Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A ja dzisiaj zamówiłem w eRybka baniaczek 150x55x55wys ale bez wzmocnien!! (12mm optiwhite).. mogłem wyższe 150x55x60wys ale musiałoby mieć wzmocnienia wzdłużne.. a zależało mi żeby nie było wzmocnień bo chcę mieć minimalistyczny wygląd, bez obudowy..coś a'la te holenderskie, z roślinkami na optiwhite.

co o tym myślicie?

ps. no i planuję listwę ALU 10cm x 1cm z modułami LED oparta na szybach bocznych - umieszczona gdzieś na środku akwarium. Za tą listwą pokrycie w postaci pleksi lub poliwęglanu (taki jaki stosuje się w budowie zadaszeń), z przodu chyba to samo z klapką na karmienie  - powinno być to wszystko sztywne, oczywiście jakieś mikroblaszki na krawędziach tych pokryw żeby to się jednak jakoś opierało na ściankach. Ale dzieki temu akwarium będzie wyglądało jakby nie miało pokrywy

Edytowane przez fenster
Opublikowano

Każdy robi jak lubi :) Ja osobiście wolę ukryć lustro wody na bocznej szybie i kamienne osady i inne skropliny pod tłem.

Ale nie neguję wszelkich odkrytych pomysłów. Chętnie bym zobaczył u Śpiocha jak to na żywo wyszło :)

Opublikowano
3 minuty temu, Pleziorro napisał:

Każdy robi jak lubi :) Ja osobiście wolę ukryć lustro wody na bocznej szybie i kamienne osady i inne skropliny pod tłem.

Wiem, że to będzie wymagało więcej pracy w zachowaniu czystości na szybach.. ale może dam radę ;) 

Opublikowano
ps. no i planuję listwę ALU 10cm x 1cm z modułami LED oparta na szybach bocznych - umieszczona gdzieś na środku akwarium.

Od razu napiszę - 1cm wysokości to za mało, moduły będą z niej wystawać i przy oglądaniu z pozycji niższej niż góra akwarium będą razić w oczy. Ja u siebie ratowałem się wklejeniem płaskowników alu w rowek listwy. Jak będzie trzeba jutro postaram się zrobić zdjęcie aby zobrazować o co mi chodzi.

Wysłane z telefonu

Opublikowano
5 godzin temu, spiochu napisał:

Od razu napiszę - 1cm wysokości to za mało, moduły będą z niej wystawać i przy oglądaniu z pozycji niższej niż góra akwarium będą razić w oczy. Ja u siebie ratowałem się wklejeniem płaskowników alu w rowek listwy. Jak będzie trzeba jutro postaram się zrobić zdjęcie aby zobrazować o co mi chodzi.

Można też zamontować moduły o mniejszym kącie świecenia, ewentualnie można zamontować soczewki skupiające. Gdzieś na Forum jest o tym temat. Poza różnicą w rozwiązaniu, jest też różnica w efekcie świecenia.

Opublikowano (edytowane)

generalnie akwarium odkryte daje najlepszy efekt w tym przypadku tj. szkło OW, woda pod samą krawędź, oświetlenie podniesione (czy to belka opierająca się na krawędziach czy zwisające z sufitu)

decoration-a-refreshing-feeling-from-a-g

tutaj masz przykład na forum, malawijskiego zbiornika otwartego :

tutaj też Kolega z tego forum 

ale poukładanie szkiełek czy to na zbiorniku bez wzmocnień czy to na takim ze wzmocnieniami to coś koło tego :

glasstop1.jpg

IMO to wygląda jak lata '80, ale co kto lubi, ale moim zdaniem jak chcesz "otwierać" zbiornik to albo idź na całość albo zrób pokrywę ..

sam chciałem mieć zbiornik otwarty, ale teraz widząc jak zachowuje się mbuna chociażby przy jedzeniu, jestem zadowolony, że mam pokrywę :) to nie neonki czy razborki espei, że coś tam pomemłają w toni tylko dzikusy robiące pralkę przy lustrze wody zanim jeszcze wsypiesz jedzenia :) 

możesz spróbować z koroną np.

 

 

Edytowane przez michal_j
Opublikowano (edytowane)

dobra.. dzisiaj zmieniłem projekt w eRybka z 150x55x55 na 160x55x60 z wzm. wzdłużnymi..zrobię jednak pokrywę ze spienionego pvc. 

Edytowane przez fenster
Opublikowano

Tez bym chetnie zmienil szyby na cos lzejszego typu plexi czy poliweglan, ale moje doswiadczenoe jest takie, ze to się latwo rysuje i szybko matowieje. Na poczatku jest ladnie, a potem obrzydza. Szyba chociaz ciezsza to jednak po umyciu z kamienia po skroplinach czy odkurzeniu wyglada jak nowa.

Dodatkowo ten poliweglan komorowy jezeli nie bedzie mial paskow w srodku jak u Deccorativo, a oswietlenie ledowe nad nim, to takie swiatlo po przejscii przez te komory moze dawac dziwne efekty

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, wojtekr napisał:

Tez bym chetnie zmienil szyby na cos lzejszego typu plexi czy poliweglan, ale moje doswiadczenoe jest takie, ze to się latwo rysuje i szybko matowieje.

Wojtku co ty myślisz że nie sprawdziłem ??

To bardzo dobrze że się rysuje a szczególnie od wycierania ściereczką nasączoną octem -może się rysować do woli.

Nawet nie wolno użyć płyty poliwęglanu komorowego bezbarwnego tylko i wyłącznie ten MLECZNY  więc rysy na nim mogą być a kamień usuwasz octem. 

http://www.szprotbud.com.pl/poliweglan/img/poliweglan_mleczny.jpg

Tylko do pasków led w płycie może być ten poliwęglan komorowy bezbarwny.

A wiesz dlaczego musi być mleczny - bo  przy diodach power LED  RGB 10W lub nawet 50W efekt tęczowej aureoli znika.

Światło jest tak rozproszone jak z rur świetlówek i nawet bliki prawie znikają.

Z wierzchu i tak obklejam ten poliwęglan tapetą samolepną by sufit nie był rozświetlony jak baniak, chyba że tak chcesz.

Więc rysowanie mlecznego poliwęglanu nie jest istotne zupełnie.

10 godzin temu, wojtekr napisał:

Dodatkowo ten poliweglan komorowy jezeli nie bedzie mial paskow w srodku jak u Deccorativo, a oswietlenie ledowe nad nim, to takie swiatlo po przejscii przez te komory moze dawac dziwne efekty

No dalej nie wierzysz w decco - kolego:D

Najlepiej sprawdzić a potem powątpiewać.

Masz filmik z obu nowych testowanych rozwiązań razem . Specjalnie dałem pomarszczony biały ręcznik i kamień który powinien dać aureolę tęczową .

Najpierw moja belka 4x RGB COB 10W  leżąca na MLECZNYM POLIWEGLANIE  a dalej tylko dwa paski  RGB + W 9000K na 5630 wewnątrz płyty poliwęglanu jednokomorowego BEZBARWNEGO.

j

 

Edytowane przez deccorativo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.