Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście z tą WA 50% to był żart ale  po to jest w szablonie kolejność postępowania taka a nie inna i niech nikt nie proponuje zmiany:

1/ najpierw do wody z ustrojstwa wlać WA i po 5 minutach zmierzyć by móc jeszcze skorygować ten zmierzony poziom amoniaku a nie ten napisany  butelkowy. Jak zmierzysz a WA była zwietrzała to ci wyjdzie 0,2 -0,4ppm a jak dasz taką 28% i dodatkowo żle ocenisz wodę netto lub dodatkowo cię podkusi dać 10 kropelek górką to ci wyjdzie 2-3ppm  i wtedy w obu przypadkach korygujesz bez marnowania bakterii.

2/ Dopiero jak jesteś pewien że masz wodę z pożywką max 1ppm NH4 to lejesz bakterie .

Jak zrobisz odwrotnie i trzeba wylać 50% wody bo żle oceniłeś ile to jest wody netto  i wyszło NH4 powyżej 1 ppm  to tracisz cenne bakterie.

Czasami mam jakieś podpowiedzi bo to ktoś dodał dodatkowo 10 kropli WA albo wyszło mu z pomiaru NH4 = 1- 1,5ppm

W ogóle ocena z JBLa NH4 od 1do 3 ppm  jest bardzo problematyczna - subtelne różnice koloru turkusowego ( bo to nie jest zielony):D

Chyba zacznę polecać jednak test NH4 Saliferta - tu różnice w kolorach są doskonale widoczne , na wynik czekasz 5 min  a nie 15 minut i test tańszy.

20170602_142415.thumb.jpg.dbc34f3739f56b2b8da98dea058e68f0.jpg

Przedawkować WA bardzo łatwo bo to ekstra silny zajzajer a mamy takie ciągoty by dać wszystkiego więcej łącznie ze złożami ceramiki.

Tu nadmiar wyrażnie szkodzi.

Jakie damy bakterie z tych polecanych a pewnych 3 które na pewno nie zawierają dodatkowo pożywki to obojętne. Tu można dać wszystkie na raz bo tego nie przedawkujesz.

Tak na prawdę to kolega @bolss007 to ma już dojrzały baniak albo nawet przejrzały i mógłby za 1-2 dni wpuszczać ryby.

Jeśli dał pożywki tyle że na końcu zamiast u niego powstać NO3 -15-20ppm ma już NO3 =50-a może i 60ppm tzn że od wlanego amoniaku do końcowego etapu NO3 ma tyle bakterii nitryfikacyjnych że przepuściły 3x więcej szytu niż trzeba by baniak był dojrzały to wniosek sam się nasuwa .

Ma biologię 2-3x mocniejszą niż ta dostateczna dobra na przyjęcie ryb..

Nie ma już NH4 ale problemem pozostał NO2 poza skalą który podmianami od razu wyrzucamy robiąc np 100% podmiankę wody dla pewności za dzień dwa pomiar NO2 czy siedzi na poziomie  0,025 -0,05 ppm i wpuszczamy ryby.

Ale to moje wynurzenia i być może kiedyś ktoś się odważy je sprawdzić w praktyce..

 

 

 

Opublikowano

Pytałem o ten "nowy" Stability  u importera czyli w Zoofokus - to ten sam produkt z nową etykietą gdzie część kasy ze sprzedaży idzie na wspieranie ginących w Afryce nosorożców .  Lej bo jest OK.

Opublikowano

Wymieniłem 45-50% wody, puściłem filtry pochodziło z 15 min, zrobiłem testy.

Wyniki bez zmian nadal na moje NO2 powyżej 1,0 ppm, NO3 ok. 40 ppm. Dodałem bakterie. Zrobię kolejne testy jutro rano, może woda się nie wymieszała wystarczająco. Miałem w wodzie z kranu na granicy NO3 5ppm, myslę że jutro zamówię el. do rozszerzenia ustrojstwa o wyższe NO3 z kranówy...

Jeśli będą następne podmiany to obniżę parametry wody dodawanej.

Opublikowano

Podmianę zacząłem wcześnie ale niestety coś mnie zatrzymało także skończyłem dość późno, wyniki miałem ok. 21. Niemniej jednak wiesz barwa ok. 40 ppm jest dość charakterystyczna w swej intensywności. Chciałbym żeby było inaczej :) Jutro rano będę wiedział więcej.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, bolss007 napisał:

Wymieniłem 45-50% wody, puściłem filtry pochodziło z 15 min, zrobiłem testy.

Tak na przyszłość ;) to pomiary parametrów wody wykonuj dzień po podmiance...

Edytowane przez egon44
Opublikowano
24 minuty temu, egon44 napisał:

Tak na przyszłość ;) to pomiary parametrów wody wykonuj dzień po podmiance...

Andrzeju...tak dla jasności aby ktoś z czytających  nie zrozumiał tego przewrotnie : dotyczy to startu akwarium.

Opublikowano

Jak nie było szansy skończyć podmiany przed zmrokiem by wykonać pomiary przy świetle dziennym to nie trzeba było zaczynać - nikt cię nie gonił.

Tak wyszło g... z pomiarów, przed podmianą NO3 miałeś ciut powyżej 40ppm a po 50% podmianie też odczytałeś 40ppm a powinno być 20ppm - tak się kończą nie przemyślane działania.

Żadnych poza KH i GH pomiarów nie robimy przy sztucznym świetle bo jak sam widzisz wynik to dodatkowy błąd 100%

 

Opublikowano

Przed chwila skończyłem pomiary. Cały czas bez zmian. Hehe życie czasami nie nagina się całkowicie do nas :) Rozpocząłem podmianę ok. g.15, po 20 min wywaliłem wodę. Potem powoli wlewałem do środka aż nie zaskoczył mnie najazd gości :P 

Nie zmienia to faktu że dzisiaj wyniki są takie same. Dziwi mnie to bo masz rację matematyka nie powinna kłamać. Chyba że przeskalowanie było większe..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.