Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Henryku ktoś sprawdzał rozwiązanie, które proponujesz? Multikani ma średnicę węży wew/zewn 1,4/1,9 cm a FX 3 cm. Jakoś tego nie widzę, ale może się mylę.

   
Opublikowano

Też już się zastanawiałem że chyba będzie mocny hamulcowy z tego kubka dla FX4 - zawsze pozostaje korpus 10"  z fi 1/2" a to już sprawdzone.

Dzięki Agnieszko że zwróciłaś uwagę.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Właśnie tutaj tez rozchodzi się o głośność. I tak już druga połówkę było ciężko przekonać... wcześniej baniak miałem 1.5m od głowy z tym unimaxem i było okej. Teraz baniak będzie znacznie dalej, ale 'wycisze' sobie lekko szafkę, w której będzie stał filtr. Szafkę mam zamiar wykonać z starych mebli. Tzn. Pociąć na odpowiednie kawałki i skręcić. Projekt szafki wstawię jutro na forum jak wrócę z pracy w celu oceny czy ona udźwignie to wszystko. Jaki ciężar przy takim baniaku będzie? 350 kg?

I jak z awaryjnością tych filtrów? Bo ciężko cokolwiek znaleźć na temat tego fluvala.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Godzinę temu, Xinum napisał:

I jak z awaryjnością tych filtrów? Bo ciężko cokolwiek znaleźć na temat tego fluvala.

Na to pytanie jeszcze nie umiem odpowiedzieć, bo mam FX6 dopiero od niecałych dwóch miesięcy. Ale wykonany jest bardzo solidnie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czołem. W końcu ogarnąłem przeprowadzke i drobny remont mieszkania. Teraz przyszedł czas na przyjemności. Tak jak pisałem będzie baniak 120x50x50. Kwestia tego, że baniak będzie stał trochę za drzwiami. Ale zamontuje odbojnik. I będzie stał jakieś 10 cm od TV. Mam nadzieję, że to nie problem? Tak jak pisałem szafkę zrobię sam. Tutaj zastanawiam się jak to ugryźć. Bo myślałem, aby pod baniakiem była szuflada na wszystkie dupsy. Bo zdecydowałem się na... Narurowca. Czytałem długo forum, przeglądałem projekty i zdecydowałem się na tą formę filtracji. Dlatego też tutaj myślę czy zrobić tą szufladę czy nie.. A pod szuflada będzie płyta, której będzie zamocowana cała filtracja. Oświetlenie będzie z modułów ledowych zamontowanych w pokrywie sterowane z telefonu/arduino. Z racji tego, że mam mieszkanie ciepłe to będą zamontowane 3 wentylatory w pokrywie, które również będą sterowane za pomocą arduino.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam narurowca na rurach 3/4 cala i pompie IBO  BETA 25/40 (pobór prądu na I biegu 7W, II biegu 14W a III 22W). Koszt takiego narurowca to jakieś 1000 zł. Pracuje u mnie dopiero miesiąc i jestem zadowolony,  praktycznie jej nie słychać. Także warto poczytać i się zastanowić. Co do pompy to zastanowił bym się nad mocniejszą. Może któryś z kolegów i koleżanek coś jeszcze doradzi. Powodzenia

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dobra. Projekt szafki zrobiłem taki: ahu7ciE.png

 

Oczywiście szafka będzie w całości zbudowana z płyty 18mm skręcona konfirmatami. Zastanawiam się tylko nad blatem czy np. nie skręcić dwóch płyt 18mm? Będzie to pierwszy dla mnie "duży" baniak, także chcę żeby wszystko było stabilne i bez problemu wszystko stało. Szafka ma wymiary 120x50x75 + nóżki z możliwością  regulacji. Myślałem, żeby pod każdą pionową płytą było po 2 nóżki, co  razem daje 8 nóżek. Z racji tego, że zdecydowałem się w końcu na narurowca to dwie komory w szafce będą bez półek chyba, że w jednej komorze zmieści się cała filtracja? Hmm... Szerokość tej jednej komory to 388mm, więc chyba będzie ciężko? Oczywiście z tyłu będą wycięte otwory na kable/filtrację. Drzwiczki również osobne do każdej komory. Co myślicie?

Opublikowano
2 minuty temu, Xinum napisał:

Zastanawiam się tylko nad blatem czy np. nie skręcić dwóch płyt 18mm?

..uważam ,że nie ma potrzeby . Ja mam szafkę o blacie 120x40 cm , też ma cztery pionowe płyty , grubość każdej płyty w tym blatu to 18 mm z tym ,że plecy są ze zwykłej meblowej pilśni i jest OK. Oczywiście  jak dołożysz drugi blat to niczemu nie szkodzi....

  • Dziękuję 1
Opublikowano
13 minut temu, AndrzejWalb napisał:

..uważam ,że nie ma potrzeby . Ja mam szafkę o blacie 120x40 cm , też ma cztery pionowe płyty , grubość każdej płyty w tym blatu to 18 mm z tym ,że plecy są ze zwykłej meblowej pilśni i jest OK. Oczywiście  jak dołożysz drugi blat to niczemu nie szkodzi....

No ja plecy będę dawał tez z płyty 18mm. Ale jak nie ma potrzeby to ok ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.