Skocz do zawartości

Żółtawy odcień wody, niższa przejrzystość


luck83

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim przejdę do meritum - wiem, baniak mam świeży, mam usiąść na d...ie i czekać ... ;)

Ale.. 

Chciałbym poruszyć tu swój problem, być może trzeba zrobić coś więcej, niż "siedzieć na d...e i czekać".. 

Plag egipskich miałem już trzy - film bakteryjny, zielenice, okrzemki - z tymi poszło gładko, tzn. film rozbiłem a zielenice i okrzemki akceptuję ;)

Natomiast od dwóch dni zauważam u siebie postępujące zażółcenie wody, bardziej zbliżone do efektu niedostatecznie wypłukanego piasku kreisel i lekkiego zmętnienia wody.

1. Filtracja biologiczna HW302, 1 litr ceramiki, 1 litr seachem matrix, watolina;
2. Filtracja mechaniczna HW603A wypchany gąbkami różnej gradacji i dwoma warstwami watoliny  + Unipump1500 + cyrkulator RW4
3. Parametry wody poprawne, NH4 i NO2 w dolnych punktach pomiarowych, NO3 na poziomie 10. 
4. Karmienie rano i wieczorem, granulatami NatureFood w ilości mniejszej, aniżeli większej. Nie przekarmiam wg mnie, pokarm nie zalega na dnie. Odchody nie zalegają. 

Zdjęcie z włączonym światłem:
20170627_064200.thumb.jpg.95dec71c35a21cdd0d7758c6ec71bd2d.jpg


Foto z wyłączonym światłem: 
20170627_070420.thumb.jpg.1e3d089f1b58cc56f8d3ff78ea7f28fe.jpg


I zdjęcie znad tafli wody:
20170626_211442.thumb.jpg.3107dc33badba5daea74ee09ba1ab874.jpg


Co radzicie ?

Edytowane przez luck83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sam się napatoczyłeś. Miałeś siedzieć na d... z grzebaniem w baniaku ale miałeś podać też sik z unipumpa.

Podaj wreszcie ile wylata z tego Unipumpa. ale w l/h a nie na czuja bo to że więcej niż z HW302 to bez pomiaru wiem.

Podaj to samo w l/h z tego biologa, bo jak z biologa wylata ok 200l/h to sama biologia tak mleczy wodę i to stale mimo że filtracja usuwa.

Ewidentnie jest żle a ilość waty i watoliny i gąbek w tych filtracjach dawno by odmleczyło wodę.

Co do żółtawej wody to wierzę na słowo bo z fotki nigdy tego nie widać chyba że już poziom żółci jak w tzn "czarnej wodzie"

Jeśli ten odcień żółtawej wody nie pochodzi z oświetlenia ( a tego nie wykluczam) to na to na pewno pomoże węgiel albo Purigen lub Purolite A520E / PA202. Wsadz coś bo i tak nie wytrzymasz dłużej siedzieć na d...:D

Mechanicznie one też usuwają drobiny z wody więc powinno usunąć tą mleczność.

Ale najszybciej i najskuteczniej  z tą mlecznością poradzi sobie Microbe Lift Clarifier - jak wlejesz to 3x większe mleko ale po dobie lewitacja ryb.

Natomiast jak nie pomierzysz o co proszę od dawna a w tym przepływie jest problem to te zalecenia moje o kant d.. potłuc - no nie pomogą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, deccorativo napisał:

Podaj wreszcie ile wylata z tego Unipumpa. ale w l/h a nie na czuja bo to że więcej niż z HW302 to bez pomiaru wiem.

Podaj to samo w l/h z tego biologa, bo jak z biologa wylata ok 200l/h to sama biologia tak mleczy wodę i to stale mimo że filtracja usuwa.

@deccorativoWracam z informacją zwrotną, udało się znaleźć chwilę na pomiary .. 

Faktyczna wydajność moich filtrów to:
1. Biolog HW302 - 390 litrów / godzinę
2. Mechanik Unipump1500 + hW603a - 420 litrów / godzinę

Pomiary wykonane dwukrotnie.

Słabo to wygląda :(.
Biologia jeszcze jeszcze, ale mechanik bardzo źle, a wszystko to pewnie przez przepustowość HW603a  ... (?)

Chyba czeka mnie modyfikacja filtracji mechanicznej.. 

Edytowane przez luck83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie ten HW603 + Unipump1500 to żaden mechanik , no może do 112l .

W moim przekonaniu wyjaśnia to powód takiej wody.

Tak jak napisałeś - biologia jeszcze jeszcze ale mechanik z tego żaden.

A tak miało być pięknie - sam liczyłem na jakieś 1000l/h ale jak obejrzałem sam ten HW603A to szczerze mówiąc nawet w to powątpiewałem - prawda była jeszcze gorsza.

Trzeba wyjaśnić i odradzić ten temat z mechanikiem na tym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W założonym przeze mnie temacie dotyczącym przedmiotowego rozwiązania filtracji mechanicznej podałem przed chwilą faktyczny wynik i krótki komentarz. 
Jednocześnie odstępuję od tego rozwiązania filtracji, jednakże do czasu likwidacji muszę ustalić nowe rozwiązanie. 
Zostawiłbym tego Unipumpa1500 + (?) jakiś kubeł na wyłączonej własnej pompie. - Czy drugi HW302 nadał by się na mechanika? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się bawisz w pomiary to zupełnie pomiń ten HW603 i podłącz na tych wężach bezpośrednio tylko tą pompę i zobacz ile ona sika bez oporów na filtracji tylko na samych dolotach. Powinno wyjść ok 1000l/h. Może masz węże załamane gdzieś bo aż nie do wiary że tak ten HW603 hamuje przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem HW603a, nie był czyszczony od odpalenia baniaka. 
Wypłukałem gąbki (były praktycznie czyste) i watoliny (te były totalnie brązowe z brudu).
Jednocześnie informuję, iż wprowadziłem wszystkich w błąd, - nie miałem dwóch warstw watolin po 10mm każda, lecz cztery warstwy. 
Usunąłem dwie watoliny, pozostawiając dwie w prefiltrze.
Zmontowałem wszystko, sprawdziłem czy nie ma załamań węży - nie stwierdzono. 
Przepływ lekko wzrósł do 480 litrów na godzinę. 


Jest natomiast leciutkie ugięcie węża przy wyjściu z otworu z szafki. Dziś już nie dam rady, ale jutro wstawię tam kolanko i wówczas pomierzę przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, dziś po południu tak zrobię i pomierzę przepływ. 
Na cuda nie liczę :), aczkolwiek plus jest taki, że  wespół z cyrkulatorem RW4 zbiera wszystkie syfki z dna. 

Moje myśli oscylują wobec wymiany tego HW603a na inny kubeł z większymi średnicami przelotów. Być może nawet drugi HW302, ale wypełniony w jakiejś części gąbką, rzecz jasna nie podpięty do sieci i z wyjętym wirnikiem - jak myślicie?

Teraz tak sobie myślę, że dopóki w akwarium pływały same Maingano i Hara (18 szt. łącznie), to woda była idealnie klarowna, przejrzysta, bez zmętnień. 
Natomiast gdy tydzień po wpuszczeniu w/w ryb do zbiornika wpuściłem 11 szt. Msobo, woda stała się taka, jak wg opisu w pierwszym poście tego tematu. 

Edytowane przez luck83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.