Skocz do zawartości

Dojrzewanie 240l


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie pamietam dokładnie bo tego nie zanotowałem ale w tym okresie mogłem wsadzić nurzańce do których dołożyłem nawóz AQUAMAX TERRDRAKON NPK - 5 glinianych kulek.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Grzegorz co post to dowiadujemy się czegoś nowego.:(

Możesz wymienić wszystkie twoje maczania łap w startującym baniaku? napisz co jeszcze dawałeś lub robiłeś w startującym akwarium.

Wiemy na razie że dałeś JBL Bakteria Filter Starter w najmniej pożądanym momencie  , nawóz NPK , w trakcie startu nurzańce posadziłeś i dawki NH4, NO3 dałeś w tym NPK ( pięknie zamaskują poziom NO3, NO2) i raczej nie da się posadzić nurzańców z kulkami nawozu bez kompletnego wymieszania  piasku - cudownie :(.

Trudno zrobiłeś wszystko by ci ten baniak nie ruszył.

Ile to razy tu napisano - jak baniak startuje to łapek nie pchamy do baniaka.

Te globulki do baniaka roślinnego które dałeś nurzańcom to nawet NH4 zawierały .

Wiesz jak się skończy ? - jak ryby wpuścisz to nurzańce ci wyrwą w tydzień i tylko te globulki NPK pozostaną i tak dadzą ci po NO3 że się z parametrami wody długo będziesz borykał.

Dam ci trzy rady:D

1/ wylej ten JBL Starter wymieniając wodę jak ci radził już Darek - on radził podmianę 50% wody a ja radzę 70% wody po tym pomiarze NO2  10/90%  ale warunek jest jeden - podmiana wody przez ustrojstwo z węglem albo z uzdatniaczem Tropicala Antychlor  by tylko usunął chlor a nie inne uzdatniacze które polecą ci w Kakadu - drogie i maskujące pomiary NH4,NO2, NO3.

2/ po tej podmianie wlej 2 ampułki Prodibio Biodigest i nic innego z kakadu.

3/ po tym zrób pomiary NH4, NO2, NO3 i jak temp ustawiona 30C , napowietrzanie na max kamieniem lub deszczownią to niestety nie możesz zgasić światła bo te nurzańce już są  a właśnie zgaszone światło by było ze wszech miar wskazane by plagi cię ominęły jak okrzemki czy sinice.

ale po tych operacjach łapy z daleka od baniaka - nawet jak się tam roślinka wyrwie z dna to jej nie wsadzaj ponownie.

następne pomiary za 3-4 dni.

 

 

Opublikowano

30.11 podmieniłem 70% wody którą uzdatniłem tropicalem antychlor. Dodałem dwie ampułki biodigest. Dzisiaj zrobiłem pomiary i wyniki są zupełnie bez zmian tj. NO2 ma kolor czerwony, NO3 ok 10.

Opublikowano
Dnia 28.11.2016 o 09:30, deccorativo napisał:

2/ po tej podmianie wlej 2 ampułki Prodibio Biodigest i nic innego z kakadu.

3/ po tym zrób pomiary NH4, NO2, NO3

Wyjątkowy roztrzepaniec ten Grześ. Muszę sam siebie cytować bo  za chwilę sam się pogubię.

Miałeś zrobić 3 pomiary zaraz po podmianie wody i wlaniu bakterii a nie 4 dni po tym i na dodatek bez najważniejszego czyli wyniku NH4.

 

Wlane 4 dni temu bakterie na pewno już siedzą w złożach  więc .

Nowe instrukcje :D na dziś

1/ dziś wymieniasz ponownie 70% wody dając antychlor jak nie masz trudno ryzyk fizyk wymieniasz wodę bez uzdatniacza

2/ po 10 minutach robisz pomiary :

a/ NH4 w baniaku - wynik =

b/ NO2 w baniaku - wynik =

c/ NO3 w baniaku - wynik =

d/ NO3 w kranie - wynik =

Razem oczekuję 4 wyników zrobionych zaraz po podmianie.

 

Opublikowano

Faktycznie przegapiłem pomiar po wcześniejszej podmianie:angry:.

Zrobiłem zadania przewidziane na dzisiaj :):

1. podmieniłem 70% wody z uzdatniaczem antychlor (jedno z ośmiu wiader bez uzdatniacza bo się skończył).

2. wykonałem pomiary:

a. NH4 w baniaku <0,05

b. NO2 w banaiku 0,6 (nie do końca ten sam kolor z wzornikiem ale na moje oko najbliższy 0,6)

c. NO3 w baniaku 5

d. NO3 w kranie <0,5 (na wzorniku kolor jest bardziej biały. Uzyskany kolor jest bardziej żółty ale daleko mu do koloru oznaczonego na wzorniku jako "1")

Poniżej wszystkie buteleczki w kolejności: NO3 kran -> NH4 banaiak -> NO2 baniak -> NO3 banaiak

 

 

20161204_122313.jpg

Opublikowano

Poniżej wyniki NO3 zrobione teraz prawidłowo. 

NO3 kran - pomiędzy 1 a 5

NO3 baniak 5

Ogólnie mam problem z interpretacją wyników testów o dopasowaniem kolorów dlatego zamieszczam fotki.

 

20161204_171727.jpg

Opublikowano
37 minut temu, XGrzesX napisał:

Ogólnie mam problem z interpretacją wyników testów o dopasowaniem kolorów dlatego zamieszczam fotki.

Bo mam wrażenie że nadal nie potrafisz dobrze wykonać tego testu na NO3:D.

Przeczytaj jeszcze raz instrukcję bo tam jest to 2x5ml wody wlać do dwu fiolek i wstawić do komparatora - to ten plastik z dwoma dziurami.

Tam jest dokładnie co lać co sypać i ile i w jakiej kolejności i najważniejsze ile potrząsać i na koniec ile czekać.

Nie wiem ale nigdy nie mam tyle farfocli latających w tej kolorowej próbce - czegoś za dużo dajesz chyba proszku - powinno być dwie płaskie nie ubite łyżeczki zielone - proszek musi być zawsze suchy i nie wolno zamienić ani nakrętek ani mokrej łopaty pakować do fiolki z proszkiem.

Zachowaj czasy z instrukcji a na koniec po 10 min stania bez wstrząsania wszystko opadnie i wtedy delikatnie fiolkę zakręć przechyl na bok by proszek na dnie  zsunął się na jedną stronę - wstaw do komparatora postaw na skali odkręć nakrętkę i odszukaj właściwy kolor i zrób z góry fotkę jakbyś patrzył przez lornetkę przez dwie fiolki stojące w komparatorze jednocześnie. Odczytujesz wyniki z tej niższej wartości liczbowej.

Tak z boku to można patrzyć na dziewczynę czy ma zgrabne nogi, ale ile jest NO3 to nie odczytasz.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.