Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich:) mam pytanie odnośnie tego gatunku, mianowicie przy kupnie tego pysia ( w gre wchodzą wlasne hodowle nie sklepy zoologiczne) na co zwrócić uwagę przy wyborze, chodzi mi aby samiec był pięknie wybarwiony tak jak należy a nie np. Do połowy blady jak w większości ukazywany jest na zdjęciach, szczególną uwagę zwrócić na ojca? Czy też nie ma reguły na jego wybarwienie?? Poza samcem, również chciałbym mieć okazałe samiczki. Z góry dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tego gatunku już nie ma, teraz jest już tylko Chindongo Saulosi! :P  (P.S. zmieniłem tytuł wątku na aktualną nazwę gatunku ;))

Do rzeczy. Wybarwianie ryb nie jest taką prostą sprawą jak się wydaje. Wiele czynników ma wpływ na to jak ryba wygląda. Zaczynając od genetyki, a kończąc na warunkach w jakich trzymana jest dana ryba, towarzystwie w jakim przebywa, pokarmie jaki dostaje, wystroju akwarium, ilości światła... ;) 

Generalnie wzorcowy samiec Saulosi ma 5 równych i dość grubych pasów pionowych oraz wyraźne odcięcie koloru czarnego i mocno granatowego, s samiczki są cytrynowo żółte ;) 

Edytowane przez MatiK
  • MatiK zmienił(a) tytuł na Chindongo saulosi
Opublikowano

Jak wzorcowy samiec wygląda dobrze wiem :) a jaki pokarm stosować, oraz oświetlenie? Generalnie planuje oświetlenie diversa opti blue oraz diversa planta.

Opublikowano

Zapytałeś jakbyś nie wiedział więc Ci odpowiedziałem :P nie ma za co ;) 

Pokarm i oświetlenie to zagadnienia na inne działy, obecnie znajdujemy się w dziale o obsadach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam do odpowiednich działów bądź skorzystania z forumowej wyszukiwarki bo takie pytania padały już wielokrotnie i odpowiedzi na nie są w wielu tematach ;) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
50 minut temu, Seba233 napisał:

Witam wszystkich:) mam pytanie odnośnie tego gatunku, mianowicie przy kupnie tego pysia ( w gre wchodzą wlasne hodowle nie sklepy zoologiczne) na co zwrócić uwagę przy wyborze

......jeżeli będziesz kupować narybek 3--5 cm to zwróć uwagę na to aby ryby ( samce) nie były wybarwione tylko żółte i nie do odróżnienie od samic. Dlaczego? Dlatego ,że tak małe ryby ( samce saulosi) nie mogą jeszcze się wybarwiać. A jeżeli tak się dzieje oznacza to ,że są już tak genetycznie zmienione skutkiem chowu wsobnego ,że będą po prostu brzydkie albo karłowate. Jeżeli chcesz kupić duże (dorosłe ) to sugeruj się tym co Ci kolega wyżej napisał.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No obawiam się tego że będę kupować narybek tylko boję się strasznie że kupie powiedzmy 5 Góra 7 rybek a z tego okaże się że są np 3 samce, a jest szansa na to że jak ojciec jest ładny okazały to syn to odziedziczy? 

Opublikowano

.....przy narybku istnieje wysokie ryzyko, że kupisz np. przy 10 szt. połowę samców. Dlatego zawsze przy narybku polecamy kupować po ok. 10 szt. właśnie po to aby aby potem mieć z czego redukować do układów jakie  chcemy. Po prostu ryzyko ..

4 minuty temu, Seba233 napisał:

a jest szansa na to że jak ojciec jest ładny okazały to syn to odziedziczy? 

..to jest wysoka szansa. Ale też różnie bywa. Przynajmniej widząc ojca można przypuszczać ,że potomstwo będzie podobne.

Opublikowano

To już jest genetyka i wszędzie działa podobnie chociaż należy raczej do skomplikowanej gałęzi biologii ;) 

U mnie nawet potomek samca Hary ma potencjał być ładniejszym niż niezbyt wzorcowy samiec alfa-ojciec. To tylko pokazuje jak różnie może być, zupełnie jak u ludzi :P 

Opublikowano

Ok to bardzo wam dziękuję za poświęcenie chwili uwagi:) wiem ,że mogę być trochę upierdliwy ale jak już pisałem w innym poście dopiero będę zaczynać swoją przygode z Malawi, więc wolę raz gdzieś cos przeczytać i 3 razy zapytać chodź temamt np był omawiany, bo kupić rybki "2kg" piachu ułożyć 3 kamienie i myśleć jakoś to będzie mija się z celem, więc jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość i poświęcenie mi czasu. Pozdrawiam

Opublikowano
5 minut temu, Seba233 napisał:

wiem ,że mogę być trochę upierdliwy ale jak już pisałem w innym poście dopiero będę zaczynać swoją przygode z Malawi, więc wolę raz gdzieś cos przeczytać i 3 razy zapytać chodź temamt np był omawiany,

...spokojnie:) Po to jest forum...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.