Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczów chciałbym się was poradzić jaki filtr lepiej kupić do 112l 

ten:

  http://allegro.pl/aquael-filtr-kaskadowy-80-300l-versamax-fzn-3-i6052419963.html

czy ten:

http://allegro.pl/aquael-turbo-1000-filtr-wewnetrzny-150-200-gratis-i6052406889.html

 

dodam iż chodzi kubełek uni max 150 jako biolog oraz aquael turbo 500 i tego wlaśnie chce zamienić.

 

Edytowane przez m@rio
Opublikowano

Witaj!

Filtr kaskadowy jako mechanik odpada bo nie zmiecie tobie zanieczyszczeń z dna zbiornika...

Jeśli już to prędzej sprawdzi się ten turbo 1000 lub możesz zakupić np ten filtr który używam u siebie w jednym z zbiorników http://allegro.pl/filtr-wewnetrzny-unifilter-1000-aquael-250-350-l-i6047601136.html

Unifilter 1000 moim zdaniem bardzo dobrze zasysa wszelakie zanieczyszczenia itp dodatkowo ma też regulację przepływu więc do twojego zbiornika będzie akurat moim zdaniem...

Ja osobiście jestem z niego bardzo zadowolony...

Opublikowano

A ja jestem zadowolony z Turbo 500 takiego, którego chcesz wymienić więc jeśli miałbym wymieniać to właśnie na 1000, nad którym się zastanawiasz.
Mam pytanie dlaczego chcesz zmienić Turbo 500? W tak małym litrażu jak Twój spokojnie zamiata jako mechanik. Masz z nim jakieś problemy?

Opublikowano

Powstaje mi film bakteryjny i denerwuje mnie to,także wszystkie nieczystości nie trafiają tam gdzie mają trafiać więc muszę go zmienić.

 

11 godzin temu, egon44 napisał:

Witaj!

Filtr kaskadowy jako mechanik odpada bo nie zmiecie tobie zanieczyszczeń z dna zbiornika...

Jeśli już to prędzej sprawdzi się ten turbo 1000 lub możesz zakupić np ten filtr który używam u siebie w jednym z zbiorników http://allegro.pl/filtr-wewnetrzny-unifilter-1000-aquael-250-350-l-i6047601136.html

Unifilter 1000 moim zdaniem bardzo dobrze zasysa wszelakie zanieczyszczenia itp dodatkowo ma też regulację przepływu więc do twojego zbiornika będzie akurat moim zdaniem...

Ja osobiście jestem z niego bardzo zadowolony...

A powiedz mi proszę jak z kulturą pracy z glośnością itd w tym filterku co wpomnialeś? 

Opublikowano
1 godzinę temu, m@rio napisał:

A powiedz mi proszę jak z kulturą pracy z glośnością itd w tym filterku co wpomnialeś? 

Wiesz według mnie filtr pracuje cicho a drugiej osobie może pracować głośno :) Zależy też jak jesteś uczulony na hałas ;) 

Ogólnie mam dużo sprzętu z tej firmy i jestem zadowolony...

1 godzinę temu, m@rio napisał:

Powstaje mi film bakteryjny i denerwuje mnie to,także wszystkie nieczystości nie trafiają tam gdzie mają trafiać więc muszę go zmienić.

Może też po prostu masz złe ustawienie wlotów/wylotów i stąd problemy z filmem bakteryjnym i zalegającym syfkiem...

Spróbuj się powstrzymać z zakupem nowego mechanika i popracuj nad ustawieniem wlotów i wylotów z filtracji...

Opublikowano
38 minut temu, egon44 napisał:

Wiesz według mnie filtr pracuje cicho a drugiej osobie może pracować głośno :) Zależy też jak jesteś uczulony na hałas ;) 

Ogólnie mam dużo sprzętu z tej firmy i jestem zadowolony...

Może też po prostu masz złe ustawienie wlotów/wylotów i stąd problemy z filmem bakteryjnym i zalegającym syfkiem...

Spróbuj się powstrzymać z zakupem nowego mechanika i popracuj nad ustawieniem wlotów i wylotów z filtracji...

Wyloty obydwu  filtrów mam skierowany ku górze więc już inaczej się raczej nie da pokonbinować :/ wydaję mi się że po prostu wewnętrzny jest deczko za slaby a zależy mi też by wlożyć  do filtra wewnętrznego purigen.

 

Opublikowano (edytowane)

U mnie było tak samo, na powierzchni wody było sporo syfku. Oba wyloty miałem skierowane na tafle wody jakiej pralki bym nie ustawił to nic nie pomagało prócz podmiany i jak to mówisz góra 2 dni i zabawa od nowa. Odkryty zbiornik bez pokrywy plus to, że jest u mnie w sypialni w której każda poprawa pościeli, firanek, poduszek generuje sporo kurzu, który leciał sobie pewnie, aż na tafle wody. Pomógł mi dopiero zakup skimmera. Ja zainwestowałem w Eheima 350, ale jakbyś chciał coś tańszego to widziałem tutaj na forum sporo postów, gdzie koledzy gorąco polecają tańsze sprzęty. Tylko szkoda ładować kolejny "plastik" do dość małego 112l, więc to tak mówię na "zapas". Mi się niestety nie udało pozbyć tego bez skimmera.

Edytowane przez tottinho10
Opublikowano
Godzinę temu, tottinho10 napisał:

U mnie było tak samo, na powierzchni wody było sporo syfku. Oba wyloty miałem skierowane na tafle wody jakiej pralki bym nie ustawił to nic nie pomagało prócz podmiany i jak to mówisz góra 2 dni i zabawa od nowa. Odkryty zbiornik bez pokrywy plus to, że jest u mnie w sypialni w której każda poprawa pościeli, firanek, poduszek generuje sporo kurzu, który leciał sobie pewnie, aż na tafle wody. Pomógł mi dopiero zakup skimmera. Ja zainwestowałem w Eheima 350, ale jakbyś chciał coś tańszego to widziałem tutaj na forum sporo postów, gdzie koledzy gorąco polecają tańsze sprzęty. Tylko szkoda ładować kolejny "plastik" do dość małego 112l, więc to tak mówię na "zapas". Mi się niestety nie udało pozbyć tego bez skimmera.

Dzięki za radę ale mam już eheima 350 tylko że nie chce by chodził cały czas,jest włączany co jakiś czas ale powiem szczerze ze jest to uciążliwe i dlatego szukam innego rozwiązania i jak już wspomniałem wcześniej chciałbym włożyć do wewnętrznego purigen tak dla ścisłości akwarium ma pokrywę :)

 

Opublikowano
12 minut temu, m@rio napisał:

Dzięki za radę ale mam już eheima 350 tylko że nie chce by chodził cały czas,jest włączany co jakiś czas ale powiem szczerze ze jest to uciążliwe i dlatego szukam innego rozwiązania

Na czym polega ta uciążliwość? On powinien chodzić cały cas... Małe OT :pod zdjęciem masz podpis Pseudotropheus saulosi a powinno być Chindongo saulosi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.