Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Zygi napisał:

Czy ten odcień na KH i GH ma być identyczny z próbnikiem?

Czym ty mierzysz te parametry ? Zazwyczaj to są pomiary kropelkowe dodajesz krople do momentu zmiany koloru odczynnika, ilość kropli to wielkość danego parametru. Odcień malachitowy czy turkusowy to dla kobiet dla facetów to zielony :D 

Edytowane przez eljot
Opublikowano

No tak kolor się zmienia ale odcień ma być jak na tym próbniku czy jak tylko zmieni się na inny kolor. Robiłem to pierwszy raz więc wybaczcie mi tak banalne pytania.

Opublikowano
1 minutę temu, Zygi napisał:

No tak kolor się zmienia ale odcień ma być jak na tym próbniku czy jak tylko zmieni się na inny kolor. Robiłem to pierwszy raz więc wybaczcie mi tak banalne pytania.

Jak tylko zmieni kolor.

Opublikowano

No i wiadomo. Ja chyba dodałem za dużo bo dążyłem do odcienia na próbniku, ale to może być różnica 1-2 kropli. Powtórka w poniedziałek i zdam relację.

 

Test GH dokupiłem tak jak było w poście o starcie z WA. W instrukcji nie było nic o GH więc zrobiłem go jak przy KH czyli  5ml wody i kropelki  do tego. Czy dobrze?

Opublikowano
8 minut temu, Zygi napisał:

Test GH dokupiłem tak jak było w poście o starcie z WA. W instrukcji nie było nic o GH więc zrobiłem go jak przy KH czyli  5ml wody i kropelki  do tego. Czy dobrze?

Jest ok...

Opublikowano

Pomiary kropelkowe KH i GH to jedyne które można wykonać i przy sztucznym świetle - bo tu nie chodzi o odcień koloru tylko zupełną zmianę koloru co zauważysz nawet przy świeczce.

Pobierasz 5ml wody i wpuszczasz 1 kropelkę potem poruszasz menzurką i bez pośpiechu 2 kropelkę - zamieszać i tak liczysz te kropelki aż zmieni ci się kolor przy mieszaniu . Te testy wykonujemy bez pośpiechu oddzielając kolejne kropelki wymieszaniem i maleńką przerwą.

Nie zaczynaj startu baniaka od korygowania wody .

Jedyne testy jakie cię w starcie baniaka  interesują to NH4, NO2, NO3 i tyle - resztę zmierzysz i skorygujesz po dojrzałym baniaku a przed wpuszczeniem ryb.

Nie ma ryb to nie ważne ile amoniaku NH3 a ile jonu amonu NH4 - test i tak mierzy ich sumaryczny poziom , byle bakterie miały pożywkę.

Tak jak piszą koledzy czym mniej grzebiesz w wodzie przy starcie tym mniej problemów.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
7 minut temu, deccorativo napisał:

Nie ma ryb to nie ważne ile amoniaku NH3 a ile jonu amonu NH4 - test i tak mierzy ich sumaryczny poziom , byle bakterie miały pożywkę.

Tu się nie zgodzę duża korekta Ph w końcówce cyklu może zamieszać przy pomiarach, nie na darmo zaleca się korekty Ph w górę podczas podmiany wody aby nie wystapiło ryzyko zmiany jonu amonowego (praktycznie zawsze obecny w akwa, im wyższe Ph tym go mniej) na szkodliwy amoniak. Podmianą rozcieńczamy stężenia wszystkich związków przemiany materii więc ryzyko niebezpiecznego skoku amoniaku jest znikome. 

Jeśli korygujemy ph z poziomu 7,5 to pikuś ale już z poziomu 7 to bardzo duża zmiana.

Opublikowano
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

Pobierasz 5ml wody i wpuszczasz 1 kropelkę potem poruszasz menzurką i bez pośpiechu 2 kropelkę - zamieszać i tak liczysz te kropelki aż zmieni ci się kolor przy mieszaniu . Te testy wykonujemy bez pośpiechu oddzielając kolejne kropelki wymieszaniem i maleńką przerwą.

I tak też robiłem, tylko zasugerowałem się odcieniem próbnika by dojść do tego koloru. Wybaczcie robiłem to "mój pierwszy raz". :P

1 godzinę temu, deccorativo napisał:

Jedyne testy jakie cię w starcie baniaka  interesują to NH4, NO2, NO3 i tyle - resztę zmierzysz i skorygujesz po dojrzałym baniaku a przed wpuszczeniem ryb.

 

 

Godzinę temu, eljot napisał:

Tu się nie zgodzę duża korekta Ph w końcówce cyklu może zamieszać przy pomiarach

Zapowiada się ciekawa dyskusja, ja jako początkujący chętnie poczekam na rozstrzygnięcie tematu(w końcu w moim interesie - niski poziom PH kranówy)

Opublikowano

Dyskusja dyskusją, bez ryb każde rozwiązanie nie jest niebezpieczne ale jak wpuścisz ryby unikaj dużych podmian, bo wachania Ph są źle tolerowane przez ryby. 

Opublikowano
Teraz, eljot napisał:

Dyskusja dyskusją, bez ryb każde rozwiązanie nie jest niebezpieczne ale jak wpuścisz ryby unikaj dużych podmian, bo wachania Ph są źle tolerowane przez ryby. 

Ale kolega ma ok. 7.4, więc tragedii nie ma. Jeśli będzie miał wodę w akwarium na poziomie np. 7.6, to duże skoki mu nie grożą.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.