Skocz do zawartości

Start biologii z szablonem na WA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już napisałem  w Szablonie startu na WA

Załuję tylko że tak póżno poprosiłem o pomoc chemików od nitryfikacji:D gdzie ja miałem oczy i dlaczego wcześniej nie przeczytałem dwfinicji nitryfikacji - proszę o wybaczenie koleżeństwo.:(

Wszystko się potwierdza - pamiętam np kolega inmar miał miękką wodę i zatrzymanie,  Sławek nasikał do BactoActiv i mu ruszyło - zapewne siki zawierały neutralizator kwasu azotawego.

Jak widać powodów  sprzyjających zatrzymaniu jest  bardzo wiele ale teraz jesteśmy o wiele mądrzejsi.

 

 

Opublikowano

Mała aktualizacja

Wczoraj podmiana wody i dołożenie ok 10 kg dolomitu o gradacji 1-3 mm.

Wyniki testu po podmianie:

NO2 - 1,0

NO3 - 5

NH4 - 0,05

Wynik dzisiejszego testu:

NO2- 0,4-0,6

NO3- 1,0-5

NH4- 0,05

Przy okazji foto wymieszanego podłoża. 20170606_210343.thumb.jpg.b2276eddc81a0f4167eea57a96239619.jpg20170606_211244_001.thumb.jpg.1b9271d579eafe0ab50979b27273fcd8.jpg

Opublikowano

Podłoże mnie się podoba i moim zdaniem bardziej pasuje do zielonych czy szarych serpentynitów niż piasek dolomitowy biały jak śnieg, a z czasem ten biały dolomit będzie ciemniejszy.  Wyszedł taki fajny kolor podłoża.  Przy takiej 10kg ilości wapieni w akwarium natychmiast  dojrzewanie biologii ruszyło , spadło NO3 ale to może być efekt spadku NO2 a zapewne także wzrosło ci pH , GH, KH czego akurat nie mierzyłeś ale nie o to tu chodziło.

Jeśli po dodaniu wapiennego dolomitu i po podmianie miałeś wczoraj nadal NO2 >1 ppm a dziś rano już tylko NO2 - 0,4-0,6 ppm to znaczy że drugi etap nitryfikacji się odetkał i ruszył ci z kopyta, więc  jutro a może pojutrze baniak powinien być dojrzały z NO2 -0,05-0,1ppm .

Już drugi kolega potwierdza skuteczność wprowadzonych rad do szablonu startu na WA - co mnie najbardziej raduje.:D

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dzisiejsze wyniki:

NO2-0,01

NO3- 1,0

NH4- 0,05

Następne testy zrobię w weekend i jeżeli będzie wszystko dobrze to w następnym tygodniu można myśleć o rybach. Uważam że to dzięki Henrykowi i jego rozmowie na temat podłoża przyczyniło się do tak szybkiego startu.Warto było by polecić to nowym osobą startujący nowy baniak. Teraz czekam na sterownik i wszystko gotowe na przyjęcie nowych lokatorów. 

Edytowane przez adi
Opublikowano

@adi możesz zarybiać :D nawet bez sterownika bo rybki bez światła mniej się stresują w nowym miejscu. Nie karm tylko przez 2dni a potem pełna iluminacja.

powodzenia w hodowli

ale teraz sypnęło się dojrzałymi baniakami.:D

Opublikowano

Na początek chcę 10 acei  :D. Mam nadzieję że starty ruszą o wiele szybciej.Możliwe też dzięki staremu złożu wszystko przyśpieszyło. Oświetlenie jutro przyjeżdża i trzeba zbudować ale to inny temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.