Skocz do zawartości

Projekt pokrywy


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Pleziorro napisał:

Z ciekawości spytam, czym ciąłeś otwór do karmienia ? ja nie posiadając jeszcze tubondu, zastanawiałem się nad diaksem, ale może jest jakieś bardziej "humanitarne" urządzenie do tego delikatnego materiału ?

 

Polecam nic innego jak małe i przydatne urządzenie w postaci DREMELA Model 4000 (http://www.dremeleurope.com/pl/pl/dremel®4000-6014-ocs-c/) + do tego odpowiednie końcówki oraz przydatny giętkie przedłużenie... Mam, użytkuję i z czystym sumieniem odpowiem bez wahania - POLECAM.

Tak do cięcia, szlifowania, polerowania ale również do pierdół jak i do modelarskich prac idealny sprzęt...

Dzięki temu otwór nie będzie wyglądał jak od rzeźnika :) po cięciu diaksem...

A jeżeli nie posiada ktoś Dremela, to rozwiązanie też proste i każdy sobie poradzi, wiertarka = 4 otworki na rogach planowanego otworu do karmienia ryb + cięcie po linii za pomocą piłki włosowej i gotowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oki to w takim razie spróbuję kupić wieko w trzech częściach. Pytanie techniczne. Jeśli mam akwarium 200x70 cm i tyle miejsca na wieko na pokrywie to o ile mniejsze zamówić kawałki tubondu tak żeby dobrze się otwierało i jednocześnie aby zachować szczelność. Zależy mi na tym, żeby parowanie było jaknajmniejsze. Czy warto dodatkowo uszczelniac wieko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką masz konstrukcję, ja u siebie mam szkielet z 10mm obity spienionym czarnym pcv wyższym od szkieletu o 5mm, na to idealnie dopasowane płyty z pcv 5mm, wchodzą niemalże na wcisk. Przy zdejmowaniu jednak nie ma problemu, podważasz paznokciem i elegancko się je zdejmuje.

Wieka nie uszczelniaj bo nie ma potrzeby, to nie batyskaf :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pleziorro napisał:

Z ciekawości spytam, czym ciąłeś otwór do karmienia ? ja nie posiadając jeszcze tubondu, zastanawiałem się nad diaksem, ale może jest jakieś bardziej "humanitarne" urządzenie do tego delikatnego materiału ?

 

A no szlifierką kątową:) i wcale źle nie wygląda. Dremel wiadomo lepszy ale nie posiadam. 

 

9 godzin temu, iquitos68 napisał:

 

Oki to w takim razie spróbuję kupić wieko w trzech częściach. Pytanie techniczne. Jeśli mam akwarium 200x70 cm i tyle miejsca na wieko na pokrywie to o ile mniejsze zamówić kawałki tubondu tak żeby dobrze się otwierało i jednocześnie aby zachować szczelność. Zależy mi na tym, żeby parowanie było jaknajmniejsze. Czy warto dodatkowo uszczelniac wieko? 

Żadnego luzu nie musisz mieć po prostu wymiar pokrywy podziel na 3. A luz potrzebny do łatwego otwierania zrobi się sam po przez warstwę kleju między konstrukcją korony a zewnętrzną okleiną.

9 godzin temu, Pleziorro napisał:

 Przy zdejmowaniu jednak nie ma problemu, podważasz paznokciem i elegancko się je zdejmuje.

 

Przy tubondzie to nie takie proste- jest o wiele cięższy niż PCV. Środkowa część bez problemu bo jest otwór do karmienia, za który można podnieść, w prawej części mam poprowadzone przewody w tylnym rogu- więc też jest ok.

Natomiast lewą stronę muszę czymś podważyć aby palucha wsadzić . Myślę nad wycięciem tylnego rogu tak jak mam z prawej strony- bo otwieranie jest trochę uciążliwe

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie otwory wycinaliście na kable / węże? Okrągłe czy prostokątne? Co jest praktyczniejsze? Jakie wymiary i ile sztuk?

I ktora uszczelka bedzie lepsza:

1) http://allegro.pl/uszczelka-do-okna-okien-okienna-sd-54-12x10-czarna-i6492117525.html

2) http://allegro.pl/uszczelka-do-okna-okien-okienna-drzwi-sd-57-12x3mm-i6512715810.html

Jestem na etapie projektowania pokrywy i to chyba ostatnie szczegół który zostały mi do dopracowania.

Edytowane przez d3sign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A planujesz wzmocnienia z ceownika aluminiowego ?

Pozwolę sobie tutaj zamieścić projekt kolei @d3sign mam nadzieję Łukaszu, że się nie obrazisz :)

Ja mam tak u siebie i jestem mega zadowolony, w konstrukcji nacinasz podłużne paseczki tak aby ceownik w nie wszedł i jednocześnie masz oświetlenie i bardzo solidne wzmocnienie pokryw. Ja dodatkowo Ceownik podpieram na spinkach poprzecznych, tak że mój lekko otyły kot swobodnie po tym skacze i nic się nie dzieje (poza moim nerwem, że sierść leci do baniaka).

Na rysunku widać, że kolega Łukasz opatentował wiele nacięć co da mu możliwość dowolnego umieszczania belek w skoku co 4cm. To jest bardzo słuszna koncepcja !unnamed.thumb.png.a2c874081364761738938e337b979088.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jaras napisał:

Otwory u siebie mam prostokątne w wieku mianowicie jeden otwór. A uszczelka musi być o przekroju E

Czyli lepsza bedzie uszczelka nr 2.

14 minut temu, Pleziorro napisał:

Na rysunku widać, że kolega Łukasz opatentował wiele nacięć co da mu możliwość dowolnego umieszczania belek w skoku co 4cm. To jest bardzo słuszna koncepcja !

Wlasciwie skoki sa co 2 cm :) Nie mam zadnego problemu z tym ze udostepniles projekt. Wczoraj posiedzialem 2 godzinki w sketchupie i cos takiego udalo mi się wykombinowac. W zasadzie jak już wezme się za montaz to zamierzam zrobic fotorelacje zaczynajac od projektu a konczac na zdjeciu finalnego produktu. Oczywiscie podziele się tym pozniej na forum. I serdecznie zapraszam Ciebie Rafale do pomocy przy klejeniu :)

 

Edytowane przez d3sign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej @hilux, malowałem emaliami akrylowymi Altaxu z atestem do zabawek, ale przedtem pokryłem piankę zaprawą cementową. Sama pomalowana pianka faktycznie wyglądałaby kijowo, nie mówiąc już o degradacji w wodzie.
    • Poprzednia obsada wróciła do sklepu, za takie pieniądze jakie sobie za nią policzą raczej będzie dobrze traktowana. Czas na porządki pod nową ekipę. Najpierw sterylizacja, 20 litrów wybielacza na godzinę przy działających filtrach (FX4 i JBL e901), potem dwie wymiany wody, której na szczęście w Irlandii jest pełno a dla plebsu jest darmowa.   Po odsączeniu wody i wywaleniu podłoża zostało samo tło i resztki silikonu, którymi przyklejony był styrodur. To zostawiłem żeby schło, trzeciego dnia zza tła zaczęły wyłazić robale, które przeżyły wybielacz ale szukały wody. Szóstego dnia ich już nie ma.  Następny krok to docinanie tła na dno. Mam już oryginalne juwelowskie, środek tylnej ściany ma inny kolor, bo tam się glony gnieździły. Zaleję to jeszcze raz perhydrolem dla pewności po tym jak baniak wyschnie do końca.  Samo tło Juwela jest absurdalnie drogie, ale skoro miałem je już na tylnej ścianie a dwa panele kupiłem po taniości to bez sensu było nie wykorzystać. Dociąłem do giętego frontu, brakujący kawałek z lewej załatam juwelowskim tłem na ten ich filtr - kosztuje połowę tego co cały panel, razem ma 36cm szerokości a ta dziura po lewej ma tylko 30cm.  Potem zacznie się jazda z maskowaniem łączeń, bo gwałcą przez oczy. Myślałem o silikonie posypanym piaskiem, ale tam jest zbyt dużo miejsca, więc chyba zostaje pianka montażowa i potem pomalowanie jej farbami akrylowymi. Przerabiał to może ktoś? EDIT: @TomekT Ty operowałeś pianką montażową przy tym tle ale potem pomalowałeś emalią a nie akrylem. Nie miałeś problemów z bąblami w piance po jej docięciu?   
    • Ja miałem podobnie, bo akwarium blisko drzwi do salonu i kobita narzekała, że ludzie będą sobie o nie głowy rozbijać (bo wszyscy nasi goście są niewidomi, wiadomo 🤓), udało mi się ją przekonać baniakiem z giętą przednią szybą.  Faktycznie optycznie zajmuje mniej miejsca jak się zza winkla patrzy, może to jest opcja dla Ciebie? 
    • Witaj Jest to obudowa/korpus Obudowa GW-E-L2 Tutaj masz linki do zestawu jaki kupowałem: https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-l2-p-1390.html https://sklep.osmoza.pl/przewod-czarny-14-gw-14-bk-p-630.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14p14-p-1595.html https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp14gz14-p-1461.html https://sklep.osmoza.pl/zawor-bv-zp14p14-p-1445.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14gz14-p-166.html 2 korpusy oraz mini hyroponikę napędza pompka Hydor PICO Evolution 250
    • Hej @Vrzechu, to zdaje się są obudowy liniowe jak tutaj, pewnie wielu z nas przez tę stronę kupowało korpusy filtrów do budowy ustrojstw do podmianek. 😉
    • Cześć Bastian! ✋ Gdzie zakupiłeś pojemniki na żywicę? Jak to się fachowo nazywa?  
    • Witam Dość dawno mnie nie było ale nie za dużo się działo, no może po za małą zmianą obsady. Placidochromis phenochilus Mdoka  8 szt. wielkość od 4-12 cm Placidochromis phenochilus 1 szt. Tanzania Lupingu 6 cm Labidochromis caeruleus 12 szt. (chyba) wielkość od 4-10 cm Lethrinops sp. GOLD Harbour Island 1+1 wielkość 9-10 cm Nimbochromis venustus 3 szt. wielkość 4-6 cm Placidochromis sp. "Johnstoni Solo" 5 szt. wielkość 4-6 cm Nimbochromis livingstonii  1 szt. wielkość  12-14 cm Jeśli chodzi o ceramikę to w zbiorniku jest: Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Sphere 2kg Maxspect Nano-Tech Clear Cube 8szt. Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Block 2szt. Uzupełniłem dwa rodzaje żywicy Purolite A520E oraz PA202 Nowe gąbki oraz włóknina oraz mała zmiana aranżacji VWZA7425.MOV  
    • Cześć. Olek  z Gliwic. Dopiero zakładam akwarium. Zbiornik 375L już kupiony...tyle i aż tyle pozdrawiam 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.