Skocz do zawartości

Czas na 2 zbiornik - 245cm x 63cm x h55cm


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

 

Witam,

 

 

 

Właśnie Aquadecor Backgrounds przesłało mi zdjęcia tła. Jutro będą wysyłać.

Polecieli mi silikon Soudal Silirub AQ - używał ktoś może?

 

 

 

Co sądzicie?

 

 

 

1.jpg.019aff1cf929bac8c97a1d6c4489a59b.jpg

 

 

2.jpg.71269f19c8bf21a90fecfa6514a360bd.jpg

 

 

3.jpg.e7734ef230952fd07ec82e038a49d97b.jpg

 

 

4.jpg.74d370f2e76439fe251f1e0b17f81416.jpg

 

 

Opublikowano
Tło wygląda świetnie ? ale prawdziwy efekt będzie widać jak już będzie w akwarium...


Dokładnie. Pewno realne kolory ukażą się w wodzie. Zresztą pisali że ze względu na silne słońce kolory na zdjęciach nie oddają rzeczywistych barw.

Wysłane z mojego Samsung Galaxy S8 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z opisu wynika, że to silikon do zastosowań akwarystycznych. Nie ma się więc czego bać, zresztą, skoro polecają to są pewni, że jest ok.

BTW. Super tło :)

Wysłane z telefonu

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Szanowne Państwo,

w miejscu gdzie pracuję ze względu na remont budynku hotelowego (zmiana koncepcji architektonicznej) zostaje wymieniona kotłownia, która notabene pracowała nie pełne 2 sezony od nowości.

Po tej operacji zostały mi 2 pompy Wilo Yonos Pico 25/1-6

wilo_f_020000330003de9d00010092_3.png.f1ed1ee129240be34da8b81f3a624f37.pngwilo_f_020000300000e07100010092_3.png.19ed378e09f4e48b6241b53a6ae5f01c.png

Pytanie czy mogę takie pompy użyć do narurowca.

Niestety są one naszpikowane elektroniką ale nie mają regulacji biegów tak jak ma IBO.

W opisie można znależć:

"pokrętło” służy przede wszystkim do ustawiania ciśnienia, tj. wysokości podnoszenia pompy. W lewej części skali pokrętła można ustawić tryb regulacji proporcjonalną różnicą ciśnienia p=v, w prawej części natomiast regulację stałą różnicą ciśnienia p=c. Pokrętło, znane z tradycyjnej pompy Wilo-Star RS, to znacznie poszerzony, wzbogacony o funkcje sterujące, bezstopniowy regulator obrotów. W momencie ustawiania pokrętłem wysokości podnoszenia na wyświetlaczu pojawi się wartość ciśnienia oznaczona symbolem „m”, którą możemy zmieniać w podziałce co 0,1 metra. Po 2 sekundach od zakończenia ustawiania wysokości podnoszenia, wyświetlacz LED zacznie migać 5 razy,a następnie powróci do wyświetlania aktualnego poboru mocy oznaczonego symbolem W, który będzie świecił się na stałe.

Jak sądzicie sprawdzi się?

Opublikowano
2 minuty temu, mlody.czub napisał:

Ja tam widze obok pokretla jakies oznaczenia biegow I, II i III. 

Jest tak masz rację. Pompę mam w rękach i też są takie oznaczenia, trochę mnie tylko ten opis myli.

Opublikowano

Ja bym zaryzykował, ale wcześniej upewnił bym się, czy przy niepowodzeniu tej pompy można by było zastąpić ją inną (śrubunek ten sam), ale ja się nie znam :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.