Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

Ja uważam że wszystko doskonale.

Zrobiłeś baypass  o czym pisał Seba i  zawory na biologii i na Purolite ( tu dałbym po jednym z obu stron bo jak odkręcisz korpusy do regeneracji żywicy to ci woda będzie wracała z baniaka tym wężykiem i lała się do szafki wystarczą takie od osmozy)  tylko nie wiem jakie masz siarczany w kranówie.

Zanim zaczniesz zgrzewać  to musisz to wiedzieć na bank - bo jeszcze można to inaczej poukładać pod np RIBiopelletss XL + Węgiel  ewentualnie   Purolite tylkopod klarowanie wody .

Jak pisał Michał  a i ja zawsze pisałem - opory hydrodynamiczne po stronie ssania pomp mają duży wpływ na sik. Opory po stronie wylotu z pomp już minimalne.

Dlatego raczej daj tą rurę 32mm po stronie ssania bo to chyba nie wielki wzrost kosztów. tylko rura, trójnik  i kolanka .

Pozwolisz że skorzystam z twojego schematu i narysuje mój narurowiec :D

By oddać prawdę wymyślił to nasz kolega Piotr  @spiochu i on pierwszy napisał to już dano na forum - ja tylko wcielam w projekt wg mojej wiedzy jak płynie woda w rurach.:D

Jest to połączenie najlepszych cech cichej pompy narurowca (może IBO Aquaristic)  z zaletami kaseciaka czyli filtra HMF  gdzie gąbka jest ogromna i swobodnie wyjmujesz do czyszczenia  po otwarciu pokrywy., masz miejsce z pełnymprzepływem pompy po 2litry ceramiki i biopolimeru np TMBT , NGBC,  RIBiopellets XL  jest także miejsce na grzałkę i od razu masz super działający skimmer a bezgłośna pompa pracuje na każdym biegu na maxymalnego maxa  bo fi dolotowe 32mm a wylotowe 25mm i pompa bez żadnych oporów ssania na korpusach mech przelewa wprost i swobodnie wodę  zupełnie jak pompy w typowych kaseciakach.

Zobaczcie ile gratów ubyło  a koszt całości filtracji  oceniam wstępnie łącznie  z pompą na ok 400-500zł

schemat.thumb.jpg.815def9cc6ec8a625ae728f8905790af.jpg.33cc5ec0def120315b8e3ecf009f3767.jpg

To w prawym rogu akwarium  to już nie kaseciak ale taki prefiltr  mechaniczno-biologiczno-grzałkowo-skimmerowy z usuwaniem NO3 i PO4 wspierany o klarowanie wody na jednym lub przy baniaku 1000l na dwu korpusach z Purolite A520E równolegle ale lepiej szeregowo .

Ten prefiltr jest sklejony z pcv 3mm i schowany pod tylnym wzmocnieniem wzdłużnym i ma grubość  13cm , długość 25 cm oraz wysokość 45cm i mieści się nad dnem 5cm od piasku w grubości tła 3D z zasysem w dnie - a taki długi by weszła tam taka gąbka :D

ppi45  25 x 45 x 5cm 

 

 

 

Zmierzyłem prześwit rury pp25 i to jest 17 mm tak samo prześwit zaworu to 17 i prześwit w korpusie 3/4 to też 17 mm. Wydaje mi się to wystarczające ale czy najpewniej?

Opublikowano
1 godzinę temu, skoku86 napisał:

Zmierzyłem prześwit rury pp25 i to jest 17 mm tak samo prześwit zaworu to 17 i prześwit w korpusie 3/4 to też 17 mm. Wydaje mi się to wystarczające ale czy najpewniej?

To jest znacznie bardziej skomplikowane zagadnienie niż tylko że ci się fi zgadza.

Pozostając tylko przy prostej rurze pcv-u  25mm to

Opór przepływu (deltaP) jaki ona stawia płynącej w niej wodzie przy założeniu że to linearny przepływ w skrócie zależy od  współczynnika tarcia ( im rura gładsza tym lepiej) ale także od długości rury czym dłuższa tym opór większy , od średnicy im większa tym opór mniejszy a także od szybkości przepływu  V i tu opór rośnie w kwadracie prędkości. Znaczy to że jak zwiększymy bieg pompy CO z I ok 1000l/h do III czyli 3000l/h to opory przepływu wzrosną 9cio krotnie, dlatego tak ważne stają się te fi, kolanka, zawory a nawet zaokrąglone zakończenia przewodów  jak wchodzimy w przepływy ponad 2000l/h - zobacz że pompa CO ma na obu końcach  zfazowane krawędzie po coś to jest. 
 
 
 
 
Opublikowano (edytowane)

Udało mi się znaleźć trochę czasu i pozgrzewalem cześć mechaniczna i część biologiczna wraz z purolite. Teraz pozostało kupić pompę i złożyć to w całość. 

20170522_183136.jpg

20170522_183156.jpg

20170522_183121.jpg

20170522_172436.jpg

20170522_184038.jpg

Edytowane przez skoku86
Opublikowano

Doradzi mi ktoś, która pompę wybrać?

Grundfos Alfa 2 za 450zł

http://grzanieplus.pl/grundfos-alpha2-l-25-60-pompa-obiegowa-95047564.html

czy

IBO beta za 250 zl

http://www.megamaszyny.com.pl/pompa-obiegowa-cat-870-id-70401.aspx

Jak myślicie jest sens płacić więcej 200 zł? Nie ukrywam że zależy mi na jak największym przepływie a podobno Grundfos jest bardzo silna.

Opublikowano (edytowane)

Tak patrze na Twoja konstrukcje i cos mi nie pasuje. Jako ze duzo kombinowalem i testowalem ze swoim narurowcem smiem stwierdzic ze jezeli podlaczyc wylot z pompy gdzies tam gdzie sa strzalki to prawie cala woda Ci przeleci bajpasem. Powinienec zalozyc zawor na nim zeby tam regulowac regulowac przeplyw.

Chyba ze bedzie to jakos inaczej jeszcze skonstruowane.

20170522_183156.thumb.jpg.f0a7233e8434c717f1c08fb778348988.jpg

Edytowane przez mlody.czub
Opublikowano
19 minut temu, mlody.czub napisał:

Tak patrze na Twoja konstrukcje i cos mi nie pasuje. Jako ze duzo kombinowalem i testowalem ze swoim narurowcem smiem stwierdzic ze jezeli podlaczyc wylot z pompy gdzies tam gdzie sa strzalki to prawie cala woda Ci przeleci bajpasem. Powinienec zalozyc zawor na nim zeby tam regulowac regulowac przeplyw.

Chyba ze bedzie to jakos inaczej jeszcze skonstruowane.

20170522_183156.thumb.jpg.f0a7233e8434c717f1c08fb778348988.jpg

Mogę przeciąć ten baypass i wstawić tam zawór ale przecież przez biologię nie musi być silnego przepływu.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, mlody.czub napisał:

Tak patrze na Twoja konstrukcje i cos mi nie pasuje. Jako ze duzo kombinowalem i testowalem ze swoim narurowcem smiem stwierdzic ze jezeli podlaczyc wylot z pompy gdzies tam gdzie sa strzalki to prawie cala woda Ci przeleci bajpasem. Powinienec zalozyc zawor na nim zeby tam regulowac regulowac przeplyw.

Chyba ze bedzie to jakos inaczej jeszcze skonstruowane.

Dokładnie. Też bym bez zaworu tego nie uruchamiał- przepływ przez biologię może być znikomy. Może nie cała woda ale jakieś 80% przeleci bypassem przy takiej konstrukcji. Co do siły przepływu przez złożę to są różne opinie- większość puszcza przez nie pełny przepływ- ma to o tyle zaletę, że złoże się nie szybko zamuli, ale pompę też bardziej zdławi. Rozwiązanie z bypassem daje możliwość regulacji... o ile jest na nim zawór.

Edytowane przez bakus_44
Opublikowano
3 godziny temu, bakus_44 napisał:

Dokładnie. Też bym bez zaworu tego nie uruchamiał- przepływ przez biologię może być znikomy. Może nie cała woda ale jakieś 80% przeleci bypassem przy takiej konstrukcji. Co do siły przepływu przez złożę to są różne opinie- większość puszcza przez nie pełny przepływ- ma to o tyle zaletę, że złoże się nie szybko zamuli, ale pompę też bardziej zdławi. Rozwiązanie z bypassem daje możliwość regulacji... o ile jest na nim zawór.

Zostałem przekonany i zaraz postaram się wgrząć tam zaworek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.