Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Obliczyłem, że potrzebuje:

6 sztuk 8x4x70h

4 sztuki 8x4x151h

14 sztuk 8x4x43h

10 sztuk 8x4x54h

Plus blat 151x51 

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

 

 

Edytowane przez Turin
Opublikowano (edytowane)

Wnioskuję, że

6 sztuk 8x4x70h - Nogi (po 2 na bokach i 2 na środek)

4 sztuki 8x4x151h - Belki główne - długie (2 x dół i 2 x góra)

14 sztuk 8x4x43h - Belki główne - krótkie (2 x dół i 2 x góra) + Belki wzmacniające 10szt.

10 sztuk 8x4x54h - Wzmocnienia nóg

Plus blat 151x51 - to już wiemy :)

 

1 godzinę temu, Turin napisał:

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

Jak dla mnie wyliczenia jak najbardziej dobre :), ale z małym błędem, nie wziąłeś pod uwagę grubości obudowy stelaża...

Obecne po złożeniu będziesz miał wymiary 151 x 51 x 70h ale jak zaczniesz to wykańczać drewnem o ile dobrze pamiętam, to zaczną Ci wychodzić  o wiele większe wymiary niż oczekujesz... Bo wymiar ostateczny stelaża będzie większy o grubość desek/drewna jakie wykorzystasz.

Czyli 151cm + 2x grubość deski / drewna x 51 + 2x grubość deski / drewna x 70h + grubość blatu

co nam da wymiar ostateczny np dla deski grubości 1cm - 155x55x72h - chociaż tutaj nie wiem jaki chcesz mieć ostateczny wymiar szafki na gotowe.

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano (edytowane)

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

 

Edytowane przez przemek wieczorek
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, przemek wieczorek napisał:

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

Czemu proponujesz jedną z droższych płyt???

Płyta meblowa EGGER 2800x1032 36 mm - cena od 300zł w górę.

Cena płyty to tylko czubek góry lodowej bo jedna sztuka nie wystarczy na budowę stelaża Turina - do ceny należy doliczyć:

  • płyta laminowana EGGER minimum 2 płyty = 600zł
  • koszt cięcia formatek od 10zł w górę za cięcie płyty powyżej 25mm = minimum 6 x 10zł = 60zł
  • laminowanie krawędzi (minium 24 krawędzie) od 7,5zł w górę = 24 x7,5 = 180zł
  • wiercenie wnęk na zawiasy puszkowe (4 sztuki) od 5zł w górę = 20zł
  • no i na sam koniec smaczek do takiej płyty potrzebny jest stelaż z profili  ceny zaczynają się od 500zł w górę...
  • a zapomniałem, ktoś to musi to złożyć w całość czyli dodatkowy koszt

Koszt minimalny to okolice 1000zł

Jak sądzisz czy Twoja rozpiska i projekt w czymś pomogą?

Jeżeli posiadasz inną wycenę to przedstaw ja tutaj, zainteresowany sam oceni zasadność i potrzebny budżet dla 2 różnych rozwiązań. Dla innych szukających rozwiązania i kosztów też zostanie na forum...

 

PS: Ceny wyszukane z okolic zainteresowanego lub z najszybciej dostępnych w necie.

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano

 Tyle opcji, że muszę się dobrze zastanowić.  Mozliwe, że wypróbuję 2 lub 3 tworząc stelaż po stelażu (w drugim pokoju też mogę odpalić akwarium:))

Na razie zrobiłem sobie na próbę wersje próbna/tymczasową z części po starej szafce na książki z 8 katnikami 6x6x49,8cm i katnikami metalowymi 4x4 plus i szczerze to bał bym się na to postawić 300/350kg akwarium. Jednak to mebel zrobiony bez szczegolnego planowania. Wasze propozycje są znacznie ciekawsze. 

IMAG0571.thumb.jpg.25489f8234f353d984c42920b9af8285.jpgIMAG0575.thumb.jpg.828d62ca887bdcbac08c263d44b0eb53.jpg

Opublikowano

No na tym modelu to bałbym się siadać a co dopiero postawić akwarium 300L (ok.400kg)...

Model całkiem przydatny, zawsze sprawdzisz sobie co i jak powinieneś zmienić aby pasował do zbiornika, filtracji czy innych oczekiwań... Na tym etapie zastanów się nad układem przejść dla przewodów elektrycznych oraz od filtracji o ile będzie kubełek. Teraz masz szansę wszystko sobie przemyśleć, ułożyć, tak przygotować abyś potem nie miał problemu z jakąś pierdołą... Wiem coś o tym :), bo zapomniałem o otworach na filtrację narurową w szafce :) w plecach.

 

Patrząc na model śmiem twierdzić, że w 100% dasz sobie radę poskładać wszystkie elementy z zachowaniem staranności, kątów i bezpieczeństwa.... Brawo oby tak dalej...

Opublikowano

Turin, jeśli tego stelaża chcesz użyć, to MUSISZ wszystkie nogi na dole ze sobą połączyć od strony wewnętrznej. Widzę, że całość stoi we wnęce, ale z jednej strony to tylko marny mebel. Jeśli chcesz spokojnie spać zrób to. Dobrze by było aby poprzecznie też dać łączenia minimum dwa. Ta konstrukcja nie jest dobra (w tym stanie jak na zdjęciu)

Opublikowano (edytowane)

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Edytowane przez Turin
Opublikowano
8 godzin temu, Turin napisał:

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Jako, że już wiemy gdzie będzie stać stelaż, to wystarczy, że tył obijesz jaką kol wiek płytą np.16mm MDF dla wzmocnienia / usztywnienia pleców. Boki obijasz już czym czesz, tak samo i blat, ale tutaj musisz mieć idealnie równą powierzchnią... Kolor to już nie nasza propozycja, bo co osoba to inny gust :).

Tak więc działaj, skręcaj i maluj... Na koniec pochwal się całością :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.