak litr węgla aktywnego? oraz co z pustym miejscem, TBMP litr czy dwa... lub grys koralowy ?

Edytowane przez Sacrum
Opublikowano
53 minuty temu, Sacrum napisał:

We Fluvalu mam 1litr matrixa, mam jeszcze litr nieużywanego, więc się akurat nada.

Po dołożeniu bioceramax1600 i kolejnej porcji matrixa (oraz wywaleniu ceramiki) do fluvala( filtruje od dołu czyli kolejność od dołu)

gąbka - bioceramax1600 litr - matrix litr - matrix litr  

Po raz kolejny piszę.

Nie wkładamy do akwarium wszystkiego tego co mamy pod ręką. Wkładamy tylko to i tylko tyle by to miało sens i cel.

Tak niedobór jak i nadmiar szkodzi.

Nie tylko ja ale i kilku innych kolegów udowodniło że dojrzałe akwarium z naszym rybami spokojnie obejdzie się bez  żadnej ceramiki - wystarcza powierzchnia jaką dają gąbki i piasek w akwarium by biologia była doskonała czyli z NO2 poniżej 0,05ppm. Tak więc te złoża jakie dajemy w postaci ceramiki w różnych cenach ma na celu jedynie dywersyfikację złóż by była biologia w 3 a nie w 2 miejscach i jak przyjdzie na ciebie choroba to co najmniej jedno albo dwa z nich wyjmiesz i uratujesz biologię jakby trzeba by dać Bactofore S - tak samo wyjmiesz ceramikę a nawet gąbki jak i węgiel oraz żywice jonowymienne tudzież biopolimery. Bo na czas leczenia klarowność wody idzie w kąt.

 

Masz biologię 4ro letnią i  wyrażnie ci napisałem ile masz włożyć ceramiki i jaką . w Sumie ma być litr bo to już jest na baniak nie 375l tylko na 500l  ( ta 1600 jest 2x lepsza od Matrixa więc ją liczy się podwójnie bo zamiast 700m2 zlitra daje 1600m2 z litra.powierzchni dla bakterii.

A dlaczego nie więcej - bo żeby włożć np TMBT to trzeba mieć realny a nie papierowy sik z kubła 1000l/h  wtedy zaskoczy jak dasz za mało albo za wolny sik to muli wodę i działa na pół gwizdka.  Jak napakujesz gruzu po zęby w kubeł to nie masz miejsca i sik mocno zwolniony.

 

Godzinę temu, Sacrum napisał:

Unimax700 mam w nim od góry 2 kosze fabrycznej gąbki (jednakowej gradacji). Ma 5 koszy i filtruje od góry, kolejność od góry:

gąbka - gąbka - dokupić gąbki? - wata / włóknina - węgiel + (purigen mam 250ml leży nieużywany)

Wystarcza jedna gąbka grubości 5cm + wata 

węgiel dajesz jak chcesz a Purigen  jak leży w szafce to nie pracuje i nie zarabia na następny Purolite A520E .:D

 

 

 

 

Opublikowano

Kolego @Sacrumnapiszę Tobie jak ja bym na Twoim miejscu zrobił a co z tym poczniesz to już od Ciebie zależy.

Fluval 406 - biolog

- prefiltr gąbkowy zostawiasz;

- masz jeszcze 4 kosze na ceramikę i tutaj bym zrobił następująco tj. 1 litra działającego matrixa plus 0.5 litra Bioceramaxa 1600 zmieszał razem i równo podzielił na 4; wsypujesz to wszystko i dzięki temu każdy z koszy ma tylko lekko dno przykryte a przepływ pozostaje na super poziomie;

 

Unimax 700

- do górnego kosza zamawiasz i tniesz na wymiar gąbkę 30ppi 5cm grubości;

- 2 kosz od góry cienka warstwa waty JBLa;

- 3 kosz 0.5 litra matrixa;

- 4 kosz cienka warstwa waty JBLa;

Dzięki temu Unimax ma porządny sik ale jednocześnie mechanik z niego jak ta lala. 0.5 litra matrixa to tylko taki zapas.

 

Oczywiście możesz wierzyć w te metry czyli 700 i 1600 ale to tylko chwyt marketingowy bo nikt tego nigdy nie sprawdził - no może poza producentami. ;) Amerykanie obstają, że pół litra Matrixa wystarczy na 200 litrów ale  musisz pamiętać, że to Amerykanie. Tam nie potrafią jeździć z ręczną skrzynią biegów więc niby pół litra wystarczy ale sam amerykański Fluval produkuje FXy o dużej pojemności więc z tym starczaniem to tak  nie do końca.

Na wyjmowanie ceramiki i działanie tylko na samych gąbkach masz czas. Twój baniak dopiero startuje więc nijak się ma do tych co już śmigają kilka lat. Tam to nawet wyłączenie filtra nie spowoduje armagedonu. Ty na początek musisz to wszystko wypracować więc coś do osiedlenia bakterii musisz mieć z jednoczesnym zachowaniem zdrowego rozsądku czyli nie pakować filtrów na maxa.

Takie jest moje zdanie ale ostatecznie to Ty musisz się zdecydować. Pamiętaj, że na początek więcej nie zawadzi. Redukować jest łatwiej. Powodzenia.;)

Opublikowano
2 godziny temu, Jerry_jerry napisał:

Unimax 700

- do górnego kosza zamawiasz i tniesz na wymiar gąbkę 30ppi 5cm grubości;

- 2 kosz od góry cienka warstwa waty JBLa;

- 3 kosz 0.5 litra matrixa;

- 4 kosz cienka warstwa waty JBLa;

Dzięki temu Unimax ma porządny sik ale jednocześnie mechanik z niego jak ta lala. 0.5 litra matrixa to tylko taki zapas.

Mała uwaga z mojej strony...

Jeśli Unimax 700 ma służyć tylko jako typowy mechanik to nie dawał bym do niego matrixa...

Reszta bez zmian...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze jedna kombinacja mi chodzi po głowie do 150x50x50

Zrezygnuję z Unimax 700 - 4 rurki które już uważam za minus i ciężka kobyła z niego do noszenia :P

Filtracja jaka mi niedawno się "urodziła":

Fluval 406 jako biolog (1450 l/h)

Aquael Circulator 1000 + gąbka ~20ppi jako mechanik

Circulator jvp-102 (5000 l/h)

 

Wszystko w/w mam na stanie, nic nie muszę kupować. JVP-102 kupiłem kiedyś w przypływie emocji - jak kobita buty ;) i tak leży.

Wkładów biologicznych mam do wyboru do koloru: Matrix 2litr, Bioceramax 1600 1litr, zwykłej ceramiki 3-4 litr, lawy 8-16mm 2 litry. We Fluvalu 406 zmieści się 4 litry w 4 koszach - 50% tego pewnie wystarczy.

Ograniczę ilość rurek w środku, czyszczenie mechanika AeC1000 jakoś przeboleje.

Jak myślicie?

Opublikowano

Mam takie same akwarium  i Ac 1000 jest za słaby  jako mechanik. Proponuje zrób kaseciaka.  Możesz włozyc  rurę  ssąca  od fluvala  + AC 1000. Będziesz  miał  wtedy  film mechaniczny o przepływie  około  2400 l/h . I dodatkowo  prefiltr do biologa.  Lub wykorzystaj jvp 102 w turbo kaseciaku plus fluval  jako biologiczny. 

Opublikowano
2 godziny temu, Sacrum napisał:

Aquael Circulator 1000 + gąbka ~20ppi jako mechanik

..tak jak pisałeś później mozesz zrobić mechanika a AC 2000 tyle ,że zamist gąbki możesz dać prefiltr Eheim ,który spełni rolę mechanika. Tyle ,że zamiast oryginalnych warto dać wtedy watę JBL

https://www.google.pl/search?q=prefiltr+eheim&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ7f2qtoLXAhWBJ1AKHfYrCTAQ_AUICigB&biw=1296&bih=679#imgrc=pPzb_TwSWXIbYM:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.