Skocz do zawartości

Poszły konie po betonie czyli 300l by Zygi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, Zygi napisał:

Teraz pytanie co robić.... Czekać aż NO2 spadnie? Mam zamiar wpuścić rybkę testową, która zostanie już na stałe, Można już ten proces zacząć?

Wiem że się naczekałeś, ale działaj z rozwagą,  na zdrowy rozum bez udziwnień i bez demonizacji startu na WA:D .

Baniak masz dojrzały od dawna i to już wiesz,  a teraz chodzi o sprawdzenie czy te podmiany wody usunęły na tyle kwas azotawy by odetkało biologię.

Jak wpuścisz rybkę to zamiast spadku NO2 możesz odnotować wzrost albo i constans i kicha z odpowiedzi.

Masz też za  niskie pH a sam po wynikach widzisz że biologia sama podnosiła do 7,4-7,6  ale w twoim przypadku kranówy niemal osmotycznej bym dawał co jakiś czas ten Seachem Buffer nawet przy podmiankach wody , ale nie ciągnij tego pH powyżej 7,6 .

Co do rybki testowej to jestem przeciwny tej nowej modzie powstałej na tym forum nie dawno i to w wyjątkowych warunkach trucia ryb przez Mamuta u jedynego kolegi.

Nie umyślnie narodziła się nam nowa zła Tradycja.:cry:

Nie stosujemy rybki testowej do sprawdzania biologii bo to u nas nie ma sensu - jedna rybka w 200-1000l wody to żadne sprawdzenie - nawet bez krztyny biologii by żyła byle bez arszeniku była woda.

Sam to polecałem ale warunki były wyjątkowe- ty masz normalny baniak bez trucizny w środku i możesz za 2-3 dni zarybiać etapami czy po całości obsady:D jak ci te 0,1ppm NO2 spadnie samo bez ingerencji do 0,05ppm. a pH wzrośnie do 7,4-7,6

powodzenia w hodowli życzę.:D rybki kup z dobrej hodowli byś kundelków się nie dorobił.

 

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
6 godzin temu, deccorativo napisał:

Wiem że się naczekałeś, ale działaj z rozwagą,  na zdrowy rozum bez udziwnień i bez demonizacji startu na WA:D .

Baniak masz dojrzały od dawna i to już wiesz,  a teraz chodzi o sprawdzenie czy te podmiany wody usunęły na tyle kwas azotawy by odetkało biologię.

Jak wpuścisz rybkę to zamiast spadku NO2 możesz odnotować wzrost albo i constans i kicha z odpowiedzi.

Masz też za  niskie pH a sam po wynikach widzisz że biologia sama podnosiła do 7,4-7,6  ale w twoim przypadku kranówy niemal osmotycznej bym dawał co jakiś czas ten Seachem Buffer nawet przy podmiankach wody , ale nie ciągnij tego pH powyżej 7,6 .

Co do rybki testowej to jestem przeciwny tej nowej modzie powstałej na tym forum nie dawno i to w wyjątkowych warunkach trucia ryb przez Mamuta u jedynego kolegi.

Nie umyślnie narodziła się nam nowa zła Tradycja.:cry:

Nie stosujemy rybki testowej do sprawdzania biologii bo to u nas nie ma sensu - jedna rybka w 200-1000l wody to żadne sprawdzenie - nawet bez krztyny biologii by żyła byle bez arszeniku była woda.

Sam to polecałem ale warunki były wyjątkowe- ty masz normalny baniak bez trucizny w środku i możesz za 2-3 dni zarybiać etapami czy po całości obsady:D jak ci te 0,1ppm NO2 spadnie samo bez ingerencji do 0,05ppm. a pH wzrośnie do 7,4-7,6

powodzenia w hodowli życzę.:D rybki kup z dobrej hodowli byś kundelków się nie dorobił.

 

 

 

@deccorativo Dziękuję za porady. Seachem Buffer już od jakiegoś czasu czeka na użycie. Czekam już sporo czasu więc poczekam jeszcze parę dni aż NO2 spadnie do bezpiecznego poziomu.

Opublikowano

Aktualizacja:

  NH4 NO2 NO3 PH GH KH  
22.05.2017 0,6-0.8 0,05 8 7,4      
25.05.2017 0,6 0,1 8 7,4      
30.05.2017 0,6 0,15 8 7,5      
4.05.2017 <0,05 POZA SKALĄ ok. 30 7,6 7 5  
8.06.2017   POZA SKALĄ BLIŻEJ 40        
10.06.2017 PODMIANKA WODY 80% DODANIE 1 AMPUŁKI PRODIBIO  
11.06.2017   0,6-08? 10 PONIŻEJ 7,4      
14.06.2017 <0,05 0,8? 10        
21.06.2017 PODMIANA 80% + 1 AMPUŁKA PRODIBIO  
  0,1 5 PONIŻEJ 7,4      
23.06.2017 DODANIE SEACHEM MALAWI/VICTORIA BUFFER  
<0,05 0,2 5 7,6      
               

 

NO2 zamiast spadać to rośnie.... Dodałem Seachem malavi buffer i podniosłem PH do 7,6. Mam nadzieję że coś się ruszy. Może niskie ph blokowało wszystko...

Opublikowano

Aktualizacja:

  NH4 NO2 NO3 PH GH KH
22.05.2017 0,6-0.8 0,05 8 7,4    
25.05.2017 0,6 0,1 8 7,4    
30.05.2017 0,6 0,15 8 7,5    
4.05.2017 <0,05 POZA SKALĄ ok. 30 7,6 7 5
8.06.2017   POZA SKALĄ BLIŻEJ 40      
10.06.2017 PODMIANKA WODY 80% DODANIE 1 AMPUŁKI PRODIBIO
11.06.2017   0,6-08? 10 PONIŻEJ 7,4    
14.06.2017 <0,05 0,8? 10      
21.06.2017 PODMIANA 80% + 1 AMPUŁKA PRODIBIO
  0,1 5 PONIŻEJ 7,4    
23.06.2017 DODANIE SEACHEM MALAWI/VICTORIA BUFFER
<0,05 0,2 5 7,6    
26.06.2017   0,4        

 

NO2 wciąż rośnie... @deccorativo jak to zatrzymać?

Opublikowano
41 minut temu, Zygi napisał:

NO2 wciąż rośnie... @deccorativo jak to zatrzymać?

Odpowiedz jest prosta a  nawet trudna.

Żeby zatrzymać wzrost NO2 trzeba odciąć dopływ NH3 a uruchomić II etap nitryfikacji czyli przemianę NO2 -> NO3.

I tu jest trudność bo nie wiem skąd masz nową porcję amoniaku.

Nie wiem też dlaczego ci nadal nie rusza ten II etap bo NO3 stoi jak zaczarowane na 5ppm od tygodnia.

Jakiegoś wapna trzeba - grys koralowy, dolomitowy, kredy granulowanej - wszystko w ogrodniczym dostaniesz - tylko najpierw wypłucz pod kranej i zrób próbę czy wody nie mleczy.

Opublikowano

Amoniaku nie dodaje, nurzaniec który posadziłem żółknie - odcinam wszystko co marnieje żeby nie gniło. Zdajsie skałki jakie mam to dolomit

Może nie wystarcza. Zaopatrzę się w te wapienne dodatki w środę. Amoniak nie rośnie, jak mierzę to jest poniżej wartości testu.

Opublikowano

Amoniaku nie namierzasz bo ci I etap pracuje ale by wzrastało NO2 to najpierw musi być NH3/4 - z czego ten amoniak masz - nie wiem .

Ja tam jestem zdania że jak oba etapy ruszyły to nie ruszać aż skończą i baniak dojrzeje  - niby podwyższenie pH nie powinno nic zmienić ale kto tam z bakteriami pogada by się dowiedzieć co je boli.

Co do kamieni to nie pracowałem w kamieniołomach ale dla mnie dolomit to takie białe wapienne skały - cototojest u ciebie nie wiem ale potrzebny jest wapień , kreda, wapno jak najdrobniejsze takie co ma wielką powierzchnię i szansę na  rozpuszczenie w wodzie a nie głaz w wodzie.

Jutro w ogrodniczym kupię takie wapno granulowana z alg i podobno nie muli wody - sprawdzę bo to jest dostępne w każdym sklepie ogrodniczym..

5F7C78D9-8AD3-4B1B-9C6D-7D39ABC00C91.thumb.JPEG.e25a40566c039ce056e8f0df522eed60.JPEG

 

To kosztuje 5kg 4 zł więc zamiast durnego zeolitu na start w gratisach do kubłów - taki kilogram wapna by dawali młodziankom. Zamiast szkodzić by może pomagał.

Opublikowano

Aktualizacja:

  NH4 NO2 NO3 PH GH KH
22.05.2017 0,6-0.8 0,05 8 7,4    
25.05.2017 0,6 0,1 8 7,4    
30.05.2017 0,6 0,15 8 7,5    
4.05.2017 <0,05 POZA SKALĄ ok. 30 7,6 7 5
8.06.2017   POZA SKALĄ BLIŻEJ 40      
10.06.2017 PODMIANKA WODY 80% DODANIE 1 AMPUŁKI PRODIBIO
11.06.2017   0,6-08? 10 PONIŻEJ 7,4    
14.06.2017 <0,05 0,8? 10      
21.06.2017 PODMIANA 80% + 1 AMPUŁKA PRODIBIO
  0,1 5 PONIŻEJ 7,4    
23.06.2017 DODANIE SEACHEM MALAWI/VICTORIA BUFFER
<0,05 0,2 5 7,6    
26.06.2017   0,4        
28.06.2017   0,2 10      

 

NO2 spada NO3 rośnie, mały sukces. Nie będę nic dodawał tylko poczekam.

Opublikowano

No i to się nazywa klasyczny ponad miesięczny start na WA z perypetiami typu 80% podmianka,NO2 poza skalą,a mogło obejść się bez tego :mrgreen: 

26 minut temu, Zygi napisał:

NO2 spada NO3 rośnie, mały sukces.

Jedyna rzecz która cieszy to że w końcu coś ruszyło ;) 

27 minut temu, Zygi napisał:

 

Nie będę nic dodawał tylko poczekam.

Trzymam za słowo :) 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
9 minut temu, egon44 napisał:

No i to się nazywa klasyczny ponad miesięczny start na WA z perypetiami typu 80% podmianka,NO2 poza skalą,a mogło obejść się bez tego :mrgreen:

Nie to nie jest klasyczny start na WA, to jest klasyczny przykład skopanego startu zbiornika. Nie ma co demonizować startu na WA, to jest tylko pożywka dla bakterii, nic więcej, a jakich bakterii później użyjemy, czystych - np. Prodibio Biodigest, Equo Bacterya czy z dodatkową pożywką - np. Tetra SafeStart, Sera Bio Nitrivec, Tropical Bacto-Active cykl azotowy będzie przebiegał tak samo, wolniej lub szybciej ale się zamknie. Są tylko trzy warunki, które trzeba spełnić:

1- woda w akwarium musi być pozbawiona związków bakteriobójczych czyli chloru pod różnymi postaciami, ozonu itp.

2- taką czystą wodę uzyskujemy poprzez przepuszczenie przez filtr węglowy lub użycie chemii, ale tu bardzo ważna uwaga: UŻYWAMY TYLKO specyfików europejskich, typu Sera Aquatan, Tropical Antychlor, Tetra AquaSafe. Środki zza oceanu typu Seachem Prime, Microbe-lift też to robią, może nawet lepiej ale, to jest tylko ich jedno z zadań, pozostałe reakcje ingerujące w związki azotu bardziej szkodzą niż pomagają w starcie,

3- po dodaniu pożywki i bakterii ręce precz od baniaka, nic nie kombinujemy, nic nie dodajemy, ujmujemy, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość. Możemy mierzyć co kilka dni NO2 i NO3. Cykl ruszy i się zamknie, nic na siłę, natura pracowała nad tym miliony lat, to działa, tylko trzeba czasu, każdy zbiornik jest inny, ale w każdym w końcu muszą zajść te same procesy.

To takie moje kilka uwag związanych ze startem zbiorników, poparte wieloletnim doświadczeniem i różnymi metodami startu, kiedyś najchętniej stosowalem opcję na urynę, ale teraz tylko na WA, prosto, czysto i szybko. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.