Skocz do zawartości

Pytanie do posiadaczy filtórw Sunsun z serii HW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To prawdopodobnie w pokrywie i kuble 603 są gwinty 1/2"

Weż pokrywę od 603  pod pachę i przejdz się do hydraulicznego i spróbuj wkręcić taki zawór pełnoprzelotowy 1/2"

http://allegro.pl/zawor-kulowy-1-2-ze-srubunkiem-i-dlawica-mocny-i6023452327.html

a z drugiej strony zaworu to masz tera tyle dowolności że nawet i wąż 25mm może być ale tu masz dokładnie  na wąż 18mm

http://allegro.pl/krociec-koncowka-na-waz-18mm-z-gwintem-1-2-z-omg-i6808622114.html

 

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No i problem z prefiltrem załatwiony. Ostatecznie zdecydowałem się odstąpić od umowy ze sprzedającym i odesłać towar. Zostawię tak jak myślałem od samego początku czyli pozbywam się wewnętrznego mechanika i w jego miejsce wchodzi 304A. Jak do 60zł jakie zapłaciłem ze 603 mam doliczyć modyfikacje tj. jeździć po sklepach hydraulicznych, płacić za benzynę lub kupować na allegro i dołożyć do tego jeszcze z 50zł to łagodniej rzecz ujmując mam to gdzieś. Nie pasuje to trudno, zwracam i zostawiam sam kubeł. Jeżeli mnie mój dotychczasowy Eheim pracujący jako biolog zdenerwuje to zakupię HW-302 tylko po to a zawsze mam zapas gdyby coś się stało.

W związku ze swoimi decyzjami mam pytanie do @JemioloSeba. Piszesz:

Dnia 2.06.2017 o 09:00, JemioloSeba napisał:

Używałem 304A przez pół roku. Później przeszedłem na kaseciaka. U mnie radził sobie całkiem nieźle. Przy samych gąbkach przepływ bardzo dobry. Proponuję wypełnić go od dołu grubszymi gąbkami a na wierzchu ułożyć gąbkę 45ppi. Gąbkę najlepiej kupić w kwadracie i dociąć na wymiar. Coś takiego polecam:

http://allegro.pl/wklad-filtracyjny-gąbka-50x50x3-cm-ppi-45-czarna-i6510041779.html

Kup gradację 45ppi na wierzch i 20 na spód. 

304 ma 4 koszyki. Czy mój plan na jego wypełnienie (zgodnie z Twoimi radami) ma sens?

- Kosz nr 1 (od dołu) - pusty;

- Kosz nr 2 - gąbka 20ppi - Jedna czy dwie warstwy?

- Kosz nr 3 - pusty;

- Kosz nr 4 - gąbka 45ppi - Jedna czy dwie warstwy?

- Kosz nr 4 - jedna warstwa wkładu klarującego wodę - oryginał - biała włóknina - nie jest to wata;

No i jeszcze pytanie o konserwację. Co ile czasu go czyściłeś?

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc :)

Opublikowano

Na początek zostawił bym tak jak napisałeś. Wszystko wyjdzie w praniu i wtedy będziesz ewentualnie modyfikował. Jeśli chodzi o czyszczenie to zaryzykuję i powiem, że z miesiąc będziesz miał spokój o ile będziesz w miarę regularnie czyścił prefiltr.

Rozważałeś dziwne opcje z prefiltrami HW ale nie wiem czy szukałeś na na forum rozwiązania z korpusami narurowymi? Swego czasu wiele osób miało u siebie takie rozwiązanie - ja zresztą też. Miałem podłączone na zasysie 2 korpusy równoległe z wkładami sznurkowymi (teraz wybrałbym gąbki 45pii). Wtedy masz narurowco-kubeł :) Do czyszczenia odkręcasz korpusy a kubła nigdy nie ruszasz. Zobacz ten temat:

 

Opublikowano
Dnia 9.06.2017 o 16:35, JemioloSeba napisał:

Jeśli chodzi o czyszczenie to zaryzykuję i powiem, że z miesiąc będziesz miał spokój o ile będziesz w miarę regularnie czyścił prefiltr.

Przez prefiltr rozumiesz koszyk na zasysie? Z racji moich słabych doświadczeń z wyciąganiem gąbki do czyszczenia (dlatego też mechanika wyrzucam na zewnątrz aby nie robić przy każdym czyszczeniu burzy w akwa) planowałem zasys zostawić czysty.

Dnia 9.06.2017 o 16:35, JemioloSeba napisał:

Rozważałeś dziwne opcje z prefiltrami HW ale nie wiem czy szukałeś na na forum rozwiązania z korpusami narurowymi? Swego czasu wiele osób miało u siebie takie rozwiązanie - ja zresztą też. Miałem podłączone na zasysie 2 korpusy równoległe z wkładami sznurkowymi (teraz wybrałbym gąbki 45pii). Wtedy masz narurowco-kubeł :) Do czyszczenia odkręcasz korpusy a kubła nigdy nie ruszasz.

Oczywiście rozwiązania z korpusami znam. Pewnie przyjdzie taki czas kiedy to otwieranie kubła do wyczyszczenia dwóch gąbek przyprawi mnie o zdenerwowanie i wtedy będę dalej szukał swojego sposobu na filtrację. ;)

Wielkie dzięki za pomoc. :cool:

Opublikowano
Teraz, Jerry_jerry napisał:

Przez prefiltr rozumiesz koszyk na zasysie? Z racji moich słabych doświadczeń z wyciąganiem gąbki do czyszczenia (dlatego też mechanika wyrzucam na zewnątrz aby nie robić przy każdym czyszczeniu burzy w akwa) planowałem zasys zostawić czysty.

Tak. To miałem na myśli. Jeśli jednak nie chcesz to nie zakładaj. Sam sprawdzisz jak czy takie rozwiązanie Ci pasuje.

Opublikowano (edytowane)

No i podłączyłem HW jako mechanika. Aktualnie jestem z niego bardziej niezadowolony niż szczęśliwy. Sik co prawda ma fajny i co najważniejsze pozbyłem się wyciągania brudnej gąbki z akwarium ale są też pewne wady. W związku z grubymi wężami (o czym wiedziałem przed zakupem) prawidłowe i proste ułożenie rurek (zasysu i wylotu) graniczy z cudem - przyssawki praktycznie nie są w stanie ich utrzymać. Dlatego też na chwilę obecną obie opierają się o akwarium a niżeli są trzymane przez przyssawki. No i głośność. :cry: Masakra. Filtr wydaje się odpowietrzony. Co prawda przy potrząsaniu (przez węże ruchy są dosłownie kilku centymetrowe) co jakiś czas kilka bąbli poleci ale warczy to jak odkurzacz. Po pierwszym uruchomieniu byłem załamany (nie tylko ja bo i żona pierwsze o co spytała to: "O tak zawsze będzie chodził?"). Dlatego też otworzyłem go jeszcze raz i wszystko posprawdzałem. Nadal jest tak samo. Zamontowałem go w piątek więc pomyślałem, że dam mu czas na ułożenie. Do dnia dzisiejszego bez zmian. :confused: Wieczorem go zdemontuję jeszcze raz krok po korku posprawdzam. Powrócę na kilka dni do swojego starego mechanika (Aquael 1500 z prefiltrem Eheim - pasują do siebie idealnie i przy następnym wyciąganiu nie narobię syfu) a 304 będę testował poza. Jak nic się nie zmieni to wyślę na gwarancję a w ostateczności sprzedam. Poniżej zamieszczam film z jego pracy (najlepiej słuchać na słuchawkach). Pytanie do obecnych lub byłych posiadaczy tego wynalazku. Też tak macie/ mieliście? Może to jego normalna praca?!

Sam filtr wykonany ok. Części pasują do siebie a i wygląd też całkiem si.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Miałem ten filtr 1 dzień w akwarium, niestety pracował tak samo i poleciał na strych a później na śmietnik. Węże to po prostu tragedia.

Co do gwarancji to ja usłyszałem coś w stylu" te filtry tak pracują, jak Pan chce cichy to trzeba kupić markowy"

Edytowane przez MDRAGON87
Opublikowano

Spróbuj go zalać całego wodą, zamknąć i dopiero go uruchomić.Mój HW 302A chodzi prawie bezgłośnie a też tak warczy jak jest zapowietrzony. Co do węży to przed montażem dobrze jest wymoczyć przez chwilę w gorącej wodzie

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.