Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

xport-no3-brick.jpg.97241bd6d50da5061e6d5a41e9a9293f.jpg

 

 

To nie jest biopolimer typu NGBC czy TMBT - to jest naturalna biologiczna denitryfikacja w naszych akwariach.

To coś w kształcie cegły zastępuje 20m 1/4" węża z pompką czyli denitryfikator wężowy.

Tajemnica działania tego denitryfikatora bezpośrednio w natlenionej wodzie w akwarium tkwi w jego składzie oraz ogromnej powierzchni porów tego złoża. 20x większej od typowych ceramik przy zachowaniu przepływu mimo takiej grubości. 

Jeśli Matrix ma 700m2 na litr to ta cegła w 1 litrze ma powierzchnię dla bakterii równą  14000m2 .

Producent cegły zaleca jedną na baniak 3800l :D

Umieszczona więc bezpośrednio na dnie sumpa, czy kaseciaka ale bez wymuszonego przepływu przez nią wody - po prostu sobie leży w płynącej wodzie prowadzi denitryfikację na ogromną skalę , na taką by denitryfikacja  usuwała cały NO3 z akwarium.

Proszę zobaczyć film z tego linku

https://www.marinedepot.com/Brightwell_Aquatics_Xport_NO3_Plate_Bio_Filter_Media-Brightwell_Aquatics-BW01681-FIFMBO-vi.html

http://brightwellaquatics.com/products/xport_no3_brick.php

Nitryfikacja i denitryfikacja w wodzie słodkiej i słonej to te same bakterie i te same zasady bologiczne , więc jeśli działa w wodzie słonej będzie także działało u nas.:D

Można to kupić na amazonie, ale nie wiem jak z wysyłką do Polski, może i na ebayu jest?.

https://www.amazon.com/Brightwell-Aquatics-XPBRICBIO-Aquarium-Treatments/dp/B01M5E1OJM/ref=sr_1_fkmr0_1?ie=UTF8&qid=1503471370&sr=8-1-fkmr0&keywords=Xport+NO3+Brick

81TrztzOqjL._SL1500_.thumb.jpg.ab45f3cd79aadd7c2623118d27f58a76.jpg

Firma Brightwell Aquatics  produkuje też złoża do nitryfikacji  czyli usuwania NH3 i NO2 o powierzchni 20x większej niż typowe ceramiki typu Matrix więc odpowiednio 20x mniej można użyć do akwarium.

Występuje też w formie płyty , myślę że ta cegła z podstawkami by i od spodu woda mogła ją opływać odpowiednio docięta piłką do drewna i  umieszczona  na dnie dowolnego  kubła ale poza koszami by woda ją tylko opływała a druga płyta Xpot Bio umieszczona ciasno w koszu czyli z wymuszonym przepływem dla nitryfikacji da "dowolnej wielkości akwarium samograja "  bez podmian i  stale z NH4=0, NO2=0 NO3=0 .

Oczywiście pozostaje rozum akwarysty który podpowiada że jednak warto od czasu do czasu odświeżyć wodę;) by tylko dolewki odparowanej nie doprowadziły do betonowej wody  i być może padania ryb tak jednej na miesiąc.

Także nowy pochłaniacz PO4 firma produkuje.

Nareszcie coś dla mojego kolegi @wojtekr  teraz powinie być usatysfakcjonowany.:D ma sumpa i 1000l wody w systemie więc może pomyśleć nad wrzuceniem cegły do sumpa.:D

 

 

 

witam dobry pomysł ,czy mona to podzielić na parę kawałków ,np na 5  jeden by kupił, reszta by kupiła te części podzielone zobaczymy efekty :)

Opublikowano

W opisie produktu pisze wyraźnie że lepiej tego nie dzielić.

It is prudent to use a whole brick even in smaller systems down to about 50 U.S. gallons.

Opublikowano
1 minutę temu, eazeo83 napisał:

W opisie produktu pisze wyraźnie że lepiej tego nie dzielić.

It is prudent to use a whole brick even in smaller systems down to about 50 U.S. gallons.

żartowałem z tym dzielenie cegły ze względu na wysoki koszt a koledzy na prawdę poszli na minimalizację kosztu.

Jeszcze trzeba przed cegłą dać dodatkową superfiltrację tej wody co ma kapać na cegłe np wata w filtrze liniowym 2" by się pory w cegle nie zapchały zbyt szybko.

 

Opublikowano

Pisząc, że "nie ma nic za darmo" raczej chodziło mi nie o kasę, która też tutaj jest istotna, ale o to ile można zyskać a ile stracić z tą cegłą.

Tak na szybko wyczytałem, że rekomendowane jest używanie gąbki czy innego drobnego filtra mechanicznego, czyli pewnie pyli :-). 

Jeszce jeden z komentarzy jest taki, że ktoś używa tego w 600l baniaku morskim, zaczęło mu działać po 10 tygodniach, a po 4 miesiącach przestało. Producent zapewnia 4-8 miesięcy. Produkt działa, czyli można polecić, ale mało ekonomicznie wychodzi.

Napisałem zapytanie, czy rekomendowaliby to w wodzie słodkiej i czy są jakieś porzewwskazania. 

Inny producent biopolimerów na takie pytanie odpowiedział mi, że jak mam problem z azotanami w wodzie słodkiej to raczej mam iść w stronę RO niż biopolimerów. Chodziło głównie o odpieniacz białek.

Opublikowano

Czekamy więc na odpowiedz producenta  ale nie mieszałbym do tego tematu żadnego biopolimeru.

Na samym początku napisałem - ta cegła to nie jest biopolimer to jest superporowata ceramika - taki Matrix-x10.

Miałem na przestrzeni 50 lat kilka razy różne denitryfikatory naturale i wężowe i na keramzycie i zawsze z naturalnej denitryfikacji leci woda mętna i z farfoclami i dlatego zapychała te zaworki regulujące kapanie na wylocie przez co stale trzeba było to regulować  - więc tu będzie tak samo, allleeee Wojtku zanim ta woda z denitryfikacji w środku cegły wyleci to musi pokonać jeszcze kilka centymetrów warstwy zewnętrznej więc się oczyści i w tym tkwi prawdopodobnie jej 8mio miesięczny żywot - zatka się  farfoclami i syfem z wody i klapa. Nie wypłuczesz ani nie wyciśniesz jak gąbkę.

Ale  w moim przekonaniu nie będzie ani pylić ani syfić do wody .  Co do ruszania denitryfikatora naturalnego w słodkiej wodzie ( o morskiej nie piszemy i nie powołujemy się)  to rusza ona w ciągu 1-2 tygodni ale rozpędza się jeszcze następne 1-2 więc po tym czasie musi być mierzalny efekt w akwarium.

 

 

Opublikowano

Ze warto pisać na forum przekonałem się sam.

Wczoraj otrzymałem  od firmy Coral House takiego maila.

cyt

W dniu 26.08.2017 o 22:40, sklep@coralhouse.pl pisze:

Witam,
Zauważyliśmy że zrobiło się duże zainteresowanie produktem
Aby zachęcić do zakupów i aby ceny były lżejsze dla akwarystyki słodokwodnej .
Udostępnimy 15 % rabatu na markę Brightwell Aquatics.
Prosiłbym umieścić informację na forum.
Jeśli będą Państwo zainteresowani innymi produktami tej marki proszę o informacje.
Pozdrawiam
Konrad Sokalski
CoralHouse


W dniu 2017-08-27 18:03, Henryk Ośko napisał(a):

Bardzo dziękuję w imieniu rzeszy akwarystów z forum Malawi  za
udzielenie upustu na produkty tej firm.

Informację o waszej deklaracji umieściłem na naszym forum.

mam nadzieję że dotrzymacie słowa i udzielicie upustu - forma jak to
wykonać z poziomu waszego sklepu - do uzgodnienia.

Panie Konradzie zasugeruję Zarządowi nawiązania wzajemnej współpracy z forum Malawi.

Pozdrawiam

Henryk Ośko

Dziękuję za informację .
Za 2 tygodnie nasza strona zostanie zmieniona .
I każdy kto zostanie zgłoszony otrzyma na stałe rabat.
Jeśli będzie zainteresowanie ze strony akwarystów to również dołożymy się na wsparcie Forum
Pozdrawiam
Konrad Sokalski
 

 

i co wy na to ???

Nie tylko upust 15% na cegłę ale ta firma ma wiele ciekawych produktów dla nas słodkowodnych np na to 1000% lepsze ponoć od Phosguard Seachema.

https://www.coralhouse.pl/brightwell-aquatics-xport-po4-cubes-250ml

https://www.coralhouse.pl/aqua-nova-n-rmc-3000

 

A może Zarząd spróbuje rozmów z nimi na temat współpracy? 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Bardzo ciekawy pomysł, myślę o cegle dla ubogich. I to może się udać. Kiedyś opisywano ten proces pod nazwą Annamox NA 2002 nr 31 z tą różnicą ze przebiegał w większej temperaturze. Istotny jest zapewne przepływ przez cegłę, muszą powstać tam bakterie beztlenowe. Jeżeli proces nitryfikacji zaczyna działać po 30-40 dni , na efekt denitryfikacji trzeba poczekać. Proces annamox opierał się na niedotlenieniu środkowej części złoża, to samo można uzyskać przez bardzo mały przepływ przez tą cegłę. Jest to logiczne i uważam że może działać.

Opublikowano
Godzinę temu, piotriola napisał:

Jest to logiczne i uważam że może działać.

Też tak myślę tylko cegły raczej nie można dzielić bo przy mniejszej powierzchni zniknie obszar beztlenowy. Ciekawe czy zadziałałoby położone na dnie akwa , dobrze natlenione będą zewnętrzne ściany cegły ale w środku powinna się utworzyć większa strefa beztlenowa. Druga sprawa to dostarczanie "węgla" który jest potrzebny do denitryfikacji i tu raczej w cegle go nie ma bo producent zaleca dodawanie Brightwell Aquatics Reef Bio Fuel.

Opublikowano

I to mnie martwi dolewanie do akwarium chemii. W procesie o którym pisałem trzeba spełnić kilka wymogów aby proces zadziałał. Bakterie beztlenowe rozwijają się wolniej w procesie annamox  trwa to 200 dni, tylko tam nie używano pożywki Brightwell Aquatics Reef Bio Fuel.
Zapomniałem dodać , moje uznanie za uzyskanie rabatu decco ;)

Opublikowano
17 minut temu, piotriola napisał:

I to mnie martwi dolewanie do akwarium chemii. W procesie o którym pisałem trzeba spełnić kilka wymogów aby proces zadziałał. Bakterie beztlenowe rozwijają się wolniej w procesie annamox  trwa to 200 dni, tylko tam nie używano pożywki Brightwell Aquatics Reef Bio Fuel.
Zapomniałem dodać , moje uznanie za uzyskanie rabatu decco ;)

To żadna moja zasługa - firma Coral House  i jej właściciel Pan Sokalski sam się do mnie zgłosił z taką propozycją.

Zaskoczyło mnie że ma czas i mu się chce czytać  nasze forum.:D

Co do procesu Anammox to on występuje w przyrodzie ale nigdy w akwarium - bo wymaga warunków beztlenowych a u nas w 10cm czy nawet 50cm warstwie podłoża takie nigdy nie wystąpią.

Proces Anammox został odkryty zupełnie nie dawno i dotyczy obiegu azotu w morzach i oceanach a także jezior bardzo głebokich np. Malawi.:)

U nas w baniakach co najwyżej możesz stworzyć  warunki nisko-tlenowe i konwencjonalny proces denitryfikacji - tu   pokazany cały obecnie obowiązujący schemat obiegu azotu w przyrodzie.

A tu w warunkach nisko-tlenowych denitryfikacja czyli NO3 -> NO2 -> NO -> N2O -> N2 i to zaczyna się po tygodniu więc zupełnie szybko.

cykl-azotowy.jpg.861bd40c9e180f3d7ba4c4e00efe0d49.jpg

Że tak jest sprawdzałem i każdy u siebie to może sprawdzić - zakręcana fiolka od testu JBLa  - wrzucić jedno ziarenko cukru pod wodą w akwarium nabrać wody i pod wodą zakręcić by nie pozostało nic powietrza owinąć folią alu by było ciemno i pozostawić na 7dni - otworzyć i pomierzyć NO3 - będzie 0 nawet ja w baniaku było wysokie.

19 godzin temu, eljot napisał:

Druga sprawa to dostarczanie "węgla" który jest potrzebny do denitryfikacji i tu raczej w cegle go nie ma bo producent zaleca dodawanie Brightwell Aquatics Reef Bio Fuel.

Tu się z Darkiem zgadzam  ale po pierwsze nigdy nie znamy jakimi zasobami dostępnego węgla dysponujemy w naszym konkretnym baniaku. Nasze Malawi raczej mają go pod dostatkiem . Nie wiemy też czy ta cegła nie zawiera węgla bo producent przyznaje się do dodatku aragonitu by nie zablokować procesu nitryfikacji i denitryfikacji wysokim stężeniem kwasu azotawego co czasami doświadczamy przy startach baniaków i wysokich poziomach NO2.

Producent zaleca stosowanie węgla do intensyfikacji procesu - nie zawsze jest to potrzebne np nasz kolega @RomanoLindano ma denitryfikator na wężu i 0 NO3 w baniaku bez dodawania chemii.

Zresztą co wy wygadujecie - jaka tam chemia:(.  3 kropelki wódki zabrane z twojego kieliszka 100tki - przecież to żadna chemia.:D

Tak jak ze startem nitryfikacji każdy ma swoje doświadczenia i róznie to bywa tak samo jest z denitryfikacją bo to bakterie i potrzebują identycznych proporcji C/N/P = 301/16/1

więc węgla najwięcej by to sprawnie przebiegało.

19 godzin temu, eljot napisał:

Ciekawe czy zadziałałoby położone na dnie akwa , dobrze natlenione będą zewnętrzne ściany cegły ale w środku powinna się utworzyć większa strefa beztlenowa.

Ale ten Darek jest przewrotny - " kaseciak czarna cegła " mu przeszkadza - ale taka żółta Xport NO3 Brick na piasku już nie.

Ale ma chłop rację ładnie ukryta cegła za kamieniami może załatwić całą filtrację biologiczną w akwarium 3000l czyli i nitryfikację na powierzchni cegły i denitryfikację wewnątrz cegły. Pzostaje tylko jeden szkopuł - szybko się zapcha fruwającym syfem - producent zaleca przed cegłą jednak prefiltrację .

Pozostaje więc w akwarium tylko AqC 2000  z gąbką dmuchający na cegłę. Kubła ani narurowca nie ma ??? no już do tego doszło???

jest pierwszy odważny czy czeka na upust ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Super opis i świetne fotki 💪 aż miło poczytać i pooglądać 🙂
    • Strasznie długo nic nie aktualizowałem a skoro znalazłem chwilę to w końcu coś napiszę  Aktualizację podzielę na jakieś akapity to łatwiej będzie się czytało i pisało 1. "Technikalia". Od strony technicznej zbiornik "hula" aż miło. Moduł filtracyjny spisuje się doskonale. Przerobiłem tylko "grodzie" wlotowe skimmera. W poprzedniej wersji było to jedynie spore wycięcie w górnej części modułu, ale niestety pod moją nieobecność dostała się tam ryba (samica Exo) i niestety padła odcięta od wody  Poprawiłem ten defekt montując coś w rodzaju śluzy z PCV którą można od góry zasunąć szczelinę i np. odciąć zupełnie dopływ wody albo zostawić malutką szczelinę, żeby zbierało brud powierzchniowy co też zrobiłem. Filtr kasetowy to największe moje zaskoczenie. Nie sądziłem, że będzie aż tak bezobsługowy. Ostatnio pierwszy raz po 7 miesiącach od zarybienia pierwszy raz go wyczyściłem. Zrobiłem to bardziej z ciekawości niż z potrzeby. Całą operację wykonałem w 10 min  Nie to co z kubłami, które miałem we wcześniejszym akwarium. Oceniam, że filtr bez czyszczenia mógłby jeszcze spokojnie pracować przez kilka miesięcy ponieważ spadek poziomu wody w komorze z falownikiem w porównaniu do komory wlotowej wynosił może 2cm. Z osprzętu baniaka jedynie oświetlenie jest słabym punktem, który w najbliższym czasie będzie wymagał mojej ingerencji. Są to belki DIY na modułach led z poprzedniego zbiornika. Nie dość, że musiałem już przelutować dwa moduły to jeszcze mam wrażenie, że stanowczo za mało światła jest w tym zbiorniku. Chciałem zakupić porządną lampę na POWER LED ale mój budżet domowy jest napięty jak plandeka na żuku i po prostu zrobię sam, ponownie na modułach LED ale dam stanowczo więcej punktów świetlnych i myślę, że będzie doskonale   2. Hydroponika. Hydroponika nadal raczkuje ale przynajmniej widać, że rośliny żyją. Najlepiej rosła mi zielistka i epipremnum. Mini skrzydłokwiat osiągnął poziom akceptacji warunków i przynajmniej nie wygląda już jakby miał zaraz zakończyć egzystencję. Miałem małą wtopę, ponieważ zapomniałem po jednym serwisie uruchomić pompkę tłoczącą wodę do doniczek i zielistka straciła 2/3 liści 😕  Ale mam wrażenie, że ta roślina odradza się w oczach więc liczę, że szybko wróci do formy. Właśnie pompka w tej instalacji jest piętą Achillesową. Poziom wody w doniczkach reguluję zwykłym zaworkiem i czasami zdarza się, że coś tam jest nie tak. Albo za wysoki poziom wody albo nieco za niski. Może w wolnej chwili spróbuję to jakoś usprawnić. Generalnie ta hydroponika jest takim eksperymentem  Chciałem dodać "zielonego" nad pokrywą. Oprócz roślin w dwóch doniczkach hydroponiki mam jeszcze z 5 stojących na pokrywie. Zobaczymy jak się to rozwinie dalej. Będąc przy roślinności - usunąłem nurzańca z akwarium bo zasysał mi go moduł filtracyjny i się blokował filtr. 3. Obsada. Obsadę i ewentualne problemy z nią związane omówię z podziałem na gatunki. - Nimbochromis Polystigma - Ten gatunek u mnie jest w zasadzie bezproblemowy i bez żadnych niemiłych przygód funkcjonuje u mnie od początku. Okazało się, że mam układ 2+4. Miałem wrażenie, że na początku ryby rosły powoli, ale w pewnym momencie zaczęły tak nabierać masy że obecnie są największymi rybami w zbiorniku. Samce pięknie się wybarwiły. Wobec siebie przejawiają wg mnie zdrowy poziom agresji. Prężą "muskuły" od czasu do czasu ale nigdy jeszcze nie widziałem jakiejś zaciętej walki pomimo tego, że chyba każda z samic już inkubowała. Każdy z samców do zalotów znalazł sobie swoją miejscówkę i tak sobie żyją na swoich zasadach. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Naprawdę piękne rybska. - Stigmatochromis Tolae - obecnie został mi układ niezbyt korzystny 2+1. Jedna samica padła po walce z jakimś dziadostwem a jedna sztuka zamiast na samicę wyrosła jednak na samca. Jedyna samica, którą mam potrafi się "postawić" swoim kawalerom i to o dziwo skutecznie (mimo znacznej różnicy rozmiaru). Dominujący samiec jest spektakularnie ubarwiony, ale nie mogę "dorwać" samic. Przez to mam podejrzenia graniczące z pewnością, że samiec zbałamucił nie raz samice Dimidiochromis Strigatus, które u mnie pływają i na pewno jeden "kundel" się uchował.  . Samica poza okresami inkubacji nie jest męczona, ale nie przejawia jakiejś większej aktywności. Samiec alfa ma swój rewir pod kaseciakiem, którego pilnuje. Czasami coś tam się napuszy jak inna ryba tam wpłynie.  - Exochochromis Anagenys - obecnie mam układ 1+1 i samica nawet puściła jakieś maluszki z pyska i jeden gdzieś tam się jeszcze kryje. Rozpoczynałem z 3 sztukami, ale okazało się, że mam 2 samce i 1 samicę. Dosyć szybko dominujący samiec zamęczył swojego rywala a samica padła. Prawdopodobnie zamęczona bo była znacznie mniejsza od samca. Udało mi się dokupić 2 samice ale niestety jedna (duża i piękna) skończyła żywot w module filtracyjnym  Tak oto został mi omawiany układ. Na pewno będę chciał jeszcze upolować jedną samicę. - Protomelas sp. 'mbenji thick-lip' - obecnie pływa u mnie 1 samiec oraz 1 samica. Jest to moje "oczko w głowie". Przepiękna ryba! Cały czas aktywnie buszuje po zbiorniku. Samiec niesamowicie ubarwiony. Zdjęcia wg mnie tego nie oddają. Samica również ma swój urok. Mi wyjątkowo się podoba jej ubarwienie. Dobrze, że w ostatniej chwili "dołożyłem" go do zamówienia. Źle natomiast zrobiłem, że nie zamówiłem ich więcej. Miałem układ 1+2 ale jedna z inkubujących samic utknęła, jak się później okazało, w szczelinie pomiędzy modułem tła  przyklejonym do tylnej szyby a dnem i zakończyła żywot  Nie byłem świadomy istnienia tej szczeliny i cholernie szkoda mi tej ryby... Teraz oczywiście nigdzie nie mogę dostać samicy ale cały czas szukam i mam nadzieję, że uda mi się znaleźć   - Dimidiochromis Strigatus - obecnie mam na pewno 2 samce i albo 6 samic albo 5 samic i trzeciego samca. Zaczynałem z układem 1+2, później przy okazji kupiłem jeszcze jedną samicę. W międzyczasie okazało się, że samiec jest w fatalnej kondycji. Trapiło go chyba jakieś choróbsko, które od lutego do sierpnia powoli go wykańczało. Próbowałem je zwalczyć wieloma metodami, ale bezskutecznie. Samiec od początku miał dziwny kształt jak na Strigatusa, szybki oddech i kiepsko jadł. Próbowałem go odłowić z zamiarem oddania do laboratorium do przebadania ale za każdym razem traciłem cierpliwość machając za nim siatką i w końcu machnąłem na niego ręką. Szczerze mówiąc liczyłem, że szybciej sam się "przekręci" ale trwał w tej egzystencji do sierpnia. Na szczęście przypadkiem udało mi się zdobyć stadko 5 Strigatusów z pięknymi 2 młodymi samczykami i liczę, że ten gatunek dopiero porządnie u mnie zabłyśnie bo do tej pory nie było na co patrzeć. Teraz samczyki pięknie pływają po całym zbiorniku, widać że ze sobą rywalizują i przede wszystkim zaczynają "łapać" kolorek. W różnym świetle prezentują różne błyski. - Aristochromis Christyi - kupiłem 1 samca bo plułbym sobie w brodę gdybym nie spróbował go mieć u siebie. Strasznie mi się podoba ta ryba. Mam wrażenie, że jego potrzeby energetyczne są na zupełnie inny poziomie niż reszty obsady bo nieustannie patroluje zbiornik i przymierza się do upolowania podrostków, które gdzieś tam się kryją. Nigdy nie widziałem jak coś skutecznie upolował, ale wiele razy widziałem jak się zaczaja. Super widok. Zwykle zamierza się na spore ryby i się dziwi jak one nie reagując wypływają wprost na niego, ale widok jest super. Jak ta ryba rozciągnie pysk to naprawdę robi wrażenie prawdziwego drapieżnika  Samiec ma obecnie około 17cm. Zobaczymy jak będzie się dalej rozwijał w roli szefa zbiornika. 4. Karmienie. Tutaj jedna tylko uwaga. Po perypetiach z poprzednimi pokarmami premium, zacząłem karmić jedynie granulatem Aller Aqua Futura. Obecnie stosuję pellet w rozmiarze bodajże 1,3-2,0mm. Ryby zjadają go wyjątkowo chętnie, pięknie rosną i nie zauważyłem, żeby na dłużej psuł klarowność wody. Zrobiłem próbę z karmieniem mrożonymi krewetkami z dyskontu, ale oprócz Aristochromisa nie było chętnych na taki posiłek. Spróbuję jeszcze z mrożoną stynką. Takie krótkie podsumowanie kilku miesięcy tego zbiornika  Poniżej kilka zdjęć.  Pozdrawiam   - akwarium - Nimbochromis Polystigma (samiec ALFA) - Nimbochromis Polystigma (samiec BETA) - Dimidiochromis Strigatus - samiec - Aristochromis Christyi - samiec - Protomelas sp. "Mbenji Thick Lips" - samiec   A tutaj krótki filmik na którym lepiej widać całość projektu VID_20251017_204805765.mp4    
    • Tytułem uzupełnienia, żeby już wszystkie nazwy były poprawne  Socolofi to też od dawna chindongo. 
    • Dzięki Andrzeju za poprawki - nazewnictwo skopiowane z tytułów opisu w necie/na forum  Jak tylko zbliżę się do akwarium rybcie zaczynają szaleć - ciężko im zrobić fotę  Hydroponikę uruchomię w czwartek  Obiecane fotki:
    • @AGAT  Masz prawo nie wiedzieć dlatego sprostuję nazewnictwo : Obecnie od kilku lat : Chindongo Saulosi. Ten błąd się powiela cały czas.  Pierwsza litera to  "i "a nie " L "  czyli : iodotropheus. Specjalnie napisałem z małej litery aby nie było wątpliwości.
    • Ja bym go dorzucił do załogi. Dodałbym też samice do tych aulonocar.
    • Super! Czekam na fotki. Przy tej ilości ryb zadbaj o dobrą filtrację. Deklarowana wydajność kubełków to w większości przypadków ściema.
    • Obsada dotarła. Zakupy zrobione  u Pana Jacka z Żor https://pielegniceafrykanskie.pl/  - rybki dotarły z samego rana na drugi dzień po wysyłce w bardzo dobrej kondycji - wszystkie żyją i mają się dobrze razem z 5 gratisowymi :), serdecznie pozdrawiam. Obsada to : Mbuna (po 8 sztuk): Chindongo Saulosi Pseudotropheus socolofi Pseudotropheus acei Maylandia estherae Iodotropheus sprengerae Labidochromis caeruleus Non-Mbuna: Otopharynx Black Orange Dorsal x5 oraz 6 samców różnych odmian Aulonocar Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie wezmę pod uwagę - chyba brakuje jeszcze bardziej niebieskich ryb, może np. Pseudotropheus cyaneorhabdos Dodatkowo rozpocząłem budowę hydroponiki ze spienionego pcv 100/30/30 cm - wejdą tam 3 skrzydłokwiaty i 3 trzykrotki, keramzyt oraz zasilanie z powrotu kubełka, za 3/4 będę już montował. Zdjęcia wrzucę trochę później - na razie nic ładnego mi nie wychodzi     
    • Te zatrzaski wytrzymały u mnie kilka lat. Jedynie trzeba trochę więcej przestrzeni aby je odpiąć/zapiąć. Do tego bardzo mały pobór prądu.   🍻
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.