Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akwarium ma 120cm ale też jest 60 wysokie i 60 szerokie także miejsca mają sporo. Tym bardziej że jak narazie nie zauważyłem u nich stricte terytorialnego zachowania. No jedynie podczas tarła ale też jakoś innych ryb nie tłuką. Raczej przeganiają bez nadmiernej agresji.  Jak narazie jest wszystko ok.  Książkowy rozmiar to 13-15cm. Jaki urośnie zobaczymy. 

Jak wszystko dobrze pójdzie to na lato stawiam  120x65x80 wysokie. 

Opublikowano

nie mam / nie miałem zamiaru krytykować ..

jakoś po zdjęciach tej ryby nie widać, żeby się męczyła lub miała jakiekolwiek problemy :) wręcz przeciwnie ..

nie interesują mnie "dogmaty forum".

nie możesz pójść w głębokość, że chcesz takie wysokie postawić ? w sensie dać np. 120x80x 60 lub 70 h (ja następne planuję właśnie coś koło tego ewentualnie może uda mi się 150 cm z długości wygospodarować i wtedy tak samo 150x80x70) widziałem taki zbiornik na żywo (tak głęboki) i daje to bardzo fajny efekt :)

Opublikowano (edytowane)

Uwierz mi ze jak bym miał miejsce to było by mbunarium nie mniejsze niż predatorium ;-)

A wysokość to jest to,  żałuję jak jasna cholera ze w predatorium nie dałem 70cm wysoko. 

Edytowane przez stan
Opublikowano
5 godzin temu, stan napisał:

A wysokość to jest to,  żałuję jak jasna cholera ze w predatorium nie dałem 70cm wysoko. 

U siebie widzę, że przy non-mbunie to 60cm to taki mus. U mnie te 50cm wysokości to stanowczo za mało. I stanowczo widzę, po baniaku Stacha (z filmów i zdjęć), że 70cm przy jego obsadzie to minimum.

Wiadomo, że kolejne 10 cm to zazwyczaj jest to grubsze szło. A na nieszczęście wzrost grubości szkła nie idzie proporcjonalnie z ceną. Można to raczej nazwać wzrostem geometrycznym :)

Opublikowano

Zbaczamy z tematu więc może ktoś wydzieli osobny wątek.

Sam od kilku miesięcy jestem posiadaczem akwarium 70cm wysokiego i to był strzał w dziesiątkę. Non mbuna jak i predatory korzystają z całej wysokości akwarium. Compressiceps korzysta z tej wysokości najczęściej bo lubi pływać pionowo w dół. Ważną rolę przy takiej wysokości odgrywają wysokie kamienie lub jak u mnie moduły. Fryeri obrał sobie rewir na szczycie modułu po prawej stronie. 

Opublikowano

Przy 70cm nadal styka 12mm szkła. 

Mbunarium dobrze zorganizowane i przy 80cm będzie miód malina.  Tak wogole od 120cm nie polecam już niższego akwarium niż 60cm

Opublikowano
21 minut temu, stan napisał:

Przy 70cm nadal styka 12mm szkła. 

Mbunarium dobrze zorganizowane i przy 80cm będzie miód malina.  Tak wogole od 120cm nie polecam już niższego akwarium niż 60cm

Potwierdzam :) U siebie już żałuje nieco, ze 120x50x60 nie wziąłem :'(

Opublikowano

Trzeba po prostu zobaczyć na żywo żeby dojść do pewnych wnioskow :-) na sucho tego nie widać, wyobrazić sobie też ciężko...

Jest za to informacja na przyszłość :-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.